Ervaringen met fiberax of goofridge kabels?
Moderator:Beheerders
Ik wil wat nieuwe kabels kopen voor mn Juicys. Iemand goede ideeen/ ervaringen met andere kabels??
Goodridge of fiberax bijvoorbeeld?
Goodridge of fiberax bijvoorbeeld?
Zondagsrijder
-
- Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Neem de goodridge, 100 keer beter dan de fibrax of het moet aan m'n onkundigheid liggen
. De leidingen van goodridge zijn van een hogere kwaliteit + koppelingen zijn draaibaar, dus geen weerbarstige bochten bij monteren.
Ze kosten iets meer, maar de kwaliteit is dat zeker waard.
Je moet wel over een deftige bankschroef beschikken om de klemming dicht te trekken, maar dat zal wel geen probleem zijn.

Ze kosten iets meer, maar de kwaliteit is dat zeker waard.
Je moet wel over een deftige bankschroef beschikken om de klemming dicht te trekken, maar dat zal wel geen probleem zijn.
- Pieter en zijn V10
- Berichten:1784
- Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm
- Pieter en zijn V10
- Berichten:1784
- Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm
Ok, mooie polijst plekken op je frame door het schuren. Kon de kabel niet mooi met een normale bocht aansluiten doordat er een gekke draai in zat. In frankrijk vond ik de druk zwaar tegenvallen, en nee ik was niet slepent aan het remmen..Reprox schreef:Leg uit, met alleen ''onhandige kabels'' kun je niks.Pieter en zijn V10 schreef: Vond het maar onhandige kabels.
Groeten,
Daan
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
Dat die stahlflex leidingen harder schuren kan je natuurlijk wel verwachten, maar dat van die rare bochten snap ik niet helemaal. Die koppelstukken(ogen) hebben net het voordeel dat ze kunnen draaien tov de leiding waardoor het rare kronkel effekt ter hoogte van het stuur toch grotendeels geëlimineerd wordt.
Verschil in remkracht voel ik daarentegen ook niet echt, misschien onder zware belasting dat die hun verschil gaan maken, maar dan moet je toch al een heel goed gevoel hebben.
Leidingen zijn in ieder geval veel sterker en hebben niet de neiging om te knikken of dergelijke.
Verschil in remkracht voel ik daarentegen ook niet echt, misschien onder zware belasting dat die hun verschil gaan maken, maar dan moet je toch al een heel goed gevoel hebben.
Leidingen zijn in ieder geval veel sterker en hebben niet de neiging om te knikken of dergelijke.
Dat hangt een beetje van je model rem af. Afhankelijk van het model verschillen de aansluitingen bij Goodridge leidingen.fucalot schreef:Die koppelstukken(ogen) hebben net het voordeel dat ze kunnen draaien tov de leiding waardoor het rare kronkel effekt ter hoogte van het stuur toch grotendeels geëlimineerd wordt.
Normaal gesproken moet het verschil tussen je voor en achter rem kleiner worden qua gevoel en gaan beide wat harder aanvoelen. Dit omdat (zoals al door Steelhead Rider aangegeven) de leiding minder kan uitzetten. Achter is het verschil natuurlijk het grootst omdat daar meer leiding naar toe loopt.
Het verschil zit hem dus vooral in het gevoel als je doorknijpt nadat je blokken de schijf geraakt hebben, minder travel in je greep met een harder gevoel.
Ik heb Goodridge gehad op Hope, Hayes Mag en XT. XT rij ik nog steeds mee. Qua remkracht helpen ze volgens mij wel degelijk mits juist gemonteerd. Voor de rest zijn ze wel praktisch omdat ze niet zo makkelijk dubbelvouwen. Schuren heb ik helemaal geen last van gehad omdat mijn Goodridges plastic omhulsel hebben. Connectors zijn duur, kabel zelf niet.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
http://sdgbikesports.nl/shop/product_in ... a51f6b5a37N I E L S schreef:Schuren heb ik helemaal geen last van gehad omdat mijn Goodridges plastic omhulsel hebben. Connectors zijn duur, kabel zelf niet.
Deze toch? deze heb ik tenminste. leveren geen schade op! Pieter bedoelt zeker die stahlflex leidingen die de boos doeners zijn.. (= metaal op metaal)
Groeten,
Daan
Normal people worry me.