Re:FF voorstellen

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gran Torino
Contacteer:
FF voorstellen

Bericht door Gran Torino » wo jan 26, 2005 1:44 pm

Ik had dit stukkie al in een andere topic gezet, maar ik zet m toch maar ff hier neer.

Hallo alllemaal, ik ben nieuw hier, Ik ben al sinds 1982 aangestoken door het ATB virus,door mijn werk als directiechauffeur is deze mooie hobby helemaal verwatert,maar ga er weer aan beginnen, dit komt omdat ze de laatste maand van 2004 mijn GT Lts 2000 hebben gejat, nu heb ik van het verzekeringsgeld een goedkope cycletool weapon gekocht,op ebay voor 999 euries bij een duitse fietsenmaker.

Er zit een grappige onbekende elastomeer , spiraleveren luchtgedempte zoom gordo 1100 in, het frame is wel ok zit een goedkope dnm demper in,en er zitten hayes remmetjes op met 208 schijven truvativ hussefeld crank met kettingspanner een paar onbekende velgen met no name naven die me wel erg aan hussefeld naven doen denken, xt deraileurtje en Deore schakelhendel.

Nu heb ik in de U.S op e Bay een leuk dik KHS Fetish DH 50 frame gekocht voor 280 euri met romic achterdemper,en ga als deze Cycletool echt niks is allles op die KHS zetten, ik was vandag bij Mammoet , daar hadden ze een mooie 2002 shiver dc liggen voor een leuke prijs 699euries, dus misschien dat die het wel word .........

Ik ga van die KHS wel een freeride achtig iets maken zodat ik ook gewoon een beetje heuvelop kan fietsen...

Ik ben 6 keer op het Bike festival in riva geweest en erg gek op en alles wat met freeride, downhill etc te maken heeft heb ook jaar of 5 geleden leuk een dagje mogen downhillen met een KNWU DH clinic in chaudfontaine,was erg leuk met bas de bever en nog een paar van die mafketels.......

Heb ook met Greg Herbold dagje gefietst in de italiaanse dolomiten, je mag me dus best een freak noemen......Oh ja mijn inlognaam is Gran torino das mijn andere hobby, hier ff linkje naar mijn schatje: http://groups.msn.com/TheFordTorinoClub ... orino.msnw

Oh ja de naam is Klaas en ik ben tja alweer 40...... ;)

Lynx

Bericht door Lynx » wo jan 26, 2005 2:36 pm

Gran Torino schreef: Nu heb ik in de U.S op e Bay een leuk dik KHS Fetish DH 50 frame gekocht voor 280 euri met romic achterdemper,en ga als deze Cycletool echt niks is allles op die KHS zetten, ik was vandag bij Mammoet , daar hadden ze een mooie 2002 shiver dc liggen voor een leuke prijs 699euries, dus misschien dat die het wel word .........

Ik ga van die KHS wel een freeride achtig iets maken zodat ik ook gewoon een beetje heuvelop kan fietsen...
Welkom op DP.

Als dit het modeljaar is van de KHS Fetish DH50 is, heb je wel een goede deal gedaan met 280euro?
Afbeelding

Het is een stevig ding, maar ik ben bang dat je met een Shiver DC erin, meer een "pure" Downhill bike gaat hebben en het klimmen zwaar gaat zijn.
Maar ik rij zelf ook toertochten met mijn Bighit met een Super-T en een enkel 36T voorblad....dus het gaat zeker, maar het is een serieuze "power"training....
je kan natuurlijk ook een stukje wandelen als je longen of benen het tijdelijk begeven. ;)

De Shiver is een erg goede vork, maar het is wel 1 van de zwaardere DC vorken van het moment. (= 3860gr.)
Misschien zijn lichtere DC"s zoals de Manitou Slider + , Rockshox BoXXer of Marzocchi Super-T een betere optie, als je wil klimmen, omdat deze vorken +/- 500 a 600gr lichter zijn dan de Shiver ?

have fun

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » wo jan 26, 2005 3:33 pm

het is idd het frame van die foto,enne goeie tip van je hoor over de voorvorken, ik zag op ebay een 2003 boxxer race voor 399 staan, heeft me ook nog aan het twijfelen gebracht,.

Het lijkt me namelijk ook wel leuk om m zo amerikaans mogelijk op te bouwen .

En nee heb geen geld over voor fox of andere exoten, maar sram erop lijkt me al leuk, enne truavativ erop enzo,ik denk dat ik hier zat tips binnenkrijg qua opbouw THX!! :)

Update!! ik kreeg het frame +demper net binnen, ik heb in totaal 375 euro voor dit frame betaald! Helemaal nieuw uit de doos yesss i`m so happy!!!!!!!!

Hij is nog mooier als ik dacht er zitten op dit frame oranje accenten en alle letters zijn veel groter en vetter op dit frame , met een romic d demper en lakstiften yehaaaaaa, ik ga meer shoppen op ebay.ca yup thats the place to be ..
ik zocht me altijd de tering op ebay naar mtb stuff, toen dacht ik northsore?
Das toch Canada, ff zoeken op eBay ca en er ging een wereld voor me open.......... :) :) :) ;D ;D ;D ;D ;D

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » wo jan 26, 2005 4:15 pm

dikke auto, en voor 280 eurie heb je echt een hele goede deal gemaakt... is het frame nog helemaal goed :S

XLR8

Bericht door XLR8 » zo jan 30, 2005 11:42 am

Bedoel je Northshore Extreme? Dat komt uit Polen....
Wrede shit voor niet te veel geld..

Ninko

Bericht door Ninko » di feb 01, 2005 6:52 pm

Ey klaas dude, gaaf man dat je ook hier zit... fijne tijd hier he, en veel plezier met je nieuwe bike

jarnö
Contacteer:

Bericht door jarnö » za mar 05, 2005 10:36 pm

XLR8 schreef:
Bedoel je Northshore Extreme? Dat komt uit Polen....
Wrede shit voor niet te veel geld..

jep
net nieuwe site ook,

www.ns-bikes.com

;)

Plaats reactie