Re:Vroeger was niet alles beter, maar...
Moderators:JJ, Beheerders
Heb ik ook...kijk maar bij mijn onderschrift: GT RTS.
En bij te koop staat een andere te koop wegens ruimtegebrek...kast is nu een betere optie, en dan kies ik voor een doorzichtige deur anders zie je er weinig van ;D
En bij te koop staat een andere te koop wegens ruimtegebrek...kast is nu een betere optie, en dan kies ik voor een doorzichtige deur anders zie je er weinig van ;D
Je mist de PD-M737 pedalen.
-
die heb ik nog liggen ;D
wel al goed gebruikt geweest in de loop van de tijd
nu rijd ik met de 959 rond
wel al goed gebruikt geweest in de loop van de tijd
nu rijd ik met de 959 rond
Zijn onderweg, evenals de eerste inklikkers. Uiteraard nieuw in doos ;D
-
Die XT SIS shifters man, die zijn werelds. Je konz e op de klik rijden of compleet variabel. Tegek. In combinatie met 7 speed reed je 20.000 + km op een ketting.
Uit de mond van KMC heb ik mogen vernemen dat 1500-1800km nu de vervangingstermijn is voor een 9 speed ketting.
Belachelijk natuurlijk, niemand heeft om 9 speed gevraagd.
Tandwielen, vroeger had je middenbladen van Onza 36T, die waren van chromolybdeen, roestte niet en ging 3-4 jaar mee [van 15.000km elk als het moest]. Casettes kon je demonteren en je evt verotte kransje vervangen.
Bracketassen, die waren ronduit gevaarlijk, die taperdingen braken als lucifers, daarin met isis een grote verbetering. Wij hebben nog met profile gereden. Sterker nog ik heb een complete set liggen waarvan alleen de exotische lagers verrot zijn.
Vroeger had je Bike Pride voor je exotische onderdelen. Blauwe spaaknippels, cookbros cranks en QR-en, magic motorcycles cranks van destijds 1495 gulden, vroeger was muddy fox, die zwarte met gele-gouden krakelee HET merk en DE fiets. De Giant Coldrock, of Terrago, daar kon je zowat op fappen man op die Giant folder.
Vroeger toen waren fietsen nog fietsen.
E
Uit de mond van KMC heb ik mogen vernemen dat 1500-1800km nu de vervangingstermijn is voor een 9 speed ketting.
Tandwielen, vroeger had je middenbladen van Onza 36T, die waren van chromolybdeen, roestte niet en ging 3-4 jaar mee [van 15.000km elk als het moest]. Casettes kon je demonteren en je evt verotte kransje vervangen.
Bracketassen, die waren ronduit gevaarlijk, die taperdingen braken als lucifers, daarin met isis een grote verbetering. Wij hebben nog met profile gereden. Sterker nog ik heb een complete set liggen waarvan alleen de exotische lagers verrot zijn.
Vroeger had je Bike Pride voor je exotische onderdelen. Blauwe spaaknippels, cookbros cranks en QR-en, magic motorcycles cranks van destijds 1495 gulden, vroeger was muddy fox, die zwarte met gele-gouden krakelee HET merk en DE fiets. De Giant Coldrock, of Terrago, daar kon je zowat op fappen man op die Giant folder.
Vroeger toen waren fietsen nog fietsen.

E
FF corrigeren, Onze Buzz Saws waren van RVS.
Maar wel ijzersterk.
Met 7 speed kwamen we ook boven, en idd, we kwamen veel verder.
Die 4 kante assen breken misschien bij drops van een meter of meer, voor gewoon xc waren ze "onverslijtbaar".
ISIS = crisis. De as is nu wel lekker oversized, maar de miniscule lagers zijn na een paar honderd km ingesleten. Wat mij betreft is het middel erger dan de kwaal.
ISIS in BMX bracket is m.i een optie, maar de framebouwers innoveren niet mee.
Nu zitten we dus met de gebakken peren.
Ik verzuip inmiddels in de gebakken peren.
HELP!!!!
Maar wel ijzersterk.
Met 7 speed kwamen we ook boven, en idd, we kwamen veel verder.
Die 4 kante assen breken misschien bij drops van een meter of meer, voor gewoon xc waren ze "onverslijtbaar".
ISIS = crisis. De as is nu wel lekker oversized, maar de miniscule lagers zijn na een paar honderd km ingesleten. Wat mij betreft is het middel erger dan de kwaal.
ISIS in BMX bracket is m.i een optie, maar de framebouwers innoveren niet mee.
Nu zitten we dus met de gebakken peren.
Ik verzuip inmiddels in de gebakken peren.
HELP!!!!
BOMBPROOF erik schreef:
![]()
E
Wat wordt dan met 10 speed? ::)
-
10speed ketting hoort maar op 1 plaats.
Om de nek van de uitvinder.
Waardeloze rommel is het EN nergens voor nodig.
E
Om de nek van de uitvinder.
Waardeloze rommel is het EN nergens voor nodig.
E