2006 66rc2x ombouwen van 170mm naar 150mm
Moderator:Beheerders
-
- Berichten:727
- Lid geworden op:za mei 27, 2006 11:21 am
- Locatie:Apeldoorn
Hallo,
Ik heb een paar vraagjes over de 66
- Is de 2006 66rc2x om te bouwen van 170mm naar 150mm en anders om?
- Wie weet wat van de 2007 66rc2eta?
- Is dit een goede vork?
- Hoe werkt de eta?
- Hoe sterk is de eta?
- Op welke veerwegen kan je rijden?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Alvast bedankt.
Grtz, Geert
Ik heb een paar vraagjes over de 66
- Is de 2006 66rc2x om te bouwen van 170mm naar 150mm en anders om?
- Wie weet wat van de 2007 66rc2eta?
- Is dit een goede vork?
- Hoe werkt de eta?
- Hoe sterk is de eta?
- Op welke veerwegen kan je rijden?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Alvast bedankt.
Grtz, Geert
Laatst gewijzigd door DutchGeert op vr nov 30, 2007 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Marzocchi 66 ..
*edit* Hmm, verschillen de meningen over of het kan voor een >2006 of dat je nieuwe cardridges nodig hebt of dat het helemaal niet meer kan. Mailtje naar Marzocchi (importeur)?DutchGeert schreef:- Is de 2006 66rc2x om te bouwen van 170mm naar 150mm en anders om?
ETA geeft niet echt de mogelijkheid een andere veerweg te kiezen (zoals ATA), maar is eigenlijk een soort van lockout met restveerweg. De werking staat keurig omschreven in de manual, evenals de beperkingen (geen DH):DutchGeert schreef:- Wie weet wat van de 2007 66rc2eta?
- Is dit een goede vork?
- Hoe werkt de eta?
- Hoe sterk is de eta?
- Op welke veerwegen kan je rijden?
Marzocchi schreef:5.3.9 ETA
ETA lever command: (2 positions OPEN/CLOSE)
The ETA cartridge is a system which limits travel with the distinction of working on the rebound rather than the compression as fork locking systems usually work.
Moreover the ETA cartridge does not completely block the fork which maintains about 30mm of travel.
The ETA cartridge facilitates pedalling in ascent.
- Travel reduced therefore less wavering
- Fore-carriage lowered therefore the lower position of the handlebar respect to its normal position facilitates pedalling when the front wheel would normally tend to lose adherence and lift up.
- About 30mm travel even when the cartridge is activated to surpass small obstacles and improve comfort respect to total blockage.
When this function is deactivated the MTB returns to normal, the bicycle returns to normal, the steering angle opens offering the best performance in descent or on rough
ground.
Travel reduction is in proportion to how hard the rider is pedalling, the harder the pedalling, the lower it goes.
WARNING!
NEVER us the “CLOSE” position while riding downhill as the fork will not react properly when hitting obstacles, and can result in a loss of control of the bicycle, an accident, personal injury, or death.
-
- Berichten:727
- Lid geworden op:za mei 27, 2006 11:21 am
- Locatie:Apeldoorn
-
- Berichten:727
- Lid geworden op:za mei 27, 2006 11:21 am
- Locatie:Apeldoorn
Thnx Daan!Reprox schreef:Geert,DutchGeert schreef: Dat is dus even uitzoeken of als iemand daar ervaring mee heeft over het inkorten.
SDG heeft vorige week mijn RS Argyle ook verlaagd en nog even een beurd gegeven.. Ben zeer tevreden over het resultaat! Dus kan je SDG zeker aanraden
Groeten,
Daan
Wat wat je kwijt als ik vragen mag voor het verlagen van de vork..?
Grtz,
Geert