Welke combi pedalen, platform en spd?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bagheera
Welke combi pedalen, platform en spd?

Bericht door bagheera » ma aug 11, 2003 9:22 am

Zit te denken aan de Shimano - PD-M646..

Ervaringen ?

Zien er wel okay uit.

bagheera

M@lphy

Re:Welke combi pedalen, platform en spd?

Bericht door M@lphy » ma aug 11, 2003 9:32 am

Wellicht Time Z pendalen???

Meer baggerclearance t.o.v. de SPUDS...

Normaniac

Bericht door Normaniac » ma aug 11, 2003 12:57 pm

Als je ze ook voor zonder spd gebruiken wilt dan is het misschien niet echt zó"n goede keus want het spd gedeelte steekt buiten het platform uit, dus dan heb je een hard stuk steeds die in je voet drukt. Kwa grip blijken ze ook tegen te vallen zover ik gelezen en gehoord heb. ;)

Gast

Bericht door Gast » ma aug 11, 2003 2:37 pm

Radical schreef:
Als je ze ook voor zonder spd gebruiken wilt dan is het misschien niet echt zó"n goede keus want het spd gedeelte steekt buiten het platform uit, dus dan heb je een hard stuk steeds die in je voet drukt.

Klopt, de kooi is gewoon een betere steun voor de schoenzool, en als je niet ingeklikt zit, met gewone schoenen valt erop te rijden, maar om er dan zwaar mee te gaan DH"en daar heb ik zo mijn vragen bij.
Zelf heb ik Time Z, beestige pedalen

M@lphy

Bericht door M@lphy » ma aug 11, 2003 5:37 pm

Als je er voor de helft op rijdt klik je alsnog in... terwijl je juist dat niet wil om snel ff een voetje bij te zetten.

Heb zelf dan ook iets van: of spd of platform géén combi!

Nogmaals met SPD "steun" de schoen niet eens op de "kooi" enkel waar het plaatje zit...

Enduro

Bericht door Enduro » ma aug 11, 2003 8:59 pm

Of Shimano"s PD-M323... :P

Brum.

Bericht door Brum. » di aug 12, 2003 1:17 pm

Time Z of Eggbeater Mallet C, maar die moet je dan niet in Nederland halen (Vertexcs), want dan kun je nog wel een jaartje (minstens) wachten. Mooi bij onze zuider/oosterburen kijken voor deze pendaaltjes! :-*

bagheera

Bericht door bagheera » di aug 12, 2003 7:32 pm

En deze dudes hebben geen spd unit waar je last van hebt als je met je normale schoenen rijdt? Dat is inderdaad wel ruk als je daar last van hebt.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo aug 13, 2003 6:22 pm

Heb Z Control: 200% OK!
Maar met gewone schoenen niet geschikt, klikgedeelte steekt te veel uit.

Gast

Bericht door Gast » do aug 14, 2003 12:33 pm

Ralphmalph schreef:

Heb zelf dan ook iets van: of spd of platform géén combi!

Nogmaals met SPD "steun" de schoen niet eens op de "kooi" enkel waar het plaatje zit...

Die kooi dient wel degelijk om de zool beter te steunen ipv enkel het plaatje, verschil voel je echt wel tov XC pedalen, dus voor DH kies ik toch die met een kooi. ook als je niet ingeklikt zit heb je tenminste nog ietwat pedaal onder je voeten, da"s me XC pedalen ni echt het geval, het is ook ni het geval dat je sowieso inklikt hoor, en dan nog, ben nog niet gevallen omdat ik ni op tijd uit mijn pedaal geraakte.

Zelf al mee gereden? Als je het zelf ervaart zal je wel van mening veranderen.
reed vroeger XC met Time, nu eggbeaters, met platforms gereden en nu Time Z, dan kan je vgl en voel je wel degelijk de verschillen, en om eerlijk te zijn, wil echt niks anders meer voor DH, ook ni de gewone times, voel mij er veel beter bij

En het zijn eigenlijk ook geen "combi" pedalen, maar klikpedalen, volgens mij is het echt ni de bedoeling om er met gewone schoenen op te rijden, gewoon rustig rijden in de stad of zo gaat er dan wel mee, maar voelt gewoon ni gemakkelijk, en voor DH niet genoeg grip.

Dus je moet gewoon de keuze maken voor jezelf, klikkers of platform, als je al klikkers gewoon bent ga je er geen spijt van hebben

Smax
Contacteer:

Bericht door Smax » do aug 14, 2003 1:34 pm

Die kooi......

nogmaals, dat rijden zonder plaatjes op de 646 pedalen, dat is bedoel voor de dx-shoenen.

kijk

ofwel klik je in, en steun je nog een beetje op de kooi,

ofwel: je haalt het plaatje uit je schoen, en dan kan het klikgedeelt van je pedaal in de holte van je schoen terecht komen, en kan je zo op de kooi steunen, en dan gaat het wel.....
daarvoor dient dat misschien?

Plaats reactie