SHIVER
Moderator:Beheerders
Nog een vraagje;ik wordt niet echt iets wijs van de info op marzzochi,over de oil levvels.De ene keer is in mm dan weer in cc,elk model jaar weer verschillend ???Wel nu,ik heb een Shiver uit 2003 en vraag me dus af hoeveel cc"s er standaard in gaan en hoeveel cc,s er max in gaan ,ook wil ik weten wat de olie dikte is ,en hoe vaak je moet ontluchten met die hele kleine imbusschroefjes bovenop :P
Re:SHIVER
Standaard 7.5W olie erin, check op de site bij de 2004 shiver, die hoeveelheid is opgegeven in CC, shivers zijn toch allemaal "tzelfde gebleven in al die jaren.
Voor dat ontluchten, hangt ervan af hoe veel je rijdt vooral, moet iig niet alle weken hoor, vooral wanneer je voelt dat je vork stugger begint aan te voelen moet je dat eens doen, ze zijn ook wel licht gevoelig voor grote temperatuursverschillen, ook rekening mee houden. Draai de boutjes iig nooit heel erg aan, met de achterkant (lange kant) van je inbus en vast is vast, anders draai je ze makkelijk over
Voor dat ontluchten, hangt ervan af hoe veel je rijdt vooral, moet iig niet alle weken hoor, vooral wanneer je voelt dat je vork stugger begint aan te voelen moet je dat eens doen, ze zijn ook wel licht gevoelig voor grote temperatuursverschillen, ook rekening mee houden. Draai de boutjes iig nooit heel erg aan, met de achterkant (lange kant) van je inbus en vast is vast, anders draai je ze makkelijk over
- King Zeus @ DirtE19
- Berichten:824
- Lid geworden op:vr apr 04, 2003 5:09 pm
Re:SHIVER
Bruno schreef:
, anders draai je ze makkelijk over
Maar dat los je toch gemakkelijk op met zo eenrubber slangetje uit een fietsreparatiedoosje en een passend boutje ;D
Re:SHIVER
King Zeus schreef:
[Bruno schreef:
, anders draai je ze makkelijk over
Maar dat los je toch gemakkelijk op met zo eenrubber slangetje uit een fietsreparatiedoosje en een passend boutje ;D
is dat zo ?
die van mij zijn dol :-X
en mn shiver lekt bovenop ook olie heeft er mischien iemand een tip waar ik die miniscule keeringetjes kan halen ?
Re:SHIVER
Crash schreef:
is dat zo ?
die van mij zijn dol :-X
en mn shiver lekt bovenop ook olie heeft er mischien iemand een tip waar ik die miniscule keeringetjes kan halen ?
Bij King Zeus hebben we dat opgelost door een passend boutje (van cateye fietscomputer) met kruiskop en een stukje van zo"n rubber slangetje uit een bandenreparatiedoosje. Zo"n boutje kun je ook vinden in de ijzerwinkel, best enkele mm langer dan het std. boutje, dan snij je een stukje van zo"n slangetje af (iets minder dan de lengte v/d schroefdraad) over dat boutje foefelen en dan in je topcap. "t is een beetje knutselen.
Als je die o-ringetjes onder die boutjes nog hebt, gewoon een nieuw boutje erin en heb je dat rubberslangetje niet nodig. Als je naar de ijzerwinkel gaat vraag er dan inox, zijn steviger dan die alu prutsdingetjes.
Re:SHIVER
mmh, volgens mij passen de ringetjes die je vaak in fusees van rc auto"s (1:10) vindt ook wel, weet t niet helemaal zeker..
crash, check www.toemen.nl
zane
crash, check www.toemen.nl

zane
Re:SHIVER
Zane! schreef:
mmh, volgens mij passen de ringetjes die je vaak in fusees van rc auto"s (1:10) vindt ook wel, weet t niet helemaal zeker..
crash, check www.toemen.nl![]()
zane
Heb ik ook al eens naar gekeken, heb me vroeger nog met van die dingen bezig gehouden, maar die van die ontluchtboutjes zijn echt superklein.