Transition Double(Fourcross/Street/Dirt project)

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
igonnaownu
Transition Double(Fourcross/Street/Dirt project)

Bericht door igonnaownu » ma sep 09, 2013 10:23 am

Nouja, na lange tijd ben ik ook eindelijk is aan mijn eerste fiets begonnen.

Uit eindelijk in de afgelopen 1-2 maanden heb ik bijna alle onderdelen bij elkaar kunnen krijgen( met veel dingen die later toch niet bleken te passen...)

Hij is nog in aanbouw, Gister heb ik met heel veel moeite nog te ketting er op kunnen zetten( Geloof me zonder betonschaar/boltcutter een ketting op maat krijgen is echt een No - go anyways met brute kracht kwam ik er uit eindelijk wel.)

Ik moet nu alleen nog ff de stem vervangen( 1 schroefje is dol )

Wachten tot mijn nieuwe remmen binnen zijn, heb namelijk nog Hayes nine remmen liggen maar die zijn veelste kort. Dus verwacht nu tussen vandaag en morgen mijn Formula's RX remmen binnen te krijgen, En hier nog even adapters voor zien te scoren(De adapters die ik namelijk nog heb van mijn oude setje. Is de voorste er van veelste dik en zit die klem tussen de vork en de schijf op 1 of andere manier.(Vork is een Rockshox Argyle R met IS)

Verder moet alleen nog ff de Derraileur afgesteld worden(Laat dit liever ff door de fietsenmaker doen, ging me zelf namelijk niet zo goed af ^^)

En nog ff uitvogelen of mijn Blackspire Bashguard er toch nog oppast( Mijn E-Thirtheen Chain guide zit namelijk in de weg..)

-Gisteren even voor het eerst gefietst hij fietste echt heerlijk( Al kon ik nog niet bepaald schakelen dat ding moet echt goed afgesteld worden. Maar het fietsje is lekker licht en veert heerlijk!

Setup tot nu toe:
Frame Transition Double
Marazocchi Roco 3PL Air
Rockshox Argyle R
Reverse stuur met grips
Hussefelt Stem
Sram X7 Shifter/Achter derraileur(Met rode buiten kabel :D)
Sram Ketting
Sram Cassette
E-Thirteen tandwiel
E-Thirteen Chainguide
BBB Pedals
Xero / XT Naaf met Sun wielen en Schwalbe Tabletop banden.
E-Thirteen
Formula RX Remmen(Moeten nog binnenkomen)
Rode Moba Ventiel dopjes
Nog wat rode Reverse schroefjes(O.a. in de Schijven / Kettingblad)
Sram Hollowtech 2 BB
Cranks van Raceface DH
Ritchey zadel

Naja en nog wat overige onderdelen die ik nu dus jammer genoeg weer moet gaan verkopen.
Blackspire Chainguide(ISG ? hij was in iedergeval te klein)
Blackspire Bash ring(Past niet met de E-Thirtheen Chainguide)
Hussefelt Cranks met bij behorende BB
Hayes Nine remmen(In bijna nieuw staat)
Zwart/Rood zadeltje(Achteraf vond ik hem toch niet zo mooi dus ging maar voor een nieuwe )
Hope 1 1/8-1.5 reducer ring( Moet nog uit de vork gehaald worden, Heb namelijk een andere die beter afdicht)(Fietsen maker had dit opgelost met een binnen band zodat er geen vuil in kwam)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer/duidelijkere foto's volgen nog als die helemaal af is.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » ma sep 09, 2013 11:21 am

Vroeger altijd al een Double gewild, vet projectje!
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

igonnaownu

Transition Double

Bericht door igonnaownu » ma sep 09, 2013 12:41 pm

Ik was ook gelijk verliefd hoor toen ik dit frame heel goedkoop in super goede staat kon bemachtigen:O

Plaats reactie