Gary Houseman suspended!

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gast
Re:Gary Houseman suspended!

Bericht door Gast » zo dec 21, 2003 9:27 pm

Die regels zijn verouderd.
Tijdens de Olympische spelen was er toch die Canadese snowboarder die betrapt was op doping (Thc)
Hj had twee weken voor de wedstrijd een joint gerookt en uiteindelijk heeft hij zijn medaille toch gekregen
omdat het bewezen was dat het niet tot betere prestaties kon leiden,

Ze moeten dus gewoon de regels aanpassen en zn schorsing opheffen. Wat een flauwekul zeg en toch weer typisch dat er weer zon XCer met een ijzeren fiets op tegen is ::)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo dec 21, 2003 10:04 pm

Dude© schreef:
Die regels zijn verouderd.
Tijdens de Olympische spelen was er toch die Canadese snowboarder die betrapt was op doping (Thc)
Hj had twee weken voor de wedstrijd een joint gerookt en uiteindelijk heeft hij zijn medaille toch gekregen
omdat het bewezen was dat het niet tot betere prestaties kon leiden,

Ze moeten dus gewoon de regels aanpassen en zn schorsing opheffen. Wat een flauwekul zeg en toch weer typisch dat er weer zon XCer met een ijzeren fiets op tegen is ::)

Kunnen jullie nou echt geen betere argumenten vinden ...?? ???

Luc

Bericht door Luc » ma dec 22, 2003 12:31 am

Aan al die kakkers hier die vinden dat er hier onterecht geschorst is: ik kan mij volledig vinden in de bewering dat er verouderde/niet aangepaste/slechte reglementering is in de wedstrijdsport.
Je kan dan inderdaad proberen van die reglementering in positieve zin te laten aanpassen. Maar zolang een bepaalde reglementering bestaat, en je wil in die sport aan competitie doen, dan heb je je aan de bestaande regels te houden, zoniet word je gestraft. Zo simpel is dat !

Menselijk gezien kan je inderdaad perfect staven dat je best serieus met je sport bezig bent en toch af en toe ne joint rollen. Anderzijds kan je evengoed beweren dat je niet serieus met je sport bezig bent als je je niet kan houden aan de bestaande reglementering.

Als je vindt dat een reglementering niet ok is, dan ga je dus absoluut geen reet bereiken met ze domweg niet na te leven. Het enige resultaat is dat het je sportcarrière in de weg zal staan vanwege al de straffen en boetes die je zo oploopt.

Gast

Bericht door Gast » ma dec 22, 2003 9:29 am

Luc schreef:

Als je vindt dat een reglementering niet ok is, dan ga je dus absoluut geen reet bereiken met ze domweg niet na te leven.

Hij heeft er wel degelijk iets mee bereikt, er word nu wel weer over gepraat.
Maar ik denk niet dat hij dit expres heeft gedaan om een discussie aan te zwengelen, ik denk dat hij gewoon een keer een jointje heeft gerookt op een feestje of weet ik veel een paar weken voor de wedstrijd en dat hij had niet had verwacht dat het een zo lang erna nog terug te vinden zou zijn. Daarom is het volstrekt idioot om deze man te schorsen aangezien wiet niet bijdraagt aan je prestaties. De regels zouden dus onmiddelijk veranderd moeten worden en de schorsing opgeheven.

Lynx

Bericht door Lynx » ma dec 22, 2003 11:00 am

Die Canadese snowboarder was Ross Rebagliati en heeft zijn medaille uiteindelijk mogen houden.

http://www.time.com/time/reports/olympi ... ding2.html

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » ma dec 22, 2003 4:30 pm

Yow, tis idd bullshit dat hij doping gebruikt zou hebben... Alsof je van wiet beter gaat rijden :?

Maar wat ik nog grotere bullshit vind is dat XC-geouwehoer. Das net zoiets als zeggen van "jij rookt wiet dus jij bent vast nooit naar school gegaan en bent dom". SLAAT HELEMAAL NERGENS OP. Bah kan me echt kwaad maken om zulke reacties...niet alleen omdat ik zelf aan xc-doe (meer aan trial eigenlijk)...maar gewoon omdat dit weer een van die typische domme kromme reacties is die je rond deze tijd van het jaar te veel voorbij ziet komen op het forum.

Sukkels,

JD

bikertek

Bericht door bikertek » ma dec 22, 2003 6:57 pm

Volgens mij heb ik in deze thread nog helemaal niemand zien zeggen dat weed roken dom is, dus waar maak je je nu druk om.

Het domme is juist dat ie het gebruikt heeft, terwijl ie weet, of behoort te weten dat ie daar voor gepakt kan worden...

Waarschijnlijk had ie ook niet eens verwacht die dag te winnen. Dat kwam namelijk door zware regenval net voordat alle toprijders naar beneden zouden komen.

