marzo onderhoude

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
FREAKaZOID
Contacteer:
marzo onderhoude

Bericht door FREAKaZOID » do nov 04, 2004 10:29 am

Kheb een mx comp eta, heb een mailtje de deur uit gedaan wat het kost om eff een sevice beurtje te doen. Zonder extra bijkomstigheden kost dat eff 80 euro... AYAYAY dacht ik toen. zijn er alternatieven waar t tegen iets lagere prijs kan.. de verhouding wat zo´n vork waard is en wat de service moet kosten vind k een beetje te veel van het goede. of moet k eigenlijk toch niet zo zeuren en is t een redelijk prijs die augusta mij opgeeft :)

THNX Freak

daFreakster

Re:marzo onderhoude

Bericht door daFreakster » do nov 04, 2004 4:37 pm

volgens mij is dat wel een normale prijs, ik heb ongeveer hetzelfde betaalt voor het reviseren van een zocchi atom race. Dat was trouwens bij de pedaleur in doetichem

Gast

Bericht door Gast » do nov 04, 2004 4:41 pm

Het is idd een normale prijs maar is incl. nieuwe olie en pakkingen. Dit is niet altijd nodig en soms volstaat goed schoonmaken en mischien nieuwe olie dit kan je bij de betere LBS of bevriende rijder met wat ervaring laten doen. Naar mijn mening kan je voor de helft klaar zijn als de vork er niet al te erg aan toe is.

Bruno

Bericht door Bruno » do nov 04, 2004 8:30 pm

Ride schreef:
Het is idd een normale prijs maar is incl. nieuwe olie en pakkingen. Dit is niet altijd nodig en soms volstaat goed schoonmaken en mischien nieuwe olie dit kan je bij de betere LBS of bevriende rijder met wat ervaring laten doen. Naar mijn mening kan je voor de helft klaar zijn als de vork er niet al te erg aan toe is.

Bij onderhoud altijd best olie vervangen, de dichtingen bij Marzocchi niet per se, dat kan je even goed pas bij de 2de of 3de onderhoudsbeurt. En als je een beetje handig bent doe je het toch gewoon zelf zeker, moet je alleen olie WT 7.5 in huis halen. Wel bij montage zeker de ETA cartridge vol olie pompen, kan je best de topcap en veer eraf halen en met het staafje van de cartridge op en neer bewegen (als de vork samengedrukt is), zo pomp je ze terug vol olie, je hoort wel als ze vol is doordat ze dan geen slurpend geluid meer maakt.

Plaats reactie