Downhill roadtrip
Moderator:Beheerders
Beste mensen,
Ik ben dit jaar bezig geweest mijn eerste downhill bike op te bouwen voor de aankomende zomer. Ik begin op het punt te komen bijna alles bij elkaar te hebben en wil nu natuurlijk graag zo snel mogelijk weg. Samen met een vriend wil ik daarom graag gaan roadtrippen en langs verschillende downhill spots. Welke richting we in gaan staat nog niet vast. Ik vroeg me daarom af of jullie aanraders hebben in welke richting we het best kunnen gaan en of er parken zijn die je echt niet mag missen. Het begon allemaal na een weekendje Winterberg. Daar ben ik nu drie keer geweest, dus echt ervaren ben ik nog niet, maar ik rij al best aardig. Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Daan
Ik ben dit jaar bezig geweest mijn eerste downhill bike op te bouwen voor de aankomende zomer. Ik begin op het punt te komen bijna alles bij elkaar te hebben en wil nu natuurlijk graag zo snel mogelijk weg. Samen met een vriend wil ik daarom graag gaan roadtrippen en langs verschillende downhill spots. Welke richting we in gaan staat nog niet vast. Ik vroeg me daarom af of jullie aanraders hebben in welke richting we het best kunnen gaan en of er parken zijn die je echt niet mag missen. Het begon allemaal na een weekendje Winterberg. Daar ben ik nu drie keer geweest, dus echt ervaren ben ik nog niet, maar ik rij al best aardig. Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Daan
-
Qua parken kun je veel kanten op bv Frankrijk bv Lac Blanc L2A Portes du Soleil en nog veel meer.
Duitsland bv Willingen Winterberg Bad-Wildbad Todnau Geißkopf etc etc.
België heeft Filthy trails Malmedy Namur Dinant etc etc
Oostenrijk heeft Leogang Schladming Fiss Saalbach Wagrain Brandnertall en nog veel meer.
Zwitserland heeft Verbier Champery Flims Lenzerheide en veel meer.
Italië heeft Pila Livingo Cortina d' Ampezo La Thuile en nog veel meer
En ik vergeet nog n hele boel meer dus de keuze is reuze je zou alleen moeten kijken wat voor combinatie je wilt maken.
Succes.
Duitsland bv Willingen Winterberg Bad-Wildbad Todnau Geißkopf etc etc.
België heeft Filthy trails Malmedy Namur Dinant etc etc
Oostenrijk heeft Leogang Schladming Fiss Saalbach Wagrain Brandnertall en nog veel meer.
Zwitserland heeft Verbier Champery Flims Lenzerheide en veel meer.
Italië heeft Pila Livingo Cortina d' Ampezo La Thuile en nog veel meer
En ik vergeet nog n hele boel meer dus de keuze is reuze je zou alleen moeten kijken wat voor combinatie je wilt maken.
Succes.
What goes up must come down(hill)
Gravity card halen en t lijstje afwerken
.
Verder wat flip zegt, enorm veel keus!
Mocht je trouwens naar Geißkopf gaan, dan moet je ook echt langs Spicak. Dat is maar klein uurtje verder en vond ik ook mooi park.
Zelf zou ik graag rondje doen, bijvoorbeeld:
- starten met Willingen en/of Winterberg, maar omdat die ook geschikt zijn voor dagjes weg, evt overslaan als je te weinig tijd hebt.
- Geißkopf
- Spicak
- Selectie van de Oostenrijkse parken van Oost naar West
- (Zwitserland, maar momenteel vrij duur)
- In Frankrijk wat leuks zoeken.
- Terug via Lac Blanc
- Malmedy

Verder wat flip zegt, enorm veel keus!
Mocht je trouwens naar Geißkopf gaan, dan moet je ook echt langs Spicak. Dat is maar klein uurtje verder en vond ik ook mooi park.
Zelf zou ik graag rondje doen, bijvoorbeeld:
- starten met Willingen en/of Winterberg, maar omdat die ook geschikt zijn voor dagjes weg, evt overslaan als je te weinig tijd hebt.
- Geißkopf
- Spicak
- Selectie van de Oostenrijkse parken van Oost naar West
- (Zwitserland, maar momenteel vrij duur)
- In Frankrijk wat leuks zoeken.
- Terug via Lac Blanc
- Malmedy
-
-
Wat je ook kan doen ivm met de verloren bike tijd ivm veel reistijd een centrale plek opzoeken waar veel dichtbij ligt bv Portes du Soleil daar kun je naar Chatel Morzine Les Gets en nog veel meer of bv Leogang daar ligt ook Saalbach bij en Schladming en Fiss. Minder reizen=meer biken maar n roadtrip heeft ook wel wat natuurlijk keuzes keuzes 

What goes up must come down(hill)
Nou ik heb dat ongeveer al gedaan
, maar het kost wel tijd. Denk dat ik deze zomer 2 losse korte trips doe naar specifiek gebied in plaats van rondreis.
Afgelopen jaar dit tijdens vakantie gedaan:
- 2 dagen Geisskopf
- 1 dag Spicak
- 1 dag Maribor (Eigenlijk 2 runs, wegens slecht weer, lift gaat 1x in het uur)
- 1 dag Fiss Serfaus Ladis
- 1 dag winterberg.
Wel twee en halve week weggeweest, ook 'normale' vakantie dingen gedaan
: Plitvic lakes in Kroatie, Gardameer, dagje Innsbruck etc.

Afgelopen jaar dit tijdens vakantie gedaan:
- 2 dagen Geisskopf
- 1 dag Spicak
- 1 dag Maribor (Eigenlijk 2 runs, wegens slecht weer, lift gaat 1x in het uur)
- 1 dag Fiss Serfaus Ladis
- 1 dag winterberg.
Wel twee en halve week weggeweest, ook 'normale' vakantie dingen gedaan