Superfly Singlespeed

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

bj

Bericht door bj » ma jun 01, 2009 8:15 pm

Gefeliciteerd JJ,

ZIjn die frames nog steed DEALER ONLY of zijn ze op een of andere manier nu te koop voor de gewone sterveling ?

Gr
BJ

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma jun 01, 2009 9:28 pm

Dat wil ik sowieso wel voor je doen hoor klokkie ;)

Frame is (of was) dealer only ofzo inderdaad. Hoe ik er aan kom weet ik nog steeds niet :) Maar mss dat er eens 1 op ebay voorbij komt, maar dat is voorlopig denk ik de enige kans om er 1 te bemachtigen.

Mss komt ie volgend jaar of het jaar erop gewoon in de catalogus, maar zo ingewijd ben ik niet bij Trek..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo jun 03, 2009 1:58 pm

Deal!
Sinds Specialezed een limited SS edition van een nieuwe carbon 29" hardtail (hoe origineel) aangekondigd heeft, kan ik me voorstellen dat fisher het "limited" nut niet meer zo ziet, eng ewoon poen gaat verdienen aan een goed plan.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jun 04, 2009 8:42 pm

Klaar :)

Afbeelding

JJ

ott

Bericht door ott » do jun 04, 2009 8:47 pm

Wat een gedrocht op wielen ;)
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Smuss

Bericht door Smuss » do jun 04, 2009 9:01 pm

ott schreef:Wat een gedrocht op wielen ;)
haha

AUW! Erg dik, ziet er goed uit

JeroenK

Bericht door JeroenK » do jun 04, 2009 9:22 pm

JJ schreef:Klaar :)
Kun je wel zeggen ja! Niets meer aan doen! :worship: :thumbsup:

Erg mooi afgemonteerd. Een donkere vork doet dat frame goed, zie ik al.

dader

Bericht door dader » do jun 04, 2009 10:25 pm

Patser! :)

Mooi man, dat ziet er heel snel uit; de Lamborgini onder de 29" singlespeeds!

Pottser

Bericht door Pottser » vr jun 05, 2009 6:54 am

Errug mooi. Niets meer aan doen, maar vooral heel veel mee gaan doen. Wel jammer dat je weer een excuus minder hebt na een slechte dag/uitslag .... Niet dat er iets mis was met de PW/Sycip....

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » za jun 06, 2009 9:40 pm

JJ schreef:Klaar :)

Afbeelding

JJ
daaaaaaamn

TallMan

Bericht door TallMan » zo jun 07, 2009 12:21 pm

Supervette bak zeg! :o :o :o Alleen dat stuur vind ik persoonlijk helemaal niks. Ik zou er een "gewoon" mtb-stuur opzetten. Verder een echte beauty!

wictor

Bericht door wictor » zo jun 07, 2009 6:17 pm

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

willem12

Bericht door willem12 » zo jun 07, 2009 9:53 pm

TallMan schreef:....Alleen dat stuur vind ik persoonlijk helemaal niks. Ik zou er een "gewoon" mtb-stuur opzetten....
Fout, fout, fout. JJ heeft 1 stuur en dat zit op al z'n fietsen en dat stuur is gemaakt door JJ !! ;)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jun 11, 2009 11:33 am

hehe, dat stuur gaat er inderdaad niet af, zoals Willem al zegt, dit is voor mij HET MTB stuur op het moment.

De fiets doet het goed! EK singlespeed ging lekker, en gister op het Soesterhoogt deed hij het ook super. In Dresden had ik niet veel profijt van de vork, gister avond was ie wel fijn, aardig wat landingen die met vork wat fijner waren.

Fiets is licht en stijf. Komt ook door het achterwiel, dat is met die velg echt knal hard. BB area is ook superstijf, zit een 38t voorblad op, op de binnenste stand van de crank (nodig voor goede kettinglijn) met maar enige mm's tussen tanden en beschermplaatje op het frame. Geen sporen van aanraken op het beschermplaatje, geen vervorming daar dus wat betekent dat het frame daar stijf genoeg is.

