Re:Een 2e fiets gekregen

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
n00by
Een 2e fiets gekregen

Bericht door n00by » wo nov 23, 2005 8:59 pm

Omdat ze de fietsenstalling op aan het ruimen waren en alle fietsen die niet opgehaald werden weggooide mocht ik wat uitzoeken (handig zo"n pappa die dat regelt 8) )

Een aantal stadsfietsen voor vrienden etc eruit gerukt (eentje met ovaltech? tandbladen, best hip) en 2 mountainbikes.
Een goedkoop ding waar ik een setje big apples op het gezet voor op het strand.
En een Gary Fisher Aquila 8) lx afgemonteerd, cavair/bontrager velgen etc
Niet super hi-tech maar toch leuk om zomaar te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

(vriend van me heeft der even ingereden)

[sub]Als iemand iets leuks te ruil heeft in een grotere maat is dat zeker welkom! [/sub]

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo nov 23, 2005 9:35 pm

welke maat is het?
Kost dat?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo nov 23, 2005 10:13 pm

Ja, lekker is dat, zo ben ik na een jaartje elders ook een fiets kwijtgeraakt... :?

jojo

Bericht door jojo » do nov 24, 2005 3:19 pm

Hopelijk is de oude eigenaar geen DP"er.......

Is toch erg krom dat fietsen dan worden weg gegeven, hoewel je natuurlijk ook geen stalling bent voor een paar jaar.....

veel plezier met je bike!

TF

Bericht door TF » do nov 24, 2005 5:24 pm

BS

iemand is dus z"n fiets kwijt......

n00by

Bericht door n00by » do nov 24, 2005 5:45 pm

Voordat mensen gaan zeuren over de herkomst, ze zijn echt niet van de een op de andere dag uit de fietsenstalling geplukt!
Dit is een traject geweest van een jaar werk dus volkomen legaal! so shut up over de herkomst, die is volkomen clean (anders zou ik m toch ook niet op dp showen?? :-* ).

Prijsje weet ik niet, ruil hem het liefst tegen een maatje groter, dit is een s (40cm).

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr nov 25, 2005 9:21 am

n00by schreef:
Voordat mensen gaan zeuren over de herkomst, ze zijn echt niet van de een op de andere dag uit de fietsenstalling geplukt!
Dit is een traject geweest van een jaar werk dus volkomen legaal! so shut up over de herkomst, die is volkomen clean (anders zou ik m toch ook niet op dp showen?? :-* ).

Prijsje weet ik niet, ruil hem het liefst tegen een maatje groter, dit is een s (40cm).

En de reden waarom de fiets niet afgehaald is, is dat ook volkomen clean? De kans dat het om een achtergelaten, gestolen fiets gaat lijkt mij erg reëel.

TF

Bericht door TF » vr nov 25, 2005 10:06 am

had je de fiets ook al eens op marktplaats gezet in je "zoektocht" naar de eigenaar?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr nov 25, 2005 10:32 am

Toby, chillen...

De fiets is legaal verkregen, dit soort opruimacties zijn geoorloofd (in verband met fietsenhoek opschoningen op stations, scholen, etc.)

Ik vind de logica "is deze fiets van iemand, zo nee, dan pleuren we em weg" nogal raar. Het is uiteindelijk wel andermans bezit wat je feitelijk ontvreemd. Op sommige universiteiten moet je niet een jaar op stage in het buitenland gaan en je fiets in vertrouwen in de universiteitsfietsenstalling plaatsen. Na een jaar is ie "opgeruimd".

n00by

Bericht door n00by » vr nov 25, 2005 10:36 am

omg hoe vervelend kan je zijn?

Wanneer je een fietsenstalling beheerd en deze verplaatst of opdoekt blijven er fietsen staan.
Deze fietsen kan je niet meteen verkopen of weggooien maar moet je 1 jaar bewaren om op te laten halen door de eigenaar (wettelijk geregeld, check bv. kijkdagen van de politie, na een jaar worden die ook aan een opkoper verkocht).

