Afgelopen jaren, en eigenlijk sinds ik ben begonnen met mountainbiken, rondgereden op een hardtail. Een tijdje geleden kwam ik tot de beslissing om toch voor een fully te gaan, mijn rug zou dit iets fijner vinden, en ook meer comfort op de lange ritten. Het liefst wou ik zoveel mogelijk onderdelen gebruiken van mijn huidige cube hardtail. Het heeft me aardig wat tijd gekost maar maandag kwam ik er een tegen, een fully waar ik mijn eigen onderdelen op kon overzetten, in mijn prijsklasse. Besteld dus bij Bikester en zojuist bezorgd. Het frame is echter niet wat ik had verwacht; de demper ontbreekt, verschillende krassen en vreemde plekken in de lak, en ook de kogellagers werken niet helemaal soepel.
Ik heb dus gemaild naar Bikester, in de hoop een fikse korting en garantieperiode af te kunnen persen, en anders gaat hij terug. Als het wel lukt ga ik hem gewoon opbouwen denk ik.
Excuses voor de slechte kwaliteit foto's.

zonder beschermingsmateriaal en door het karton heen:

iemand heeft met een aansteker lopen spelen waarschijnlijk:

stukje van de lasnaad ontbreekt
Ik wacht dus even af of ik dit frame ga op bouwen. Eerlijk gezegd hoop ik dat ik wat kan regelen met Bikester, want dit frame was wel echt een buitenkansje. Maar het zou natuurlijk niet prettig zijn als hij ineens door midden breekt.