Lekker gefietst!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
nut-case

Bericht door nut-case » do mei 14, 2009 3:54 pm

he daar was ik gistere.
midelhogedrop gedaan
de hoge is toch nog net te eng;)

Afbeelding
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma mei 25, 2009 6:50 pm

Vanochtend wezen biken in Glentress
Groen, rood en blauw gedaan.

Groen voor de "skills section". Had ik nog nooit gedaan.
Blauw omdat ie zo lekker is. Vloeiend naar beneden,heerlijk.
En rood.. omdat ik geen zin in zwart had :D

Erg lekker als je vroeg begint. Niemand op de trails, en je komt nog eens wat wild tegen.

Maar weer geen Nederlanders gezien.

Willen jullie nooit eens wat anders. Worden jullie niet gek van die Duitsers? :angelnot:

He ho... the more fun for me :P

alain

Bericht door alain » ma mei 25, 2009 6:58 pm

Ik kan normaal gezien wel eens een zondag&maandag regelen in Mansfield. ;)

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » ma mei 25, 2009 8:47 pm

3 dagen Winterberg - Dirt Masters achter de rug :thumbsup:
Volgend jaar weer.

Afbeelding

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » do jul 16, 2009 5:18 pm

Gisteren weer op de top van Skiddaw geweest.
Flinke klim naar boven (duwend)...maar de afdaling is geweldig.

Jammer dat t weer eens bewolkt was op de top.

impressie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trekrules

Bericht door Trekrules » do jul 16, 2009 6:01 pm

Stillridingbmx schreef:3 dagen Winterberg - Dirt Masters achter de rug :thumbsup:
Volgend jaar weer.

Afbeelding
Dirt masters waren echt gaaf 8) ,volgend jaar weer nieuwe kansen :D
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

fbkona

Lekker gefietst

Bericht door fbkona » di aug 04, 2009 6:02 pm

Deze vakantie lekker gefietst rond arnhem(posbank),
Filthy trails geweest, en natuurlijk Winterberg 3 dgn.
Hopelijk eind van de week nog 2 dagen Winterberg. :punk:
Intense Uzzi. R.I.P.

redoutterider

Bericht door redoutterider » di aug 04, 2009 6:17 pm

vandaag naar skate bowl en skatepark in stadspark te antwerpen,,best leuk alleen stadspark skaters TEVEEL natuurlijk,skaters kijken echt niet uit,,
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

JanR

Bericht door JanR » ma aug 10, 2009 12:08 pm

Hey Iedereen,

Na een korte break van het mountainbiken (ongeveer 10 jaar) heb ik vorige maand eindelijk weer eens een bike gekocht. Nooit gedacht dat ik ooit een fiets van dit merk zou kopen maar het is een Gazelle W8 geworden. Een zeer nette fully met XTR achter, en de rest XT. Velgen, Naven, Remmen, Schakelunits etc. Voorvork Reba SL met pop-lock en achter Monarch. Dit alles voor een schappelijke prijs van €1000,-. Hij is alleen wat zwaar maaja...

De eerste paar weken heb ik de fiets gebruikt voor woon-werk verkeer om alles weer een beetje door te krijgen zoals de houding en het sturen. Dit weekend voor het eerst het veld in gegaan en het was weer ouderwets verslavend leuk. Ik woon zelf in Capelle aan den IJssel en via dit forum las ik dat er een parkoertje bij de skibaan in Hillegersberg was. Meteen even op Google Maps gekeken of het de moeite was en het zag er wel aardig uit. Op zondagochtend vulde ik rond half 11 mijn camelbag, een paar boterhammen en een wat muslirepen erbij proppen en I was good to go. Via een tussendoorweggetje duurde het welgeteld 10 minuten om bij de skibaan te komen dus ik wist dat als ik kapot zou zijn na het fietsen, dat het nooit lang zou duren voordat ik thuis zou zijn :)

Aangekomen bij de skibaan keek ik wat de mogelijkheden waren. Er was echt een ronde (single track) die gereden kon worden en daarnaast nog allemaal criss-cross routes. Even een stukje asfalt en de eerste de beste helling die ik tegen kwam roste ik naar boven... totdat ik helemaal op het verkeerd moment schakelde en stil kwam te staan. 'Ok, dat gaat me dus niet meer gebeuren vandaag!' Was mijn eerste gedachte terwijl ik foeterend het laatste stukje naar boven liep. Even een stukje plat over de heuvel en een korte afdaling naar beneden over een soort off road trap. Wow mijn vering en schijfremmen (die 10 jaar geleden nog echt geen gemeengoed waren)werkten echt heerlijk. Meteen wat meer zelfvertrouwen bij de afdaling. Even een brug over en verder naar een beboste heuvel waar ik al wat paadjes had zien lopen. Ik pakte op de gok het tweede pad dat de heuvel op liep en begon aan een kleine klim. die verder en verder leek te gaan. Na 10 jaar niet veel gefiets, en de laatste 3 jaar niets gesport te hebben moest ik halverwege mijn longen gedag zeggen en ergens in de braamstruiken neergooien. Ik zou ze op de terugweg wel weer ophalen. Iedereen loopt altijd te muggenziften op grammetjes hier en daar besparen... Hah!! met mijn longen heb ik zeker een kilo aan onnodig gewicht bespaard.