Als na een jaar de fiets niet opgehaald is mag je er mee doen wat je wilt, de eigenaar heeft dan genoeg tijd gehad om de fiets op te kunnen halen.

Deze fiets heeft dus ruim een jaar gestald gestaan op kosten van de zaak en zou weggegooid worden en dat is wat zonde vandaar dat ik hem gerkegen heb.

Kortom volkomen legaal en onnodig om de eigenaar te gaan zoeken, want deze was kennelijk ook niet op zoek naar deze fiets. Daar heeft hij of zij tenslotte ruim een jaar de tijd voor gehad.

n00by

Bericht door n00by » vr nov 25, 2005 10:42 am

Steelboy schreef:
Toby, chillen...

De fiets is legaal verkregen, dit soort opruimacties zijn geoorloofd (in verband met fietsenhoek opschoningen op stations, scholen, etc.)

Ik vind de logica "is deze fiets van iemand, zo nee, dan pleuren we em weg" nogal raar. Het is uiteindelijk wel andermans bezit wat je feitelijk ontvreemd. Op sommige universiteiten moet je niet een jaar op stage in het buitenland gaan en je fiets in vertrouwen in de universiteitsfietsenstalling plaatsen. Na een jaar is ie "opgeruimd".

Als jij een dusdannig prijzige fiets zomaar op goed vertrouwen een jaar in een fietsenstalling neerzet, ben je in mijn ogen niet goe dbezig.
Zo"n fietsenstalling is er niet voor gemaakt om als jarenlange fietsenstalling te fungeren voor iedereen die zn fiets ff kwijt moet.

een dergelijke opruimactie is in mijn ogen ook wat krom, maar of deze fiets nou weggegooid zou worden of bij zou belanden denk ik dat iedereen het er toch wel mee eens is dat dit de beste optie is.

Toby, ik kan je best begrijpen maar ik heb deze fiets absoluut niet gejat, het was een kwestie van vuilnisbak of meegeven. wat zou jij doen? [sub]te weten dat een jaar lang niemand er naar om heeft gekeken en ie anders verbrand word[/sub]

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr nov 25, 2005 10:54 am

n00by schreef:
Als jij een dusdannig prijzige fiets zomaar op goed vertrouwen een jaar in een fietsenstalling neerzet, ben je in mijn ogen niet goe dbezig.
Zo"n fietsenstalling is er niet voor gemaakt om als jarenlange fietsenstalling te fungeren voor iedereen die zn fiets ff kwijt moet.

Het ging in dat geval gewoon om stadfietsen, waarvan het slot duurder was dan de fiets zelf. Dat rotte en half uit elkaar liggende fietsen verwijderd worden, ok, maar fietsen die nog gewoon goed zijn...

TF

Bericht door TF » vr nov 25, 2005 11:20 am

nu wordt het verhaal een beetje duidelijk voor mij, kijkdag the magic word!
dat je die fiets zelf niet heb gejat snap ik ook wel dat was wel duidelijk maar ik denk dat er toch vast wel iemand is die deze fiets echt mist, ik kan het ook anders stellen, het is tof dat je die fiets hebt gekregen maar je vindt zelf ook wel dat het jammer is als je zon fiets kwijt raakt toch

Veel plezier ermee, mijn tip zoek een vrouw die erop past :D

n00by

Bericht door n00by » vr nov 25, 2005 1:12 pm

Er komt binnenkort een vrouwtje langs om te fietsen, maar of dat mijn vrouwtje word zien we daarna ;)

De stadsfietsen zouden ook weggegooid worden, de hele stalling is namelijk opgedoekt, beetje zonde om die ook weg te gooien.
Nogmaals, ik ben het niet eens met dat beleid maar als ik ergens iets gratis kan krijgen blijf ik nederlander.

amigo

Bericht door amigo » vr dec 30, 2005 6:48 am

krijg je op een eerlijke manier een fiets,word je nog een schuldgevoel aangepraat ook :?

Plaats reactie