Wodan

Bericht door Wodan » ma dec 22, 2003 7:39 pm

[quote="DeKerf"s"]
Kunnen jullie nou echt geen betere argumenten vinden ...?? ???
[/quote]

Is DAT het ENIGE da gij te zeggen hebt op dezen thread?! :? :-X
Kan je echt geen beter argument vinden??? ::)

Wodan

Bericht door Wodan » ma dec 22, 2003 8:21 pm

@Luc:
Aan al die kakkers hier die vinden dat er hier onterecht geschorst is: ik kan mij volledig vinden in de bewering dat er verouderde/niet aangepaste/slechte reglementering is in de wedstrijdsport.
Je kan dan inderdaad proberen van die reglementering in positieve zin te laten aanpassen. Maar zolang een bepaalde reglementering bestaat, en je wil in die sport aan competitie doen, dan heb je je aan de bestaande regels te houden, zoniet word je gestraft. Zo simpel is dat !

Menselijk gezien kan je inderdaad perfect staven dat je best serieus met je sport bezig bent en toch af en toe ne joint rollen. Anderzijds kan je evengoed beweren dat je niet serieus met je sport bezig bent als je je niet kan houden aan de bestaande reglementering.

Dat wil nog altijd niet zeggen dat je je ongenoegen over die reglementering niet mag uiten...

Ik ben eens benieuwd war ge ervan zou zeggen als ze het woordje wiet door alcohol zouden vervangen ;) ;D
Nu ff serieus. Een reglementering die onzinnig is, wordt vroeg of laat gebroken. Meestal vroeg... :D
Ik weet het, dat praat niet goed dat je ze doorbreekt, en het wil zeker niet zeggen dat je ze moet doorbreken, maar vroeg of laat zal er iets moeten veranderen.

Als je vindt dat een reglementering niet ok is, dan ga je dus absoluut geen reet bereiken met ze domweg niet na te leven. Het enige resultaat is dat het je sportcarrière in de weg zal staan vanwege al de straffen en boetes die je zo oploopt.

Zoals Dude al zei: ik denk niet dat het de bedoeling was van die kerel om de moedwilligaard uit te hangen, maar simpelweg met de maten op ne goeie moment nen toet gaan paffen is. En hij zal (net zoals ik!) zijn eigen nen serieuze bult verschoten hebben wanneer hij vernam dat wiet onder de term doping valt. En zeg nu niet doping is drugs hé. want: doping = gebruik van dopes (geloof het of niet); dope = pepmiddel... Dus woordenboeksgewijs valt wiet zelfs niet onder doping ;)

Ik denk dat we het er nu allemaal over eens zijn dat de reglementering veranderd moet worden, of niet? De enige discussie die er nog is gaat over de regels navolgen of niet. En daar is een geweldige oplossing voor: thc van de dopinglijst schrappen, en iedereen is tevreden!!! de regels worden gevolgd, de prestaties worden niet beinvloed (of toch niet positief) en dat is toch wat we allen willen of niet? ;D ;)

Greetz,
Wodanneke

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma dec 22, 2003 8:46 pm

hou je er in je redenering ook rekening mee dat een "verboden middelen lijst" niet alleen bedoelt is voor pepmiddelen, maar ook om de gezondheid van de sporter te garanderen...

Stel dat Houseman zichzelf tegen een rots te pletter had gereden, dan had iedereen over de UCI gevallen, omdat het toestaan van drogerende middelen een nadelig effect op de rijkwaliteiten (en hiermee half samenhangen de gezondheid van de rijder) heeft en de UCI hiermee de sporters niet serieus neemt...

Voor de goede orde: ik ben niet tegen wiet, van mij mag iedereen een joint opsteken (van Luc ook denk ik ;)), maar als de regelementen zo zijn, dan heb je je daar als sporter aan te houden, niet meer niet minder...

Luc

Bericht door Luc » di dec 23, 2003 12:25 am

@ Wodan: ge hebt mij nooit ergens zien beweren dat ge uw mening niet moogt uiten over een reglement.
Wat den alcohol betreft: als ik aan competitie doe en ik wordt gepakt op alcohol, dan is dat gewoon mijn eigen domme fout en daarmee basta. Dan moet ik (of anderen in mijn plaats) niet de zielepoot gaan uithangen over hoe onterecht ik dat wel vind. Alcohol is een verboden produkt en daarmee uit. Zolang dat op die lijst staat, moet ik nie zagen als ik daarop gepakt word.

@ Steelboy: Lijst is er inderdaad ook als bescherming van de competitiesporter tegen zichzelf. Het maakt dus niet uit of Mr. Houseman dit met opzet deed of niet. Hij behoorde op de hoogte te zijn van de gevolgen van zijn gedrag. En of hij dat nu was of niet, het is in beide gevallen dom wat hij deed.
En inderdaad, ik heb op zich helemaal niks tegen joints ;D

surfstad

Bericht door surfstad » di dec 23, 2003 10:34 am

Eens met Wodan, Dude, JD=real, Luc, D33N, Dirty-Harry en alle andere Stoners!.
Oneens met al die andere regelneukers.

