Hoe kwam jij ooit terecht bij DP??

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma nov 30, 2009 10:00 am

Rinse Appelstroop schreef: Al vind ik het net als Boss wel jammer dat er minder meetings (de befaamde Xircuit, Jurriaan Rheden/Veluwe/Arnhem meetings!!) zijn tegenwoordig! Al blijft dat binnen de singlespeed onderdelen toch wel aardig lopen!
Dat heeft natuurlijk te maken met: carriere, vriendin(nen), vrouw, kinderen.
Vroegah hadden we dat soort onzin allemaal niet. Al zijn we als het goed is wel een stuk mobieler geworden.....volgens mij waren die meetings altijd in Rheden omdat de ouders van Kwik, Kwek & Kwak geen zin hadden om ze naar het westen te brengen.......

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma nov 30, 2009 11:02 am

Na het kopen van wat afgedankt fietsspul van Ruben, gewoon eens even gekeken naar de website waar hij het over had. Meteen een virus opgelopen en er nooit meer vanaf gekomen :oops: (het alom bekende bike-virus). Elke keer als ik mezelf heb weten te overtuigen dat ik geen andere fiets nodig heb, komt er wel weer iemand met een inspirerend verhaal over cyclocross, fourcross, baanwielrennen, .....:cry:

De meetings die ik heb bijgewoond waren elke keer erg relaxed en werd er soms meer geluld dan dat er gefietst werd.
Rinse Appelstroop schreef: Al vind ik het net als Boss wel jammer dat er minder meetings (de befaamde Xircuit, Jurriaan Rheden/Veluwe/Arnhem meetings!!) zijn tegenwoordig! Al blijft dat binnen de singlespeed onderdelen toch wel aardig lopen!
En daarom ook de LET'S GET DIRTY-meeting!!!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Old Skool

Bericht door Old Skool » zo dec 06, 2009 5:55 pm

nu pas,

omdat ik 29'er ben beginnen rijden en hier meer info op staat dan op het mountainbike.be forum
green salsa good salsa

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di dec 08, 2009 8:44 am

Ik ken DP eigenlijk via Rinse Appelstroop, Ruben en mijn broer (Infloto). Zij waren al fanatiek aan het mountainbiken bij de Noordelijke ATB Club toen ik ook met het virus te maken kreeg. Gevolg: lidmaatschap NAC en account op DP. Later ook nog veel meer mensen leren kennen (omgeving Groningen) waaronder Legion en Jojo.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo dec 09, 2009 11:47 pm

Op de MTS, zo in '93/ '94, de eerste stappen gezet op het WWW. Good old Mave was mijn internetgids. Een jaartje of wat daarvoor mijn eerste ATB gekocht.

In de jaren daarna DP ontdekt.
1 van de eerste meetings was in Antwerpen, op 'lichtgevend' terrein.
Meetings georganiseerd
Moderator geweest
Voor mij waren dat de DP jaren.

Nu toeschouwer en virtueel aanmoediger van DP racing.

In de toekomst meetings met de kids?

Sven

Bericht door Sven » do dec 10, 2009 7:32 pm

Ok.. eens wat tijd gemaakt en ook eens het verhaal op papier gezet.

Op 15-5-2002 geregistreerd na het lange zoeken op websites tbv. mtb. Inbellen met een 56k zat net achter de rug, en via kabel was ik op zoek naar sites. Via een klasgenoot wat tips gekregen van sites, en via pinkbike hier terecht gekomen. (Jaja!)

Communities begonnen net de grond uit te ploppen en de tweede dag had ik onder m'n username D'n Helle al m'n eerste post te pakken. Helaas is deze bij de migratie naar de nieuwe omgeving weggevallen, maar goed ook, want als ik terugkijk op mijn eerste berichten, dat was meer spam dan wat dan ook. :oops:

Dat brengt mij ook op het punt dat dirty-pages veel opgroeiend sentiment met zich meebrengt. DP heeft ongewild toch altijd een impact gehad. Was het niet bij familie (wat is dát voor een URL?) dan wel op werk of andere zaken. Vrije momentjes werden altijd besteed aan discussies of games (raadsel-topic). Daarnaast zie je ook dat een forum op een of andere manier een 'opvoedende' functie heeft, die nog altijd wordt vervult. Daar mogen veel users ook een compliment voor ontvangen.

Afijn, na 2 jaar spammen kreeg ik opeens een mail van Steelboy of ik niet tijd over had voor wat mod-werk op het forum. M'n studierichting had veel te maken met ICT, dus de koppeling was snel gelegd en zo ben ik nu al 5 jaar aan't modden. Ook in die tijd natuurlijk veel lichtende voorbeelden gezien van nieuwkomers, maar ook forumverlaters. Ik noem de ZAG's Spook-E's, Jumping Hansjes, Marklesss, Pimiento's, Ninko's, msxx's,N I E L S, jojo's en Freak-azoid's etcetera. (ik zal er nog heel veel vergeten..) maar waar je wel vaak van afvraagt: 'goh, waar zouden ze zich ophouden?'