Maar het mooie aan mountainbiken is het feit dat als je eenmaal boven bent, je ook weer zo hard mogelijk naar beneden mag. Heerlijk de remmetjes losjes op de vingers en de snelle afdaling onder je door laten glijden. Dit was toch echt het gevoel wat ik na al die jaren weer hoopte te krijgen. Ik geef het eerlijk toe, ik had een kleine glimlach op mijn gezicht. Het pad volgend kwam ik bij een ander gedeelte waar weer even geklommen moest worden. De klimmetjes waren voor mijn niveau best uitdagend met haakse bochten in de klim en af en toe zeer steile stukken op een losse ondergrond. Helaas kon mijn techniek niet altijd op tegen het hellingspercentage en moest ik wederom enkele keren de voetjes aan de vloer zetten. Na een uurtje rond gebanjerd te hebben op en rond de heuvel vond ik het wel genoeg geweest en ging ik de ronde proberen. Even een korte pauze, wat extra water drinken en weer de fiets op.

Het valt me op dat de track er aardig goed bij ligt. Her en der wat berenklauwen langs de weg maar die kun je goed ontwijken en de begroeiing an sich is genoeg om je nog het gevoel te geven dat je wel in de natuur rijdt. De single track is heel snel met bij elke bocht, op een gegeven moment wist je het wel, een kort steil klimmetje om vervolgens weer lekker snelheid te maken. Lekker een stuk gepakt en goed hard doorgetrapt om vervolgens door een stuk dichtbegroeid bos geleid te worden. Pittige klimmetjes met zeer nauwe bochtjes en stukjes waar je goed snelheid kon maken terwijl je geconcentreerd tussen de bomen door moet slingeren. Na het stukje bos ging het heuvel op waar ik probeerde niet hard te gaan maar wel gelijkmatig en geconcentreerd te klimmen. Hierna volgde direct een afdaling met in het begin 2 haakse bochten (die je tijdens de klim al kunt zien liggen dus ik was er al op voorbereid) en daarna remmen los en trappen bij het leven. Maar ik vergat even rekening te houden met het feit dat in deze ronde elke afdaling met een flinke klim word beloont. Mijn versnelling stond wederom veel te zwaar en ik stond met een paar meter stil. Backup naar de afdaling en nog een keer proberen mét terugschakelen op het einde. De klim ging iets beter maar ik kwam nog steeds niet ver, wederom lopen. Deze helling is vanaf nu mijn vijand en ik ga er alles aan doen om deze binnen niet al te lange tijd in één keer te beklimmen.

Bovenaan gekomen kon ik mijn pad weer vervolgen op een rustig glooiende track die over ging in weer een leuke snelle afdaling. Op het einde van de afdaling vergat ik deze keer niet om terug te schakelen en kon ik in de blinde bocht direct beginnen aan een lichte beklimming. De glimlach op mijn gezicht werd weer wat groter omdat ik eindelijk een goede omschakeling had gemaakt tussen afdaling en klim. Laatste stukje vlak gevolgd door de laatste afdaling waar wat wandelaars verschrikt opzij sprongen terwijl ik vol in de ankers moest. De afdaling vervolgend maakte ik mijn eerste echte stuurfout van de dag en kon ik me ternouwernood op volle snelheid uit de berenklauwen houden door vol met mijn rechterbeen op de grond af te zetten. Dit heeft me waarschijnlijk wel een paar dagen rust gekost voor mijn knie maar ik zit gelukkig niet onder de blaren :P

Note to self; Ondanks relatief ongevaarlijk parkoer meteen een helm bestellen.

Hierna nog wat stukken gepakt die ik het leukste vond om te rijden en helemaal uitgeblust twintig minuten over de terugweg gedaan...

Al met al was mijn eerste mountainbike ervaring met mijn nieuwe fiets echt heel leuk en instant verslaving!! Het parkoers was voor mijn beginners niveau perfect en ik kan voor de komende tijd nog meer dan genoeg uitdaging vinden op dit stuk voordat het gaat vervelen. Het is echter wel een beginners+ track dus de echte adrenaline junkies zullen hier niet aan hun trekken komen. Maar als je door de weeks of in het weekend snel een rondje wil maken is dit in mijn ogen een perfect gebied.

Tik op google maps 'postdreef' in en je ziet meteen de parkeerplaats van de skibaan met daar omheen het parkoer. Let wel!! Volgens mij bestaat de dirt baan naast de ski helling niet meer. Ik heb er nog even naar gezocht maar kon niets vinden op de plek waar ik hem had verwacht

Greetz,

Jan
there's no limit like no limt...