Zo nu eerst ff een lekker paffie... o nee... ben aan het werk en mijn baas vind het terecht niet goed dat ik op het werk een paffie rook, want dat beïnvloed mijn werk namelijk niet ten goede.

roadkill

Bericht door roadkill » vr dec 26, 2003 9:57 am

Gewoon weer een extra reden om geen wedstrijden te doen ,maar gewoon lekker voor de lol met je bike gaan lopen kloten.Nu kan ik tenminste wel gewoon lekker een biertje pakken na het fietsen,of een joint(als ik dat zou roken)

Greetz Roadkill: geen competitie=geen regels=vet relaxed.......

SexXxy Boy

Bericht door SexXxy Boy » vr dec 26, 2003 9:44 pm

Pino schreef:
Als je serieus met je sport bezig bent, weet je dat. Als je dat niet weet (of daar naar handelt) ben je geen slecht mens, alleen geen serieuze sporter.

Dan is zo"n beetje de hele sportwereld niet serieus met sport bezig. Want ik durf mijn fiets ervoor te verwedden dat in bijna iedere sporttak wel gesjoemeld wordt met "verboden middeltjes" op wereld niveau

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma dec 29, 2003 9:41 pm

Van drugsinfoteam.nl

Zeker gedurende de jeugdperiode als de hersenen zich nog ontwikkelen- tot langdurig doorwerkende veranderingen in het functioneren van de hersenen leidt. Dit kan vooral gevolgen hebben voor het geheugen en de concentratie.
Ik ben niet onder de indruk van de verhalen over schade aan de hersenen.
Het is naar mijn mening belangrijker om rekening te houden met de negatieve effecten van blowen op het opnamevermogen van de hersenen in de periode direct na het blowen. Uit testen blijkt dat na het blowen de remmende effecten op het het opnamevermogen ( geheugen & concentratie) 24 - 48 uur kunnen aanhouden. Als je 3- 4 dagen of meer blowt, ben je altijd onder invloed, al merk je dat zelf niet. Als je voor een zware prestatie je hersenen echt nodig hebt, is het goed om minstens 48 uur vantevoren niet te blowen.

Diverse soorten weed geven bij hogere doseringen een trip-effect.
De weedsoorten met relatief weinig cannabidiol (CBD) zijn wat meer trippy.
Als je cannabis gebruikt waarin relatief veel CBD zit, val je in slaap. Maar zelfs met deze zware, lome hasj/weed kun je tripachtige verschijnselen krijgen.
De namen van soorten zaden en weed variëren steeds. In koffieshops worden
zelfde weedsoorten onder verschillende namen verkocht.
Je kunt het best naar een goede koffieshop gaan (met een ruim assortiment en deskundig personeel) en daar uitleggen wat je voor soort weed je zoekt.
Trippen met weed is vaak onaangenaam omdat je er bij dergelijke hoge doseringen nogal eens misselijk van wordt of hoofdpijn krijgt. Op zich is het trippen met weed niet schadelijk. Als je kater voorbij is, is het over..

Vraag: 2002
Ik ben wielrenner en ik gebruik soms hasj en weed maar ik weet eigenlijk niet of deze producten gezien worden als doping? Aangezien ik er slechter van presteer als ik het de dag voor de wedstrijd neem. En hoe lang is dit opspoorbaar?

Antwoord:

Dag vraagsteller,
Cannabis is 6 weken of soms nog langer aantoonbaar.
Ik weet niet of weed op een dopinglijst staat. In sommige landen wordt ook op drugs gecontroleerd. Men zou dan bij een eventuele positieve testuitslag moeilijk kunnen doen.

Verder: nuttige informatie om de urinetesters te bedriegen, vind je op http://www.erowid.org/psychoactives/tes ... #substance

Voor de mensen die vinden dat cannabis van de dopelist afmoet is het spijtig maar waar; Cannabis is een softdrug. Iets waar veel organisaties best wel huiverig voor zijn. Ik vind het ook een beetje raar want zelfs van cannabis meeroken kun je nog sancties opgelegd krijgen.
Feit is wel dat softdrugs op zich zelf risico"s op kan leveren voor de sporter, vooral bij snelheids sporten. Plus is het slechte reclame als blijkt dat iemand zwaar gewond raakt of zelfs overlijdt aan de gevolgen van overmatig gebruik of alergische reactie of wat dan ook. Dus de sporter moet weten dat hij/zij geen middelen neemt die prestatie verhogend werken die ook nog eens gevaarlijk zijn voor zijn gezondheid. En hij moet weten dat hij/zij geen middelen neemt die negatief werken werken op de concentratie, algemene gezondheid bla bla. Heel duidelijk en eerlijk lijkt mij en niets mis mee, op de koffie na dan.
Bij koffie lijkt het me duidelijk, van de dopelist (is dus al gebeurd).
Ik bedoel, je gaat toch ook niet met alcohol autorijden, dus ook niet met weed of wat dan ook wat lekker is.

;DKom niet zeuren van dat ik zo"n kl*te spandex XC"er ben, ik ben heel open minded.

Plaats reactie