Propain tyee cf race of YT capra cf pro?
Moderator:Beheerders
Ik hoop binnenkort een nieuwe bike te kunnen kopen en heb de volgende wensen;
Max. €4000,-
Carbon frame
13kg of lichter
Topguide met taco!
1x11 sram
Guide remmen of beter
140-180mm veerweg
Shimano click pedalen
Ik heb de volgende bikes op het oog;
Propain tyee cf
Radon slide 160 9.0HD
Yt capra cf comp
Canyon strive cf 8.0 of 9.0
mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe bike en dan specifiek de tyee omdat je deze zelf kunt samenstellen op hun site.
Wie heeft een tyee of heeft ervaren ermee?[/u]
Max. €4000,-
Carbon frame
13kg of lichter
Topguide met taco!
1x11 sram
Guide remmen of beter
140-180mm veerweg
Shimano click pedalen
Ik heb de volgende bikes op het oog;
Propain tyee cf
Radon slide 160 9.0HD
Yt capra cf comp
Canyon strive cf 8.0 of 9.0
mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe bike en dan specifiek de tyee omdat je deze zelf kunt samenstellen op hun site.
Wie heeft een tyee of heeft ervaren ermee?[/u]
Laatst gewijzigd door WitteReus op do feb 18, 2016 9:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik twijfel enorm tussen de propain tyee en de radon slide;
De propain is meer emotie dan verstand, want mijn verstand zegt dat de radon meer "bang for your buck" is (ik heb de spec's en prijzen naast elkaar gelegd).
Grootste minpuntje van de radon is de head angle; 66,8 (tov de propain; 65,5)
Nu kan en wil ik ook de radon test gaan rijden bij hun mega store in Bonn en hoop dan te ervaren of de 66,8 head angle een probleem is en dan nog; ik kan er een angle set inzetten en zo de hoek 1-2graden slacker maken (en dan nog is de radon goedkoper dan de propain)
Maar feit blijft; mijn gevoel zegt KOOP DE PROPAIN
Wie kan mij helpen?
De propain is meer emotie dan verstand, want mijn verstand zegt dat de radon meer "bang for your buck" is (ik heb de spec's en prijzen naast elkaar gelegd).
Grootste minpuntje van de radon is de head angle; 66,8 (tov de propain; 65,5)
Nu kan en wil ik ook de radon test gaan rijden bij hun mega store in Bonn en hoop dan te ervaren of de 66,8 head angle een probleem is en dan nog; ik kan er een angle set inzetten en zo de hoek 1-2graden slacker maken (en dan nog is de radon goedkoper dan de propain)
Maar feit blijft; mijn gevoel zegt KOOP DE PROPAIN

