FOX Talas R of RLC????
Moderator:Beheerders
Ik zoek een vork voor m"n nieuwe all mountainbike. De keus is in eerste instantie gevallen op en Fox Talas. De nieuwe All Mountian Zocchi"s zijn nogal zwaar en over de Manitou"s lees ik te veel slechte verhalen.
Nu voert Fox een Talas R en een RLC, als ik de specs bekijk heeft de RLC meer instelmogelijkheden en een Lockout. De vraag is, is dit de extra Euroos waard? De R wordt aangeboden voor €674,- en de RLC voor €819,-.
Wat is jouw mening? R is voldoende of toch de RLC??
Groet KLAAS
Nu voert Fox een Talas R en een RLC, als ik de specs bekijk heeft de RLC meer instelmogelijkheden en een Lockout. De vraag is, is dit de extra Euroos waard? De R wordt aangeboden voor €674,- en de RLC voor €819,-.
Groet KLAAS
Re:FOX Talas R of RLC????
Bakkersma schreef:
Ik zoek een vork voor m"n nieuwe all mountainbike. De keus is in eerste instantie gevallen op en Fox Talas. De nieuwe All Mountian Zocchi"s zijn nogal zwaar en over de Manitou"s lees ik te veel slechte verhalen.
Groet KLAAS
Hangt teveel af van:
Rijstijl
Lokatie
Voorkeuren
etc etc
Tis een nogal persoonlijke keuze he..
Als je altijd in Nederland rijdt is het onzinnig om die meerprijs te betalen voor de lockout, echter je kunt ook de ingaande demping verstellen met een RLC, wellicht is dat je wat waard, wellicht ook niet
Overigens bestaat er ook een RL versie, dus een R met lockout, zonder compressie verstelling
Mijn keuze zou zijn de R te nemen. Die compressie knop werkt niet effectief (meer decoratie) en de lock-out knop is iets waarvan je moet houden. Ik gebruik het amper. Steek de bespaarde euro"s maar in je broekzak of koop er een sram X.0 van ;D
mischien een beetje off topic, maar weet iemand een online store in NL waar de fox vorken te koop zijn? en dan wel een f100x?
thnxs
thnxs
-
- Contacteer:
bike2build :-*
hmmm...heb ik al vaker op gekeken en idd to mijn verbazing staan ze daar...sorry beetje lam geweest.
toch bedankt
toch bedankt
Vincent schreef:
mischien een beetje off topic, maar weet iemand een online store in NL waar de fox vorken te koop zijn? en dan wel een f100x?
thnxs
Check bij te koop, staat een nagelnieuwe, inclusief doos, manual en verpakking... aan 650€, verkoper is Dustin.
Leerink schreef:
Mijn keuze zou zijn de R te nemen. Die compressie knop werkt niet effectief (meer decoratie) en de lock-out knop is iets waarvan je moet houden. Ik gebruik het amper. Steek de bespaarde euro"s maar in je broekzak of koop er een sram X.0 van ;D
Als jouw compressie konop niet werkt zou ik je vork ff na laten kijken!
Op beide Fox Float 100RLC"s die ik heb werkt hij prima en voel ik duidelijk verschil in afstelling van de compressie.
Twee mogelijkheden dus: Of je bezit zelf niet de gevoeligheid om het verschil te voelen of je vork werkt niet naar behoren

Bij de eerste optie is hij dan voor jou idd meer decoratie, maar bij optie twee mis je dus werkelijk iets aan een prima vork.