Nieuwe bike

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
W3sebas
Contacteer:
Nieuwe bike

Bericht door W3sebas » ma aug 20, 2007 6:36 pm

Heey mensen/Bikertjes,

ben nieuw hier en kom meteen met een moeilijke vraag :oops: . ik wil een nieuwe bike en heb al een juweeltje op het oog en wel de Idworx special marathon 8) . heeft een van jullie ervaring met deze bike. ik had al aan een van de site oprichters gevraagt en die verwezen me hier naar toe. het gene wat ik wil weten is: stijfheid kwaliteit rijgedrag etcetc... we kenne het wel.

Wat is ie toch mooi HÉ 8)
Afbeelding

een proefritje maken zit er nog niet omdat de lokale dealer nog geen beschikking heeft over de bike. Dat zal pas in september oktober gebeuren.

BTW even voorstellen:
Naam Sebastiaan Brouwer
17 Jaartjes en uit he berugte limburgse dorpje BAARLO!!
Soort mtber: Crosscountry
Zo nog even: als er nog een mtb team is in de buurt van baarlo zijn van harte welkom. zit nu bij een vereneging maar dat is meer wielrenne en niks voor mtbers.

ik hoor het nog wel groeten sebas

[/img]

blizzard

Bericht door blizzard » ma aug 20, 2007 6:44 pm

't is een hele bekwame bike waar je niet snel een miskoop aan zult begaan. Ieder detail is doordacht. Gemaakt om te biken en niet om aan te sleutelen.
Maarrrrrr.... als je een erg geile bike wilt, en af en toe expirimienteren met nieuwe onderdelen enzo, dan is ie misschien wat saai.
Steel is Real

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » ma aug 20, 2007 6:54 pm

er moeten zowiezo andere wielen in omdat ik met twee wielsets rij ( op het moment niet omdat de originele wielen gesneuvelt zijn met een streetrace ) en de standaart wielen zijn keramies en ik rij met alu wielen dus dat is niet zo prettig als je met alu velgen en remblokje voor keramiese velgen :angelnot: kwa knuteselen daar begin ik niet aan ik koop hem zoals ik hem wil en upgrade gebeurt waneer het andere rot en versleten is. ik heb al genoeg geld in deze gestoken en deze is het eigenlijk niet eens waard.

blizzard

Bericht door blizzard » ma aug 20, 2007 9:45 pm

Voordeel is dan weer dat je bij die frimtech remmen in 3 tellen de remblokjes kunt wisselen van karemisch naar alu of andersom.
Steel is Real

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » di okt 16, 2007 7:15 pm

Zo het is zowat bijna geregeld en maandag ga ik naar de beurs van idworx en dan zit ik nog te twijfelen tussen de AM en de SM, maar de Alpine marathon trek toch iets meer de aandacht omdat hij schijfremmen heeft en een Vork op lucht wat ik nu zo gewend ben dat ik bij lucht wil blijven! en de AM heeft een betere optie als ik een Carbotech of Pace wil rijden of zijn er specialen nokje te verkrijgen voor Firmtech remmen.

Alpine marathon
Afbeelding

Speciaal Marathon
Afbeelding

iemand nog suggesties om de keuze nog makelijker te maken

Rudie

Bericht door Rudie » wo okt 17, 2007 8:22 am

Persoonlijk zou ik voor de Alpine Marathon gaan, maar das is puur en alleen omdat ik meer fan ben van schijfremmen. 8)

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » ma okt 22, 2007 10:06 pm

Zo bike motion was weer eens ruig om mee te maken veel leuke dingen gezien! maar een paar 100 meter verderop in het NH Hotel was Idworx en daar zijn we ook voor gekomen. en de keuze is gevallen op de Alpine marathon hij is tegen over vorige model iets donkerder van kleur geworden en een Magura Daurin 100m vork met rockshox poplock. verdere vernieuwing zijn er niet echt kwa opbouw.

Linkje naar foto

Nog twee weekjes wachten :( :cry: :x we hadden het bijna zover dat ik de mtb vanuit de beurs mee mocht nemen alleen het was een prototipe met een vork die leeg leip na verloop van tijd. Dus nog even door knalle op mijn gazelle ;)

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » do nov 01, 2007 10:30 pm

Hoihoi,

Sinds vandaag staat hij in de garage te blinken. Net 2 uur getraind en moet zeggen wat een super ding, Het is wel een wereld van verschil teegen over mijn Gazelle W3. Zo gezegt van Bottom to Top off the line. het sturen is even wenne maar omdat ik een kleiner frame met langere zadelpen heb is de wielbasis niet langer geworden, dacht zelfs korten waardoor de AM zeer wenbaar is. Ik dacht eerst met de MD100R (Magura Durin 100 Race) sloom zou reageren maar valt enorm mee ook door de reden hier boven ^.

ik heb er nu 2.10 Racing ralph voor en achter op en moet zeggen dat het een geweldig veel grip geeft was alleen vergeten de voor band om te draaien scherp bochtje naar rechts en daar lag ik dan.

