Manitou Magnum/Magnum R
Moderator:Beheerders
- Xircuit
- Contacteer:
Wat is het verschil tussen een Magnum R en een Magnum?
Re:Manitou Magnum/Magnum R
R heeft rebound verstelling volgens mij...
ik weet wel een overeenkomst: als je er hard mee rijdt omgaat gaan ze allebij stuk
- Xircuit
- Contacteer:
Enduro schreef:
R heeft rebound verstelling volgens mij...
nope. die van mijn (een R) heeft dat niet.
[
Joost2 schreef:
ik weet wel een overeenkomst: als je er hard mee rijdt omgaat gaan ze allebij stuk
tja.....die van mij doet "t nog steeds maar er zit al wel speling op zag ik gister... en hij is erg zacht.
Xircuit schreef:
[
tja.....die van mij doet "t nog steeds maar er zit al wel speling op zag ik gister... en hij is erg zacht.
speling tussen de binnen- en buitenpoten, ja dat heb ik ook. Volgende stadium is vuil in de vork omdat de afdichting niet meer afdicht zoals het hoort (maarja tis natuurlijk ook niet echt een topvork)
- @sph@ltdude
- Contacteer:
R is serieus beter. Hoe precies weekniemeer.
Die typen Manitou kenmerkt zich door een hoog "playmobil" gehalte. Dichtingen die alles behalve dicht zijn, lageringen die vrij snel speling vertonen.. en erg veel plastic (bekend probleem bij vele merken/typen) bij delen waarbij het eigenlijk niet te doen is (stelknoppen die na 2x draaien dol zijn e.d.).
Ik heb 3 zulke Manitou"s in onderhoud gehad, en allemaal hebben ze het begeven. Nee, niet omdat ik er niets van kon (uh...), maar omdat ze gewoon niet dicht waren en er water via de seals en onderkant binnen in de vork kwam. Dit mengde zich met het vet en olie met als gevolg dat het zand en water de binnenpoten ter plaatsen van de lagering kompleet in deed laten vreten. Weg vork; geen garantie. En jah.. deze vorken zijn allemaal vaak genoeg open geweest om normaal gesproken dat soort dingen voor te blijven.. Helaas.
Oh; stijf? Nah.. nie echt
Ik heb 3 zulke Manitou"s in onderhoud gehad, en allemaal hebben ze het begeven. Nee, niet omdat ik er niets van kon (uh...), maar omdat ze gewoon niet dicht waren en er water via de seals en onderkant binnen in de vork kwam. Dit mengde zich met het vet en olie met als gevolg dat het zand en water de binnenpoten ter plaatsen van de lagering kompleet in deed laten vreten. Weg vork; geen garantie. En jah.. deze vorken zijn allemaal vaak genoeg open geweest om normaal gesproken dat soort dingen voor te blijven.. Helaas.
Oh; stijf? Nah.. nie echt

- Xircuit
- Contacteer:
Ik heb met mijn baas over legt, komt zeer waarschijnlijk een nieuwe in, dan betaal wel bij voor een skareb comp. Ook geen gezeik meer.