Vorkbuis te kort? Mogelijke problemen???
Moderator:Beheerders
FF een minder iets.
Ik heb de spacer uit mijn Fox Float laten halen, hebben ze de vorkbuis ingekort. (en daar had ik dus niet om gevraagd)
Maar goed, ik heb dus het balhoofd en stuurpen gemonteerd, zit er dus 8mm tussen de vorkbuis en de bovenkant van de stuurpen (topcap van het balhoofd). Nu weet ik dat de gouden regel ongeveer 4mm afstand is tussen de vorkbuis en de bovenkant van de stuurpen, zodat je de lagers van het balhoofd goed af kan sluiten door de vork,aan de onderkant, en de stuurpen, aan de bovenkant, tegen het balhoofd aan te drukken.
Dus mijn vraag, maken die 4 millimetertjes nu uit??? De vorkbuis eindigt nu op het niveau van de bovenste klembout van de stuurpen. Volgens mij ongeveer op de hartlijn van de klembout. Maakt dit wat uit voor de klemkracht van de stuurpen of iets anders?? Ik kan het balhoofd wel gewoon onder spanning zetten met de bout in de topcap.
Wie heeft er een oordeel. Alvast bedankt.
Ik heb de spacer uit mijn Fox Float laten halen, hebben ze de vorkbuis ingekort. (en daar had ik dus niet om gevraagd)
Maar goed, ik heb dus het balhoofd en stuurpen gemonteerd, zit er dus 8mm tussen de vorkbuis en de bovenkant van de stuurpen (topcap van het balhoofd). Nu weet ik dat de gouden regel ongeveer 4mm afstand is tussen de vorkbuis en de bovenkant van de stuurpen, zodat je de lagers van het balhoofd goed af kan sluiten door de vork,aan de onderkant, en de stuurpen, aan de bovenkant, tegen het balhoofd aan te drukken.
Dus mijn vraag, maken die 4 millimetertjes nu uit??? De vorkbuis eindigt nu op het niveau van de bovenste klembout van de stuurpen. Volgens mij ongeveer op de hartlijn van de klembout. Maakt dit wat uit voor de klemkracht van de stuurpen of iets anders?? Ik kan het balhoofd wel gewoon onder spanning zetten met de bout in de topcap.
Wie heeft er een oordeel. Alvast bedankt.
Re:Vorkbuis te kort? Mogelijke problemen???
Heb ik vroeger ook gehad zoveel plaats onder mijn topcap, nooit problemen mee gehad, bout kwam ook ongeveer gelijk met bovenkant buis, moet je alleen opletten dat je de bovenste bout van de stuurpen niet overdraait, nu zal je daar niet meer zoveel "gevoel" in hebben als de onderste
zolang de bovenste bout nog rond de buis klemt zie ik geen problemen, dus zit er maar niet te hard mee in.
Maar wie heeft dat eigenlijk gedaan? je LBS? is anders niet echt slim, voor als je dan toch terug wat omhoog zou willen, ik had de spacer boven de stuurpen gestoken, maja
zolang de bovenste bout nog rond de buis klemt zie ik geen problemen, dus zit er maar niet te hard mee in.
Maar wie heeft dat eigenlijk gedaan? je LBS? is anders niet echt slim, voor als je dan toch terug wat omhoog zou willen, ik had de spacer boven de stuurpen gestoken, maja
De buis moet zeker ter hoogte van het midden van de bovenste bout komen, zo niet, kun je vlgs mij gewoon een nieuwe vork claimen als men de vorkbuis ongevraagd heeft ingekort. Of je moet een lager balhoofdsetje kopen/claimen, maar dan zit je daar je rest van je leven aan vast (niet erg natuurlijk als het een CK is).
-
Gewoon een nieuwe vork claimen van degene die hem ongevraagd heeft ingekort. Wat een dick zeg!
Christiaan schreef:
Gewoon een nieuwe vork claimen van degene die hem ongevraagd heeft ingekort. Wat een dick zeg!
Is ook een mogelijkheid natuurlijk ;D
Mss moet je dat idd maar doen, tenslotte heeft diegene die dat gedaan heeft dan een fout gemaakt. Ikzelf laat bij een nieuwe fiets/vork altijd genoeg overschot, ook ringen boven de stuurpen, zodat je nog wat kan spelen, jij bent nu gebonden aan 1 stand/houding of je moet een andere stuurpen kopen
Ik ga er sowieso mee terug. Maar ik snap ook niet waarom de vorkbuis ingekort is. Ik heb de vork van 80mm naar 100mm laten zetten door de spacer te verwijderen. En dan korten ze mijn vorkbuis ongevraagd in.
Een beetje jammer. Maar ik zal wel even stennis trappen dinsdag.
Een het is nog bij mijn LBS gebeurt ook.
Een beetje jammer. Maar ik zal wel even stennis trappen dinsdag.
Een het is nog bij mijn LBS gebeurt ook.
En anders dwing ik gewoon een nieuwe stuurpen af. Een lagere. Zit daar nog een beetje verschil in tussen de verschillende merken/types??
Ritchey heeft dacht ik wel lagere stuurpennen.
Als het echt niet anders gaat kun je altijd een adapter bestellen (ook gedaan en werkt perfect)
Als het echt niet anders gaat kun je altijd een adapter bestellen (ook gedaan en werkt perfect)
- Xircuit
- Contacteer:
Ik zou eerst een nieuwe vork proberen, ze moeten gewoon doen wat je vraagt en niets anders!El Hombre Yeti schreef: En anders dwing ik gewoon een nieuwe stuurpen af. Een lagere. Zit daar nog een beetje verschil in tussen de verschillende merken/types??