Rohloff-verkocht !
Moderator:Beheerders
Yo all ,
Voor degene die ECHTE interesse hebben ;
Ik verkoop men Rohloff TS DB OEM *black*(met clickbox),
Steekt in een Mavic EX 729 DISC rim , met sapim spokes ,
Schijfrem - v. rohloff -->185 mm (voor Hope Mono 6Ti),
Shifter + kabels (heel pakket =volledig)
Is van dit jaar nog , paar keer met gereden , is VOLLEDIG in orde .
Ik doe hem weg omdat ik niet gewend kan raken aan het gewicht .
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=534759
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=508006
Doe een bod !
PS.:Ik ga ni onder 500 euro . :P ;D :-*
Voor degene die ECHTE interesse hebben ;
Ik verkoop men Rohloff TS DB OEM *black*(met clickbox),
Steekt in een Mavic EX 729 DISC rim , met sapim spokes ,
Schijfrem - v. rohloff -->185 mm (voor Hope Mono 6Ti),
Shifter + kabels (heel pakket =volledig)
Is van dit jaar nog , paar keer met gereden , is VOLLEDIG in orde .
Ik doe hem weg omdat ik niet gewend kan raken aan het gewicht .
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=534759
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=508006
Doe een bod !
PS.:Ik ga ni onder 500 euro . :P ;D :-*
-
- Berichten:973
- Lid geworden op:di feb 01, 2005 10:47 pm
- Locatie:Antwerpen.
Re:Rohloff TS DB OEM (black)
ff of topic : gij ze DE wener van antwerpe ! iedereen die u kent en die gij kent heeft u gezegt da uwe velo me die rolof erin een TON ging wege en gij wou ni luistere en zei da wij de weners ware ;D
zoals ge weet , time shows the truth
zoals ge weet , time shows the truth
Re:Rohloff TS DB OEM (black)
Hmz ,
*offtopic*
De reden waarom ik niet naar jullie ""raad"" luister ,
is omdat er 9/10 toch alleen zever en b*llshit uit jullie mond komt .
En ja , ik test liever zelf zaken uit .
Zie ,ik zet em tekoop , omdak toch een gewoon systeem ga gebruiken voor volgend jaar in het buitenland te gaan biken (kwestie van tricks te doen)
Als niemand geintresseerd is , no props , hou ik em lekker bij .
-camou-
PS.: Commentaar over deze topic , voer je ergens anders maar !
Uitsluitend mensen die interesse hebben mogen/kunnen reply"en.
*offtopic*
De reden waarom ik niet naar jullie ""raad"" luister ,
is omdat er 9/10 toch alleen zever en b*llshit uit jullie mond komt .
En ja , ik test liever zelf zaken uit .
Zie ,ik zet em tekoop , omdak toch een gewoon systeem ga gebruiken voor volgend jaar in het buitenland te gaan biken (kwestie van tricks te doen)
Als niemand geintresseerd is , no props , hou ik em lekker bij .
-camou-
PS.: Commentaar over deze topic , voer je ergens anders maar !
Uitsluitend mensen die interesse hebben mogen/kunnen reply"en.
Re:Rohloff TS DB OEM (black)
Heb je enig idee wat zoeen naaf weegt of je wiel weegt zie het niet op hun site staan....ik ben wel voorstander van die rohloff naaf maar het schrikt mij wat af dat iedereen zegt dat ie zo zwaar is....
-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
Re:Rohloff TS DB OEM (black)
off topic
rohloff naaf weegt 1700 gr volgens workshop 2005
off topic
rohloff naaf weegt 1700 gr volgens workshop 2005
off topic
Re:Rohloff TS DB OEM (black)
Old Manitou schreef:
off topic
rohloff naaf weegt 1700 gr volgens workshop 2005
off topic
weight weenies zegt 1985 incl draaishifter en excl. kabels
Onduidelijk is ook of dit incl. blackbox en speedbone is.
Tel daar nog het gewicht van een eventuele kettingspanner en kettinggeleider(fully) bij op.
Rohloff zegt er dit over:
Gewichtsvergleich die Rohloff SPEEDHUB 500/14 im Vergleich mit einer hochwertigen Kettenschaltung
Die Rohloff SPEEDHUB 500/14 ist mit einem Gewicht von ca. 120 g pro Gang die weltweit leichteste Getriebenabe. Sie deckt bei optimal gestuften Gangsprüngen von ca. 13,6% die gleiche Gesamtübersetzung wie hochwertige Kettenschaltungen ab.
Die Rohloff SPEEDHUB 500/14 ersetzt folgende Teile einer hochwertigen Kettenschaltung:
Schaltwerk
Umwerfer
Schalthebel
Schaltzüge
Hinterradnabe mit Kassette
kleines und mittleres Kettenblatt
Das Gesamtgewicht dieser Teile beträgt je nach Komponentengruppe ca. 1600 g.
Das Gewicht einer serienmäßig montierten Rohloff SPEEDHUB 500/14 CC OEM silber inclusive Schaltgriff und Zuggegenhalter beträgt ca. 1830 g. Ein Kettenspanner wird in diesem Fall nicht benötigt. Der Gewichtsunterschied der Schaltzüge kann vernachlässigt werden, ebenso der der Kette.
Ein Vergleich der Rohloff SPEEDHUB 500/14 mit der Kettenschaltung zeigt daher ein nur geringfügig höheres Gewicht.
Dafür erhält man jedoch wartungsfreie und schmutzunempfindliche Vollkapselung, bedienungsfreundliche Schaltansteuerung und hohe Zuverlässigkeit bei großer Lebensdauer.
Maar vroeger stond er op de Rohloff site dat je ongeveer op 600 gram meer moest rekenen als bij een XT schakelunit.
Let wel dat al het gewicht bij een rohloff wel in je achterwiel zit en niet netjes verdeeld zoals bij een schakelunit.
Verder is het een topding en het is dat ik even krap zit anders was camouflage hem al kwijt.
dussssss©
Re:Rohloff-verkocht !
Gefeliciteerd, dan gooi ik "m dicht.