Wat wel is, is dat je achter je vierkante beeldscherm een identiteit vormt bij de username. Zelfs zo vergaand, dat ik nu in fulltime werkzaamheden via Linkedin wordt gekoppeld aan BOSS, waar ik meerdere goede ervaringen heb via het forum.
Zo zie je maar weer: Dirty-pages heeft meer impact dan het normale forumgevoel. Het is voor mij een hechte community waar de kern sterk is verkleind, maar qua power en karakter des te sterker is. Desondanks is het een site met toekomst waar veel users welkom zijn en mogen blijven.

Thepekingduck

Bericht door Thepekingduck » zo jan 17, 2010 9:57 pm

Hello,

Ik ben hier al in geen jaren geweest en zag meteen het kopje dat DP al weer tienjaar bestaat... Is het al zo lang geleden?

Ik heb hier altijd veel lees plezier opgedaan en ook veel geleerd dan wel of niet bike gerelateerd. Desondangs mis ik het oude DP wel, verlang ook wel naar de oude dagen van de meetings waar iedereen mij kende en ik niemand... Zal wel door mijn te aanwezige gespam komen hier ;)

Hoe ik hier terecht gekomen ben zal ik eigenlijk niet weten. Het was denk ik 1998 dat ik elke dag MTBR.com en pinkbike aandeed en zo doende op DP verzeild ben geraakt.
Momenteel hou ik mij nog wel bezig op twee wielen, wel een klein beetje anders. Maar moet mijn DH bak maar eens weer onder het stof weg halen. En kijken hoe het mij af gaat, of dat ik uitgelaggen word door de jongere generatie die mij als foziel aan ziet :D

Ninko

Bericht door Ninko » zo jan 17, 2010 11:11 pm

Sven schreef: maar ook forumverlaters. Ik noem de ZAG's Spook-E's, Jumping Hansjes, Marklesss, Pimiento's, Ninko's.
Volgens mij ben ik er nog zo ongeveer iedere dag... :roll: 8)

Maargoed, Voor zover ik weet ben ik hier ook terecht gekomen via DP's eigen journalist De Kerfs!
Ik werkte toen als bij baantje (en nog) bij een fietsenzaak waar DeKerfs vaak kwam. Toen Jeroen een keer binnenkwam met een (I'm not sure) Rocky Mountain met elevated Chainstays en de andere fiets toendertijd (dat kan het ook geweest zijn) een Everti (Epic) titanium wilde ik daar meer over weten. Ik werd toen gewezen op dit forum en zodoende. Ik vond het zoiezo al wel interessant om wat meer te lezen en te zoeken op het net over aparte onderdelen of waarom fietsen en onderdelen op een bepaalde manier gemaakt werden. Sinds dien (moet ergens in 2003 of 2004 zijn geweest) ben ik een beetje blijven hangen eigenlijk en heb in de afgelopen jaren erg veel geleerd op dit forum door het in mijn ogen toch wel hogere niveau dan op de meeste NL bike forums! Helaas niet veel meetings meegemaakt, maar via het forum wel een hoop bikers leren kennen via verhalen op de site en renners die ik ik tegenkwam of die me herkenden op wedstrijden etc. Ook de NK SS in 2007 en 2009 waren erg mooi! De laatste jaren breid het forum zich ook wel erg goed uit in de vorm van een eigen inbreng alsware een online magazine met een dagelijkse vernieuwing! Erg mooi en interessant om terug te blijven komen. Tegenwoordig begeef ik me vooral op het 29-er/SS gedeelte, gezelligheid, niet te grote groep en veel know-how op technisch gebied.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma jan 18, 2010 7:15 pm

Ik zit hier alweer sinds 2002 of zoiets, als mod sinds 2005. Ik ben hier ooit terecht gekomen via ene DiTemp, die is al jaren gevolgen. Maar tja, van het een komt het ander en zo zit ik hier nog steeds. Zonder DP was het biken zeker niet zo verslingerd geraakt als nu, laat staan dat ik dan SS had gereden.

Samen met mijn broers (hierboven al gememoreerd als verlaters, true) hebben we heel wat meetings gedaan en gepost. Momenteel schiet het MTBen er flink bij in, ik woon nu in Amsterdam en daar is het asfalt spannender dan het bos. Helaas, maar goed, binnenkort heb ik voor het eerst in 10 jaar weer een 2-daags weekend, dus er kan meer gebiked worden. Dan komt er ook weer meer feeling met het biken, en met DP. (mijn ervaring is, hoe meer ik bike, hoe meer ik DP').
Ich Heisse Super Fantastisch!

Plaats reactie