verlichting voor nightbiking
Moderator:Beheerders
-
Ik ben van plan om ook s'avonds eens lekker e gaan biken maar daar heb ik natuurlijk verlichting voor nodig. Wie kan mij wat tips geven over wat ik het beste aan kan schaffen. Ff voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling om meteen 'n setje van 4 a 500 euro aan te schaffen. Maximale bedrag wat ik er aan uit wil geven is zo'n 200 euro.
Wie heeft er tips en het liefst ook gebruikservaring!
Wie heeft er tips en het liefst ook gebruikservaring!
-
Voor € 200,- kan je 2 setjes Sigma Mirage EVO pro X kopen.(ebay)
Ik rij met 1 set op de weg en dat gaat prima, voor het terrein zou ik persoonlijk wel wat meer willen hebben.
Nadeel is dat je dan wel met 4 lampen op je stuur rijdt, je kan ook de 5W lampen eraf laten, dan rij je met 2 lampen en 2 batterijen en heb je een actieradius van 2 uur.
dusssssss©
Ik rij met 1 set op de weg en dat gaat prima, voor het terrein zou ik persoonlijk wel wat meer willen hebben.
Nadeel is dat je dan wel met 4 lampen op je stuur rijdt, je kan ook de 5W lampen eraf laten, dan rij je met 2 lampen en 2 batterijen en heb je een actieradius van 2 uur.
dusssssss©
Voor E200 koop je een 13W HID met Li-ion pack. Is dat Sigma ding opeens heeeeeeel zielig. Voor E100 heb ik zelf ook iets mooi in elkaar geknutseld. Daarmee vergeleken is de Sigma ook heeel zielig.BOSS schreef:Voor € 200,- kan je 2 setjes Sigma Mirage EVO pro X kopen.(ebay)
dusssssss©
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=31067
moet je wel de spullen en kennis daarvoor hebben en ga jij al je uren eens tellen........ik weet niet wat jij kost per uur.......maar bij mij kan dat niet uit.Brum. schreef:Voor E200 koop je een 13W HID met Li-ion pack. Is dat Sigma ding opeens heeeeeeel zielig. Voor E100 heb ik zelf ook iets mooi in elkaar geknutseld. Daarmee vergeleken is de Sigma ook heeel zielig.BOSS schreef:Voor € 200,- kan je 2 setjes Sigma Mirage EVO pro X kopen.(ebay)
dusssssss©
als jij voor mij ook zo'n setje kan maken voor E100 prima!!! Hou ik me aanbevolen.
dussssssss©
Kan zeker... Zal proberen naar de DP meeting te komen.BOSS schreef:moet je wel de spullen en kennis daarvoor hebben en ga jij al je uren eens tellen........ik weet niet wat jij kost per uur.......maar bij mij kan dat niet uit.Brum. schreef:Voor E200 koop je een 13W HID met Li-ion pack. Is dat Sigma ding opeens heeeeeeel zielig. Voor E100 heb ik zelf ook iets mooi in elkaar geknutseld. Daarmee vergeleken is de Sigma ook heeel zielig.BOSS schreef:Voor € 200,- kan je 2 setjes Sigma Mirage EVO pro X kopen.(ebay)
dusssssss©
als jij voor mij ook zo'n setje kan maken voor E100 prima!!! Hou ik me aanbevolen.
dussssssss©
Meneer Boss bedoeld dat hij geen tijd heeft om te knutselen.
Maar in Schoorl mag ja overdag al niet fietsen, laat staan 's nachts...
Handige Harries met een paar vrije avonduurtjes (zonder lampje kan je 's avonds immers toch niet fietsen) verdelen zo'n 100 euro over verschillende postorderbedrijven en de Gamma en kunnen binnenkort 's nachts het bos in, met een bak licht.

Onlangs reden Brum en ik een stukje langs de openbare weg.
Auto's gingen langzaam rijden en stopten langs de kant vd weg

Handige Harries met een paar vrije avonduurtjes (zonder lampje kan je 's avonds immers toch niet fietsen) verdelen zo'n 100 euro over verschillende postorderbedrijven en de Gamma en kunnen binnenkort 's nachts het bos in, met een bak licht.

In Schoorl mag je de gehele dag fietsen, en zelfs s;nachts is het officieel niet verboden.......tijd heb ik in overvloed, het is meer de kennis die ontbreekt.walter schreef:Meneer Boss bedoeld dat hij geen tijd heeft om te knutselen.
![]()
En s'avonds ga ik niet op Schoorl rijden, da's mij echt te link met hoeveel licht je ook fietst......
voor op de weg, waar ik s'avonds dus wel fiets, heb ik zo'n set van sigma en dat voldoet prima.........al is meer licht natuurlijk wel leuker zeker als je het zelf gebouwd heb.
dussssssssss©
Wanneer je tijd hebt, dan praten wij je er wel doorheen 
En Schoorl is niet gevaarlijker of moeilijker dan Nijmegen, dus dat moet gaan lukken.
Sigma is op de weg ruim voldoende, in 't bos kan 't wel, maar niet volle bak.
Hoewel Sigma voorheen van een 20W halogeen was te voorzien. Dat begint ergens op te lijken.

En Schoorl is niet gevaarlijker of moeilijker dan Nijmegen, dus dat moet gaan lukken.
Sigma is op de weg ruim voldoende, in 't bos kan 't wel, maar niet volle bak.
Hoewel Sigma voorheen van een 20W halogeen was te voorzien. Dat begint ergens op te lijken.