Wie kan mij helpen?
-
- Contacteer:
Dank jullie voor de input.
Ik twijfel nog een beetje, maar begin inderdaad steeds meer te denken dat ik inderdaad beter voor het frame met de beste geo kan gaan dan de beste afmontage.
Ik vind de radon niet lelijk, maar de propain vind ik gewoon agressiever ogen.
Wat als jullie zouden moeten kiezen tussen de propain of een yt capra?
Ik twijfel nog een beetje, maar begin inderdaad steeds meer te denken dat ik inderdaad beter voor het frame met de beste geo kan gaan dan de beste afmontage.
Ik vind de radon niet lelijk, maar de propain vind ik gewoon agressiever ogen.
Wat als jullie zouden moeten kiezen tussen de propain of een yt capra?
Ik ben aant kijken voor de "free" optie.
Dan kun je hem helemaal zelf configureren. Ik wil het GX schakelspul om de kosten laag te houden en dan wel de Rockshox RTC3 vork en RC3 achterdemper.
Als ik de radon 9.0HD met yt capra comp met de propain tyee CF comp vergelijk heb je met de radon de beste afmontage en de propain de slechtste.
Maar zoals ook al hierboven geschreven, de afmontage kan ik later nog veranderen, het frame minder makkelijk.
Bovendien wil ik na 2-3 jaar sowieso zaken gaan vervangen door slijtage of omdat er weer betere onderdelen te verkrijgen zijn.
Dan kun je hem helemaal zelf configureren. Ik wil het GX schakelspul om de kosten laag te houden en dan wel de Rockshox RTC3 vork en RC3 achterdemper.
Als ik de radon 9.0HD met yt capra comp met de propain tyee CF comp vergelijk heb je met de radon de beste afmontage en de propain de slechtste.
Maar zoals ook al hierboven geschreven, de afmontage kan ik later nog veranderen, het frame minder makkelijk.
Bovendien wil ik na 2-3 jaar sowieso zaken gaan vervangen door slijtage of omdat er weer betere onderdelen te verkrijgen zijn.
- Trail Freak
Dual position vorken zijn ook minder soepel.
Maar geen interesse in een Strive frame?
http://dirty-pages.nl/forum/viewtopic.p ... highlight=
Valt nog wel iets met de prijs te doen evt.
Maar geen interesse in een Strive frame?
http://dirty-pages.nl/forum/viewtopic.p ... highlight=
Valt nog wel iets met de prijs te doen evt.
- de lachende derde
- Contacteer:
Hey Witte Reus,
Mijn meisje rijd sinds oktober op een Tyee en is meer dan blij. Naar boven gaat ie iets minder hard maar zodra het stuur naar beneden word gericht, hou je dan maar vast. Meisje rijd voor DH op een Session dus ze is wel wat gewend. Hebben ook hele maand september in Whistler Bikepark doorgebracht en de fiets gaf geen krimp.
Heerlijk fietsje dus.
Geen travel rommel op de Pike nemen, is inderdaad minder goed op de kleine oneffenheden. Is de gewone Pike veel beter in namelijk.
Mijn meisje rijd sinds oktober op een Tyee en is meer dan blij. Naar boven gaat ie iets minder hard maar zodra het stuur naar beneden word gericht, hou je dan maar vast. Meisje rijd voor DH op een Session dus ze is wel wat gewend. Hebben ook hele maand september in Whistler Bikepark doorgebracht en de fiets gaf geen krimp.
Heerlijk fietsje dus.
Geen travel rommel op de Pike nemen, is inderdaad minder goed op de kleine oneffenheden. Is de gewone Pike veel beter in namelijk.
- Trail Freak
-
voor 4000€ zou ik niet verder zoeken en gewoon een 601 halen.
nooit ergens gedoe mee! en betere klantenservice ga je in deze branche niet vinden.
en hij is ook nog mooier ook ( smaken verschillen) maar je zou zelfs nog de 301 kunnen nemen en er een 180mm vork in doen. is officieel niet voor vrij gegeven geloof ik. maar ook daar doen de heren niet moeilijk over.
ben 5 jaar geleden over gestapt naar LV en sinds dien een uitstapje naar pga gewaagd! en na een half jaar de pga weer verkocht en nu net de mk12 af. wat een fantastische fiets blijft dat. en alles klopt gewoon.
zou er echt eens naar kijken.
nooit ergens gedoe mee! en betere klantenservice ga je in deze branche niet vinden.
en hij is ook nog mooier ook ( smaken verschillen) maar je zou zelfs nog de 301 kunnen nemen en er een 180mm vork in doen. is officieel niet voor vrij gegeven geloof ik. maar ook daar doen de heren niet moeilijk over.
ben 5 jaar geleden over gestapt naar LV en sinds dien een uitstapje naar pga gewaagd! en na een half jaar de pga weer verkocht en nu net de mk12 af. wat een fantastische fiets blijft dat. en alles klopt gewoon.
zou er echt eens naar kijken.
Dank je voor je input.
Ik ben waty gaan zoeken, maar vind een iets andere prijs dan jij:
http://www.liteville.de/t/25_586.html
Of bedoel je een 2e handsje. Nee, ik wil een nieuwe fiets. misschien is dit wel de laatste en enigste kans in mijn leven om een nieuwe fiets te kopen en dan wil ik dat ook zeker doen.
Het mag wel een een overjarig model wat in de showroom heeft gestaan zijn van één van de topmerken zoals liteville 601, santa cruz nomad, etc.
Zolang het maar minder dan 13kg weegt, 1x11sram versnellingen en minimaal 160mm veerweg heeft
Ik ben waty gaan zoeken, maar vind een iets andere prijs dan jij:
http://www.liteville.de/t/25_586.html
Of bedoel je een 2e handsje. Nee, ik wil een nieuwe fiets. misschien is dit wel de laatste en enigste kans in mijn leven om een nieuwe fiets te kopen en dan wil ik dat ook zeker doen.
Het mag wel een een overjarig model wat in de showroom heeft gestaan zijn van één van de topmerken zoals liteville 601, santa cruz nomad, etc.
Zolang het maar minder dan 13kg weegt, 1x11sram versnellingen en minimaal 160mm veerweg heeft

