Na het afgelopen jaar, dat best veelbewogen was (denk aan scheenbeenvliesontsteking), school en werk veel tijd in beslag namen, brak 2006 aan. Ik wist dat ik tijd over zou gaan houden, dus ik ging meer fietsen.
In 2001, toen ik mijn 1ste goed uitgeruste fiets had gekocht, reed ik rond op een no-name kinesis frame. Niks slechts aan, goed en stijf frame, maar nu na 5 jaar merk je dat je de grenzen hebt bereikt. Ook de vork, een SID 100, die in 2001 was aangeschaft, was niet meer wat ik zocht.
Op dat moment zag de fiets er als volgt uit:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Sowieso had ik al de afgelopen tijd veel upgrades gedaan aan de fiets. Andere wielen, andere aandrijving, exotische cranks, etcetera.
Toen kwam eind 2005 / begin 2006 een mega-aanbieding langs. Zoals in dit Topic al eens langskwam, heb ik een goede deal kunnen sluiten met Serge voor een erg mooi Rocky Mountain Vertex frame. Veel mensen waren al aan het raden, ik werd zelfs overladen met PM'tjes, echt waar!!
Nogmaals wil ik Serge bedanken voor de goede verzending. Als voorbeeld!!!!
Nadat ik het frame had ontvangen ben ik gaan zoeken naar een goede vervangende voorvork. Ik had voor mezelf het idee om voor Fox te gaan, maar ik heb me over laten halen tot Rockshox. Helaas vond ik de 2006 modellen (no offence) totaal niet mooi, en ik ben op zoek gegaan voor een 2005 model.
Na wat zoeken en ergernis, kwam ik uit in Vaals bij Bikefun. Zij hadden nog 1 Reba Team liggen, 2005, zwart met Poplock. Alleen de vorkbuis afgezaagd!! Te gek dus, vooral de prijs.
Als ik nou achteraf kijk, ben ik best trots om te zien dat ik door de jaren heen niet overhaast producten heb gekocht, en heb afgewacht om een uiteindelijk sterke en duurzame fiets te kunnen bouwen, tegen een redelijke prijs!
Afgelopen week heb ik m'n vertrouwde bikemaatje teruggebracht naar m'n fietsemaker. Deze ontfermde zich erover en zei me: "Dinsdag, dan mag je weer es langskomen."
Nou... Vandaag is het dinsdag en ik heb mijn beauty opgehaald. Ze weegt 10,9 kg, en is echt om te kwijlen...
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Wat is er nou allemaal veranderd?

- Frame [van Kinesis 19,5" naar Rocky Mountain Vertex, 19,5"]
- Vork [van Rockshox SID 100 naar Rockshox Reba Team (U-turn, 85-115mm)]
- Zadelpen [van RaceFace Prodigy naar RaceFace XY0]
- Voorderailleur [van XT 2005 naar XT 2006, ivm klemband.]
Zo... en nu is ie af. Geweldig he?
Ik ben er zeer tevreden mee, op het kleine stukje dat ik heb gefietst was het al geweldig, accelereert als een gek en superstijf. Ook de vork sta ik enorm van te kijken, goed werk!!
Donderdag ga ik em afbikkelen in de heuvellanden hier in Limburg, dan laat ik nog wat horen!!
Groeten...