Zomerbanden XC
Moderator:Beheerders
Ã’p dit moment rijd ik, met volle tevredenheid, op Conti's Explorer Supersonics. Dit zijn allround bandjes die echt goed functioneren.
Nu ben ik eigelijk op zoek naar goede, lekbestendige, vouwbare, non-UST bandjes met een lage rolweerstand die ik voor de zomer erop kan gaan leggen. De ondergrond varieert van geharde modder, zand, stenen etc.
Wat raad jij mij aan?
Nu ben ik eigelijk op zoek naar goede, lekbestendige, vouwbare, non-UST bandjes met een lage rolweerstand die ik voor de zomer erop kan gaan leggen. De ondergrond varieert van geharde modder, zand, stenen etc.
Wat raad jij mij aan?
drie woorden: Larsen TT exception
Dat zegt genoeg denk ik... bij een beetje weer liggen die op 75% van de worldcup fietsen op ieder parcours.
greetz
bettes
(heb ze zelf (ik tel niet als referentie) er ook opliggen en ze zijn er deze winter niet afgeweest
of dat is door weinig rijden of door mijn ongeloofelijke skillz
weet ik niet)
Dat zegt genoeg denk ik... bij een beetje weer liggen die op 75% van de worldcup fietsen op ieder parcours.
greetz
bettes
(heb ze zelf (ik tel niet als referentie) er ook opliggen en ze zijn er deze winter niet afgeweest

Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Ik zou ook voor de Ralph's gaan, je hebt toch nog enigzins wat grip. Over rolweerstand heb je geen klagen. Daarnaast valt de slijtage ook nog mee.
Maar dit weer zou ik voor de Nobby Nic gaan, sterker nog, daar rij ik de gehele zomer waarschijnlijk op.
mzzl
Gene
Maar dit weer zou ik voor de Nobby Nic gaan, sterker nog, daar rij ik de gehele zomer waarschijnlijk op.
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- Xircuit
- Contacteer:
Ik ben erg tevreden over de Michelin XCR Dry. Dat laatste moet je wel serieus nemen, want met waterige omstandigheden is het minder. Lage rolweerstand , zéér veel grip en slijt ook rap. Ik vind het een erg prettige band.
Ook aan te raden:
Fast Fred (2.25 / 2.35)
Racing Ralph
Nobby Nics zou ik echt links laten liggen als je een lage rolweerstand wil. Ik vind het een prettige band, maar hij rolt wel zwaar. Leuk voor in de winter.
Ook aan te raden:
Fast Fred (2.25 / 2.35)
Racing Ralph
Nobby Nics zou ik echt links laten liggen als je een lage rolweerstand wil. Ik vind het een prettige band, maar hij rolt wel zwaar. Leuk voor in de winter.
Ich Heisse Super Fantastisch!
Ligt voor een belangrijk deel ook aan hoeveel je weegt natuurlijk. 3 bar vind ik persoonlijk teveel (met mijn 80 kg met full xc gear). Eerder 2,5 bar ofzo.fredo schreef:hoeveel bar steken jullie er eigenlijk in?
Ik ben altijd geneigd om te pompen 3 bar voor echt harde parkoers en 2Ã 2.5 voor gewone.
Het klinkt afgezaagd, maar ik rij sinds kort ook met de Racing Ralphs en die banden lopen mooi licht en bieden verrassend veel grip. In mul zand zijn ze helemaal te gek. Ik rij trouwens met de 2.1 versie, maar 2.25 bied uiteraard wat meer comfort.
Ik zou die ook nemen jah..rij al een paar jaar met 2.35 versie 60 a.. en rijd er overal mee. Gaan er nooit af. Superbandjes. Bikeparken/ xc /4x/ urban/ you name it.bettes schreef:drie woorden: Larsen TT exception
greetz
bettes