XTR BB i.c.m. Stylo
Moderator:Beheerders
- Xircuit
- Contacteer:
Kan je een Shimano M960 XTR Bracket combineren met een Truvatif Stylo cranckset?
Ja toch?
Ja toch?
Ich Heisse Super Fantastisch!
Voor zover ik weet niet. Alle merken zijn BB-crankgewijs met elkaar compatibel, behalve Truvativ. Zij gebruiken een andere spacing.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Het kan volgens mij wel. Bij XT lagers enzovoorts wordt een binnendiameter van 24 mm toegepast. De lagers van de truvi's zijn in feite gelijk afgezien van het feit dat er een extra ringetje/busje is geplaatst waardoor de non drive side een binnendiameter van 22 mm heeft. Volgens mij kun je dus gewoon een XT-lager toepassen met een zelf gedraait busje.
Mijn mening is trouwens dat de externe lagers van Truvativ niet slecht zijn, bij mij houden ze het vrij lang uit in vergelijking met een heel aantal isis en octalink assen.
Mijn mening is trouwens dat de externe lagers van Truvativ niet slecht zijn, bij mij houden ze het vrij lang uit in vergelijking met een heel aantal isis en octalink assen.
Ik heb er laatst 1 open gefrut, de plastic kap kan je er van binnenuit uittikken.
Of voorzichtig vanaf de crankkant met een schroevedraaier.
Je kijkt dan tegen het industrielager aan, met een heel klein schroevedraaiertje kan je dan de "pakking" van het lager eraf halen en kijk je zo op de kogels, goed schoonmaken en laten drogen. Nieuw vet erin en je kunt er weer heel wat km's mee rijden.
De mijn begonnen ook te kraken na zo'n 1000km, da's niet normaal, heb 2 keer nieuwe XT's gehad en laatst heb ik een vrij recente XT gekocht en opengemaakt....de afdichting is nu vele male beter.
Shimano heeft ons weer 2 jaar lang lopen fucken met slecht afgedichtte meuk..........
dusssssss©
Of voorzichtig vanaf de crankkant met een schroevedraaier.
Je kijkt dan tegen het industrielager aan, met een heel klein schroevedraaiertje kan je dan de "pakking" van het lager eraf halen en kijk je zo op de kogels, goed schoonmaken en laten drogen. Nieuw vet erin en je kunt er weer heel wat km's mee rijden.
De mijn begonnen ook te kraken na zo'n 1000km, da's niet normaal, heb 2 keer nieuwe XT's gehad en laatst heb ik een vrij recente XT gekocht en opengemaakt....de afdichting is nu vele male beter.
Shimano heeft ons weer 2 jaar lang lopen fucken met slecht afgedichtte meuk..........
dusssssss©