-
Een nieuw mk2 frame moet wel te vinden zijn voor 1750€ en dan heb je de rest om op te bouwen. Geheel naar eigen smaak. Ik zit nu bij de mk12 301 op 4200€ alles nieuw op de voorvork na.
Heb de 301 en 601 staan. Je mag wel een x testen! Je kwam toch uit de buurt van middelrode?
Je moet ze niet als afgemonteerde fiets kopen, dan zijn ze duur. Alleen al de gemonteerde flats zijn 285€ dan. Is wat overdreven hè
Heb de 301 en 601 staan. Je mag wel een x testen! Je kwam toch uit de buurt van middelrode?
Je moet ze niet als afgemonteerde fiets kopen, dan zijn ze duur. Alleen al de gemonteerde flats zijn 285€ dan. Is wat overdreven hè
-
En waarom nieuw?
Check de 10 jaar garantie van Liteville maar!
En ze maken het waar. Daadwerkelijk. En als jij je nieuw gekochte fiets 3 jaar later om een boom vouwt tijdens een wedstrijd, dan zegd je verzekering en de fabrikant jammer joh. Bij Liteville zit er gewoon in nieuw frame in de doos jouw kant op.ook als je hem gebruikt gekocht hebt.
Check de 10 jaar garantie van Liteville maar!
En ze maken het waar. Daadwerkelijk. En als jij je nieuw gekochte fiets 3 jaar later om een boom vouwt tijdens een wedstrijd, dan zegd je verzekering en de fabrikant jammer joh. Bij Liteville zit er gewoon in nieuw frame in de doos jouw kant op.ook als je hem gebruikt gekocht hebt.
Ik begrijp jullie, maar zoals ik al schreef is dit misschien mijn enigste/laatste kans om een nieuwe fiets te kunnen bezitten en daarom wil ik toch graag een nieuwe.
Ook het opbouwen had ik 5 jaar geleden zeker gedaan, maar nu met de kids en alles eromheen ben ik blij dat ik regelmatig kan gaan fietsen, laat staan sleutelen
De 601 vind ik nog een mooi frame hebben, maar de 301 kan ik niet aan wennen helaas.
Ik woon trouwens in Melick, Limburg en dus een uurtje rijden van Middelrode
Ook het opbouwen had ik 5 jaar geleden zeker gedaan, maar nu met de kids en alles eromheen ben ik blij dat ik regelmatig kan gaan fietsen, laat staan sleutelen

De 601 vind ik nog een mooi frame hebben, maar de 301 kan ik niet aan wennen helaas.
Ik woon trouwens in Melick, Limburg en dus een uurtje rijden van Middelrode

Betreft dus de volgende twee bikes;
YT capra CF pro voor €4399,- en weegt 13,2kg
http://www.yt-industries.com/en/product ... f-pro?c=92

of de Propain Tyee CF race voor €4299,- en weegt 12,4kg
https://www.propain-bikes.com/TyeeCF

YT capra CF pro voor €4399,- en weegt 13,2kg
http://www.yt-industries.com/en/product ... f-pro?c=92

of de Propain Tyee CF race voor €4299,- en weegt 12,4kg
https://www.propain-bikes.com/TyeeCF

Laatst gewijzigd door WitteReus op vr feb 19, 2016 1:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.