remschijfen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
krot-racer
remschijfen

Bericht door krot-racer » do jun 05, 2008 11:34 am

ik heb een probleempje want ik ga deze velgen halen, maar heb niet echt veel ervaring met schijfremmen.(http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16149)
Afbeeldinghttp://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16149[/url]
en deze schijfen wil ik eronder gooien(http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=47610
Afbeelding
maar nou is mijn vraag passen die schijfen er wel onder

en hier een foto van me fiets:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door krot-racer op do jun 05, 2008 5:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » do jun 05, 2008 11:43 am

Er ONDER wordt lastig denk ik,er OP gaat passen......6 gaats naven/6 gaats schijven.....

Wel hard genoeg gooien ;)

Grtzzz
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do jun 05, 2008 12:03 pm

schijven is met een v
het is een compleet wiel dat je laat zien, niet alleen de velg.
De schijf past op de naaf, beide zesgaats.

Maar past de schijf wel bij je schijfrem?
Welke schijfremmen heb je?
Het is een dh velg, en op dat wiel ga je dan 160mm schijven zetten. Waarvoor wil je de wielset gaan gebruiken niet dh neem ik aan?

krot-racer

Bericht door krot-racer » do jun 05, 2008 12:36 pm

past vast wel dan anders verkoop ik de velgen die ik ga halen gewoon door
Laatst gewijzigd door krot-racer op do jun 05, 2008 1:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » do jun 05, 2008 1:12 pm

krot-racer schreef:de schijf moet wel passen want ze zij bijna precies hetzelfde als die ik nu heb maar alleen zijn dat centerlock remschijfen en ik heb shimano v-brake remklauwen

Dit is wel werkelijk waar het meest onwaarschijnlijke verhaal dat ik hier OOIT gelezen heb........ :lol:

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jun 05, 2008 1:21 pm

Dit is wel werkelijk waar het meest onwaarschijnlijke verhaal dat ik hier OOIT gelezen heb........

+1
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Loeky

Bericht door Loeky » do jun 05, 2008 4:02 pm

beter stop je dat geld in een compleet andere bike. Zonde van het geld om in je huidige matrabike te steken :cry: . Het zal er niet beter op worden zo...

krot-racer

Bericht door krot-racer » do jun 05, 2008 5:36 pm

laat me het maar zo zeggen ik heb nu shimano fh-m495 naven en die op die wielen zitten shimano xt disc naven als de maten van die twee gelijk zijn dan lijk het mij dat het past of niet :?dus weet iemand of ze gelijk zijn??

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do jun 05, 2008 5:39 pm

wat?

krot-racer

Bericht door krot-racer » do jun 05, 2008 5:42 pm

zoals het daar staat

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do jun 05, 2008 5:48 pm

maar welke remmen heb je nou? want v brakes zijn velg remmen, geen schijfremmen.

Een foto van je fiets helpt wellicht.

krot-racer

Bericht door krot-racer » do jun 05, 2008 5:54 pm

nee ik dacht ook dat v-brakes velgremmen waren maar toch zijn het schijfremmen

Cheeta

Bericht door Cheeta » do jun 05, 2008 6:19 pm

Tips om je geld te besteden:
1. Bril..
2. Cursus Nederlands...

Mocht je dan nog budget over hebben:
De M495 (FH- = achternaaf, HB= voornaaf) is kortweg de Centerlock versie van de M475 discnaaf (non-series componenten). Op een Centerlock-naaf heb je voor de montage van remschijven enkele mogelijkheden:
1. 6-gaats IS remschijven in combinatie met een adapter...
2. Centerlock remschijven...

Afgaande op enerzijds de foto, anderzijds dat optie 2. of M475 kostentechnisch betere alternatieven dan 1. zijn, lijken het me Centerlock schijven. De montage aan alle IS-naven, inclusief die XT's op de foto, kan je dan rustig vergeten.

Het zijn in ieder geval mechanische schijfremmen, waarvan de herkomst op grond van de foto niet vast te stellen is. Misschien dat ze er V-brake hendels voor gebruiken, of een of andere Chinees het een mooie modelnaam vond, maar in het algemeen wordt onder de term 'V-brake' echt wat anders verstaan. <hint>

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do jun 05, 2008 6:43 pm

als je die wielset koopt met die schijven uit de eerste post dan komt het goed.

Cheeta

Bericht door Cheeta » do jun 05, 2008 6:46 pm

Djamgils schreef:als je die wielset koopt met die schijven uit de eerste post dan komt het goed.
Klopt, alleen de maten, of preciezer het principe, verschilt nogal tussen een M495 en een XT 6-gaats. Enige wat gelijk gelijk zou moeten zijn is de offset van de schijf ten opzichte van het midden van het wiel.

