Bij opening was ik aangenaam verrast toen ik daar een zeer zeldzaam iets aantrof wat ik al eens hier de revue heb laten paseren;

Uh jah.. dit is dus 1 van de 3 stalen proto full suspensions die Keith Bontrager zelf gebouwd heeft. Ze zijn recentelijk door Keith vrijgegeven en eigenlijk maar onder 2 goede vrienden van hem, verdeeld. Eén daarvan is mijn duitse kennis die me dit frame een tijd terug al aanbood. Verkopen kan makkelijk, maar hij heeft een gentlemans agreement met Keith dat deze niet "zomaar" op Ebay verkocht gaan worden. Ze zullen behoorlijk wat geld opbrengen, maar Keith wilt dat ze terecht komen bij echte liefhebbers.
Was dan ook uiteraard zeer vereerd dat Christian mij verkoos om deze mogelijkheid te krijgen. Ik heb echter afgehaakt, aangezien ik hiervoor eigenlijk geen groot bedrag voor neer wil tellen. Dit is zulk apart spul, rijden is eigenlijk gewoon niet echt te doen. Dit is een proto die al goed gebruikt is en zelf zal ik niet snel gaan boswielrennen op een fullie.
Daarnaast is het dus niet echt een geslaagd ontwerp. Verderop wat details waaruit je ditzelf kunt concluderen. Een kilometervreter zal het dus nooit worden. Toch heeft Christian hem mij opgestuurd, zonder dat ik daar iets van afwist. Wellicht met de hoop dat ik alsnog en bod doe.... Ik moet daar heeeeeeel hard over na gaan denken. Geld moet rollen, maar liefst wel rollen in projecten waar we echt wat mee kunnen....
Goed, genoeg geouwhoer, ik kon het toch niet maken om jullie te trakteren op de detailfoto"s die ik zojuist in dit prachtige weer heb geschoten.
Zoals ik al aanhaalde in een eerder topic op dit forum, is dit een proto waar we veel gelijkenis kunnen aantreffen met de latere Gary Fisherprice Sugar. Keith werkt nu dus ook gewoon bij Trek en 1 en 1 is 2 zal ik maar zeggen

Staal is een "eerlijk" materiaal... je kan er niet zo mee spelen als met alu, dus wil je niet al te veel gewicht toevoegen en toch bepaalde vormen of opnames op/aan een frame creeëren, dan zal dat minimalistisch moeten gebeuren. De extra nokjes aan de onderzijde van de liggende vork zijn, net als bij andere Bontrager"s, bedoeld voor een anti-chainsuck plaatje.