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma aug 10, 2009 2:16 pm

zaterdag was de danceparade in rotterdam..

politie was druk bezig dus alle tijd voor de dingen die normaal wat moeilijker zijn te realiseren.. ;)

Afbeelding

deze was wel sick..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FrNick
Contacteer:

Bericht door FrNick » ma aug 10, 2009 3:32 pm

Vette plaatjes 8)

Ik woon ook in Rotterdam, moet alleen nog een fiets..
Powertrucks.nl \8/
Freeride The Bomb

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di aug 11, 2009 6:55 am

hmm das wel een groot probleem....geen fiets.. :bandana:

normaal zeg ik kijk eens op CS rond..

maar we hebben hier ook een verkoop topic :)

didadunlop

Bericht door didadunlop » di aug 11, 2009 4:59 pm

Jah lekker wezen fietsen. Vorige week maandag begonnen in Goteborg en iets van 1200KM later geeindigd in Uden. Alles op de singlespeed en met tent etc bij me de binnenwegen en dirt roads van Zweden onveilig gemaakt. Gemiddeld 170KM per dag en gisteren in 1 ruk van Hamburg naar Emmen gereden.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Koets

Bericht door Koets » di aug 18, 2009 2:59 pm

Koets schreef:1e X filthy trails :shock:

Afbeelding

Ging mis bij het begin linkerkant naast de drops en dan het hogere schansje.

M`n stuur vloog uit man hand tijdens het landen en ik lande 3 meter verder op (spong al 5 meter :o ) flink kapot dus zeker 8 weken niets doen :( mja we komen er boven op :) voor de rest was het vet daaro en wil ik zeker nog eens haha

Zo vandaag laatste bezoek aan de dokter gemaakt :D sleutelbeen hersteld goed de scherpe punten etc zijn compleet afgerond door het lichaam zelf. Heb nu een luie s in m`n sleutelbeen zoals de dokter het noemde en hoef niet meer terug te komen :D:D dus kan weer lekker gaan fietsen (had ik stiekem al na 4 weken gedaan :P)

Ff een photoshop op de oude foto het bot loopt nu zoals het blauwe breuk is nog wel goed te zien maar was al duidelijk aan het dichtgroeien :D

Afbeelding

Kwam er ook achter dat m`n crash door een geknapte voorvork kwam (pas in NL btw :P) m`n broertje is nog op die fiets van een heuvel afgeraced naast ons huisje in gouvy gelukkig kreeg ie een lekker band en ging op z`n eigen fiets verder anders had hij ook lelijk kunnen vallen.

redoutterider

Bericht door redoutterider » za aug 29, 2009 2:37 pm

ben terug van vakantie in tsjechië en toen we op weg naar ons huisje reden kamen we deze trail tegen op 1,5 km van ons huisje! :o maar had men bike niet bij :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Member of Dirty Flow

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » za aug 29, 2009 7:08 pm

Afbeelding

Raad waar dit is...

Timmos

Bericht door Timmos » za aug 29, 2009 9:48 pm

in de bergen. Zie je toch.

Was vet ouwe!

redoutterider

Bericht door redoutterider » za aug 29, 2009 10:13 pm

leogang
Member of Dirty Flow

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo sep 27, 2009 4:52 pm

:o net terug van de Helvellyn epic bike ride.

zie:
http://www.youtube.com/watch?v=nx7OWHbkA54

Das niet van ons maar laat wel zien wat we voor onze kiezen hebben gekregen.

So you think you're a biking god?? give it a go :D

Was een goede ride. Beetje winderig...lichte drizzle.. maar verder prima!

Meeste kunnen rijden.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo sep 27, 2009 5:01 pm

Faxmulder schreef::o net terug van de Helvellyn epic bike ride.
Die gast van MBR heeft er nogal wat moeite mee zo nu en dan :D

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo sep 27, 2009 5:10 pm

hij was niet de enige :angelnot:

Je weet wat ze zeggen he..het lijkt minder stijl op de tv dan in werkelijheid ;)

Sepp

Bericht door Sepp » zo sep 27, 2009 5:14 pm

Stillridingbmx schreef:
Raad waar dit is...
jodeloidtieeehhh

Dat is het Dachstein Massiv - ervoor ligt het dorpje Ramsau...zou dus best Schladming kunnen zijn.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » zo sep 27, 2009 8:16 pm

Sepp schreef:
Stillridingbmx schreef:
Raad waar dit is...
jodeloidtieeehhh

Dat is het Dachstein Massiv - ervoor ligt het dorpje Ramsau...zou dus best Schladming kunnen zijn.
Bijna, 60km verder. Leogang!

Sepp

Bericht door Sepp » zo sep 27, 2009 8:32 pm

jammer dan...0 punten

nut-case

Bericht door nut-case » zo sep 27, 2009 9:03 pm

yeah filthy trails, voor het eerst met mijn nieuwe monster vork gereden, het was weer suepr gezellig!
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Plaats reactie