Die € 189 voor een setje wielen vind ik trouwens tamelijk enthousiast, zou het ueberhaupt niet overwegen. Soortgelijk setje haal je incl. verzenden voor ~135 Eur uit Duitsland en voor een 15 meer heb je ook nog een stuk betere velgen. Heb je nog 40 Eur over om een paar leuke remschijven te kopen.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do jun 05, 2008 7:36 pm

Cheeta schreef:
Djamgils schreef:als je die wielset koopt met die schijven uit de eerste post dan komt het goed.
Klopt, alleen de maten, of preciezer het principe, verschilt nogal tussen een M495 en een XT 6-gaats. Enige wat gelijk gelijk zou moeten zijn is de offset van de schijf ten opzichte van het midden van het wiel.

Die € 189 voor een setje wielen vind ik trouwens tamelijk enthousiast, zou het ueberhaupt niet overwegen. Soortgelijk setje haal je incl. verzenden voor ~135 Eur uit Duitsland en voor een 15 meer heb je ook nog een stuk betere velgen. Heb je nog 40 Eur over om een paar leuke remschijven te kopen.
ervan uitgaande dat er postmount calipers opzitten dan is het toch zo af te stellen? of zie ik iets over het hoofd?

de prijs kwaliteit verhouding van de wielset is idd discutabel.

krot-racer

Bericht door krot-racer » do jun 05, 2008 9:49 pm

kijk daar heb ik tenminste iets aan :) , want aan mij proberen af te kraken op me spelling heb ik niks aan want het gaat hier over fietsonderdelen en niet over spelling

Plip

Bericht door Plip » vr jun 06, 2008 12:40 am

krot-racer schreef:kijk daar heb ik tenminste iets aan :) , want aan mij proberen af te kraken op me spelling heb ik niks aan want het gaat hier over fietsonderdelen en niet over spelling
heel fijn, maar als jij fatsoenlijk typt kunnen wij het lezen, en misschien nog wel helpen ook

khardak

Bericht door khardak » ma jun 09, 2008 10:45 am

Plip schreef:
krot-racer schreef:kijk daar heb ik tenminste iets aan :) , want aan mij proberen af te kraken op me spelling heb ik niks aan want het gaat hier over fietsonderdelen en niet over spelling
heel fijn, maar als jij fatsoenlijk typt kunnen wij het lezen, en misschien nog wel helpen ook
+1

trouwens waarom andere schijven ? het zal je remkracht niet verbeteren hoor kan je beter je geld steken in een nieuw setje remmen ...
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

krot-racer

Bericht door krot-racer » ma jun 09, 2008 1:32 pm

misschien omdat ik nu centerlock schijven op me velgen zitten en die niet gaan passen op me nieuwe velgen :crazy:

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma jun 09, 2008 2:15 pm

Je hebt twee soorten schijf/naaf verbindingen bij Shimano.

1. centrelock (heb je nu op je fiets schijnbaar)
2. 6 gaats international STANDARD

dus als die schijven ook 6 gaats international STANDARD zijn dan passen ze op die wielset als die wielset ook 6 gaats international STANDARD is.

Maar goed de volgende vraag is of de schijven wel de goede diameters hebben voor je remklauwen........ :evil:
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

krot-racer

Bericht door krot-racer » ma jun 09, 2008 2:24 pm

zo dom ben ik nou ook weet niet he :D de diameters zijn gewoon hetzelfde

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma jun 09, 2008 2:35 pm

krot-racer schreef:zo dom ben ik nou ook weet niet he :D de diameters zijn gewoon hetzelfde

Als ik zo kijk wat jij allemaal neerzet hierzo tweifel ik daar hardop aan :lol: .
Tjongejonge zeg.........vraag dan NIKS :frusty:

Razor0
Contacteer:

Bericht door Razor0 » di jun 10, 2008 8:14 am

illuminatastigmata schreef:
krot-racer schreef:zo dom ben ik nou ook weet niet he :D de diameters zijn gewoon hetzelfde

Als ik zo kijk wat jij allemaal neerzet hierzo tweifel ik daar hardop aan :lol: .
Tjongejonge zeg.........vraag dan NIKS :frusty:
Inderdaad, maarja mening is gewoon een nieuwe bike halen want met of zonder goede schijven deze leeft niet lang.....helemaal niet als je nog goed gaat worden..dus als je dat geld steekt in een betere bike heb je nog veel langer plezier denk ik zo :D

Grtz,
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

Plaats reactie