Devinci Wilson 1 '08 - update 1

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Greenhorn
Devinci Wilson 1 '08 - update 1

Bericht door Greenhorn » wo nov 13, 2013 8:08 pm

Hoi allemaal,

Bij dezen mijn showroom topic: Devinci Wilson 1 '08.

Sinds kort heb ik deze van een forummer overgenomen:
Afbeelding

Wat achtergrond om me ook even voor te stellen:
Na enige jaren was interesse in XC fietsen in NL wat weggezakt bij mij. Echter na een fietsvakantie in Saalbach-Hinterglemm, begon het weer te leven. Daar vooral XC/single trail gereden, met mijn 07 Cube Acid. Voor de Big Five en ander dagje een Freeride en DH fiets gehuurd. Na twee keer Saalbach, deze zomer in Torbole twee dagen afdaling met gids gedaan op huurfiets. Afgelopen najaar voor eerst naar Winterberg geweest: erg tof.

Ondertussen begon de huur wel op te lopen, en elke keer andere fiets is ook steeds wennen. Dus op zoek gegaan naar betaalbare instapper met als doel komend jaar vaker naar winterberg of ander relatief dichtbij park te gaan. Tevens Kardinge eens aandoen, dan heb ik meteen goede reden om mijn ouders daar te bezoeken. (Woon nu zelf in regio Den Haag)

Ik heb hem allen even getest op de rockgarden in Z'meer en op de hellinkjes daar. Enige aanpassingen tot nog toe: chainstay gewrapt met binnenband, duct-tape op het zadel en witte tiewrips vervangen door zwarte. Voorlopig ga ik verder niks wijzigen, eerst wachten op een dagje bikepark en dan maar verder kijken of ik wat wil aanpassen. Maar doel is voorlopig het budget laag te houden. Ik zal tzt wel vragen hebben over onderhoud e.d. dus die zal ik hier stellen.

Update 1, budget overschrijdingen en modder happen:
Na een twee dagen rijden in Kardinge, Groningen besloten dat de remmen een update kunnen gebruiken. Dus setje Zee's gekocht en erop gezet (budget overschrijding 1). Ook meteen spatborden in MarshGuard style gemaakt en nieuwe achterband:
Afbeelding

Daarna meteen naar Winterberg geweest. Remmen werkten zeer goed, maar de functionaliteit van de spatborden laat wat te wensen over:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Greenhorn op zo feb 08, 2015 6:16 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Frank773

Bericht door Frank773 » do nov 14, 2013 1:50 am

Welkom op dit mooie forum!! :beer:
www.wildchains.com
Bike Sports Enschede

Greenhorn

Bericht door Greenhorn » vr nov 15, 2013 10:28 pm

Bedankt,

Weten jullie een bike winkel in regio DH waar ze Downhill/freeride spullen verkopen. Met name schoenen, beschermers en full face helmen. Ik kijk wel wat op internet, maar wil ook eens wat vast houden/passen.

Greenhorn

Bericht door Greenhorn » di apr 22, 2014 11:16 pm

:coffee: druk aan het F5-en bij de track&trace services.....

:blink:

Greenhorn

Bericht door Greenhorn » do apr 24, 2014 12:48 pm

Deel nieuwe goodies binnen :o

Ik zal kijken of ik vanavond foto's erop krijg.

Greenhorn

Bericht door Greenhorn » zo apr 27, 2014 10:41 pm

Foto's zijn nog niet gelukt, maar heb er complete zee remset opgezet:
Afbeelding

Verder nog zelf marshguards gemaakt. Maar niet echt onder de indruk van werking...

Greenhorn

Bericht door Greenhorn » do mei 08, 2014 8:45 pm

Beetje late update, maar ik moest eerst eens bedenken hoe ik de foto's ging delen: update in startpost.

De remmen werkten super, alleen denk ik dat ontluchten wel beter is na inkorten kabels. Als hij in de stoeltjes lift heeft gehangen, dan moet ik met achterrem paar keer pompen om weer druk te krijgen dus daar verplaatst wel wat lucht geloof ik.

Hoe lastig is een voorvork servicen? Kan je gewoon een set rubberen seals bestellen en wat olie en er uitkomen met de handleiding?

Plaats reactie