De afwerking is SUPER!! Bij de training vroegen de meeste zich af waarom ik dit of dat had maar hij is standaart ZO afgewerkt.

De nieuwe Magura Durin vork is geweldig hij is erg soepel in de vrije stand en zeer stijf in de gelockte stand. De standaart remote lockout van magura zit er niet bij de mensen van Idworx venden het niks. daarom de Poplock van Rockshox zeer simpel net als een pen op slot op het zelfde knopje druken en hij is weer vrij.

Ik zal morgen nog eens wat fototjes maken met wat meer detail.

Sven

Bericht door Sven » vr nov 02, 2007 10:14 am

W3sebas schreef: Ik zal morgen nog eens wat fototjes maken met wat meer detail.
Dat is je geraden ;)

Mooie keuze, leuk om je eerste ervaringen te horen!

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » vr nov 02, 2007 11:03 am

Ik ben geen geweldige fotograaf en mijn mobiel beschikt ook niet over geweldig veel pixels en vind het mestal niet leuk om foto's van dicht bij de maken maar Dit is ie dan in het eggie

Afbeelding

Afbeelding

Sram X.0 Jubileum;
Afbeelding

Stuur met alles er op en er aan, Vorkje met stickertjes van de sponsor;
Afbeelding

Vork met mega 185 voor schijf :angelnot: en weer stickertje van de sponsor;
Afbeelding

De Rockshox pushlock met kabel naar de achterkant van de kroon naar de DLO;
Afbeelding

Ik hoop dat het een beetje zichtbaar genoeg is want het miezerde ook een beetje :x Dus dat wordt ook geen traine vandaag of het moet droog worden.
Laatst gewijzigd door W3sebas op vr nov 02, 2007 11:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » vr nov 02, 2007 11:04 am

P.S. let niet zo zeer op de barends+ zadel pen. Barends worden vervangen door Pro carbon 85mm en de zadel pen of een Ritchey WCS 400mm of een Pro Composite 400mm

Qprs

Bericht door Qprs » vr nov 02, 2007 2:05 pm

Mooi ding! Ziet er idd. goed afgewerkt uit.

Je foto's zijn duidelijk genoeg hoor, het kan veel slechter (mijn foto's bijv. :lol: )

Maar op je achtervork staat: "race it all the time" of niet?
Dan kun je natuurlijk niet aan komen met 'het miezert, ik wacht wel tot het droog is' ;)

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » vr nov 02, 2007 4:52 pm

Vandaag voor de tweede keer geweest maar nu in het bos met bergjes en afdalingen. En daar laat de idworx zien waar het geld verstopt zit. bij mijn gazelle leek het alsof er een stuk lood van voor naar achter in frame viel en erg onstabiel in de klim en afdalingen. Nu met de idworx vlieg je ze naar boven. het gewicht is zeer goed verdeeld en zeer stabiel. Het sturen heb ik ook onder de knie en dan merk je dat je het verschil er mee kan maken, maar ja wat wil je met Guns 'n Rosses in je oren, dan ga je vanzelf wel harder rijden :lol: . Ik heb er wel een ander zadel op gezet omdat deze enorm stroef ging en waardoor af en toe mijn broek bleef hangen aan het zadel, ook was de zit niet zo geweldig, En volgens mij is het zadel ook wat meer voor bredere achterwerken waar ik totaal geen last van heb. maar nu met mijn smalle witte gladde BBB zadel is dat probleem afgelopen.

Verder heb ik nog wat verder gespeeld met de vork met de vrije en gelockte stand en dat ging allemaal super. de vork haalde de uitstekende wortels weg en leek net of het pad helemaal glad was, totdat de bultjes het achterwiel bereikte dan stuiter je wel eens van links naar rechts. even een pitstopje lucht uit de achter band en dat probleem was ook verleden tijd.

De nieuwe swalbe bandjes, (nu wel met de voorband er goed/verkeerd op) voelde ik enorm veel vertouwen op komen en probeerde steets harder de bochten te nemen, en had geen enkele keer het gevoel gehad dat ze me in de steek zouden laten. Met 1 woord klasse banden, hoewel ze in de mulle zand erg snel vol lopen met zand, maarja.

Plaats reactie