Wiel blijft met bouten ook prima zitten, uitbouwen wiel iets latiger dan normaal maar onder niet race omstandigheden snel genoeg.

Was niet helemaal de bedoeling om wederom als eerste rit een wedstrijd te rijden, maar dat kwam nu eenmaal zo uit. En hij deed het gelukkig goed. Was ook de bedoeling om niet de eerts eritten in de regen te rijden, maar dat kwam ook niet anders uit helaas. Nou ja, gelukkig roest plastic niet :)

Wachten nu op de vaste vork, die is in sommige gevallen fijner en zal ruim een kilo van het (nog onbekende) gewicht afhalen.

Tot slot, willen de mensen die zo nodig aan het frame willen zitten niet meer in de boven buis knijpen? Ja hij vervormt dan en nee, ik wordt daar niet blij van ;)

JJ

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jun 11, 2009 11:37 am

Pottser schreef:Errug mooi. Niets meer aan doen, maar vooral heel veel mee gaan doen. Wel jammer dat je weer een excuus minder hebt na een slechte dag/uitslag .... Niet dat er iets mis was met de PW/Sycip....
het is wel de bedoeling deze wat langer te houden, maar nu het een ss frame is zal dat niet lastig zijn. De PW blijf ik er gewoon naast berijden, die gaat helemaal nooit meer weg.

Gelukkig ben ik me er van bewust dat er heeeel veel rijders (m/v) sneller zijn dan ik, dus als excuus zal ik hem nooit gebruiken :)

Hij wordt echter nog wel iets anders dan op de foto. Het achterwiel zal worden vervangen door het bij het voorwiel passende wiel, de 2.4 RR blijft. Mooi is dat het gewooon past!

JJ

Exar

Bericht door Exar » do jun 11, 2009 2:52 pm

JJ schreef: Tot slot, willen de mensen die zo nodig aan het frame willen zitten niet meer in de boven buis knijpen? Ja hij vervormt dan en nee, ik wordt daar niet blij van ;)
Mensen die dit niet geloven moeten dus wachten tot Jelle even de andere kant op kijkt...

marten

Bericht door marten » do jun 11, 2009 4:08 pm

JJ schreef:
Tot slot, willen de mensen die zo nodig aan het frame willen zitten niet meer in de boven buis knijpen? Ja hij vervormt dan en nee, ik wordt daar niet blij van ;)
Afbeelding

En vervolgens moet je ook nog al die vieze vingers er weer afpoetsen :D
/Marten

willem12

Bericht door willem12 » do jun 11, 2009 4:29 pm

JJ schreef: Tot slot, willen de mensen die zo nodig aan het frame willen zitten niet meer in de boven buis knijpen? Ja hij vervormt dan en nee, ik wordt daar niet blij van ;)

JJ
Sorry, hoor...wilde alleen maar kijken of hij net zo flex was als de bovenbuis van de Simplon van Nard. Die boog nog veel verder door, alsof hij hem niet genoeg opgepompt had.

Hij vervormt niet, hij buigt in en daarna weer uit. Dat is nu zo mooi aan carbon, dat vervormt niet, dat breekt alleen maar 8)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma dec 07, 2009 3:02 pm

Dankzij Hullo even op de GF site gekeken, en daar staat nu het nieuwe ss frame.

Mooie oplossing:

Afbeelding

Ideaal, gewoon QR wiel gebruiken, supereenvoudig afstellen.

Goed bezig, even de Gary Fisher importeur bellen...

JJ

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma dec 07, 2009 4:48 pm

Goh waar kennen we die oplossing van...:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma dec 07, 2009 4:54 pm

Mooi is het zeker! 8)

Maar... zeikmodus: de eerste serie Superfly SS met deze sliders/swingers is alweer terug gehaald, (las ik op Mtbr), omdat de klemming van de sliders niet sterk genoeg was om slippen te voorkomen.

Is dit probleem al opgelost?

Plaats reactie