Bericht
door Mattin » di jun 25, 2013 3:17 pm
Wat ik altijd doe is mijn fiets demonteren en in een grote tas stoppen, die net binnen de toegestane afmetingen past. Bij onder andere KLM, Delta Airlines en Transavia is dit gewoon toegestaan volgens hun regels. Van Easyjet mag het officieel niet, maar als je tas gewoon binnen de toegestane afmetingen en gewicht zit, vragen ze nooit wat erin zit en wordt ie gewoon op het vliegtuig gezet. Het vliegveld doet achter de schermen uiteraard wel nog een veiligheidscheck met alle bagage, maar dat is puur om te controleren op veiligheid, dus bommen/wapens/drugs. Dus als er fietsonderdelen in zitten zullen ze 'm echt niet tegenhouden omdat dat niet gevaarlijk is. Ik heb mijn fiets ook gewoon allebei de keren gratis mee kunnen krijgen toen ik met EasyJet vloog.
Zo ben ik 2x heen en terug gereisd naar New York (KLM / Delta Airlines / North West Airlines), naar Milaan (EasyJet), London (Eurolines bussen) en met de trein naar Berlijn.
Nooit betaald voor mijn fiets en nooit problemen mee gehad.
Mijn fiets weegt rond de 9kg, en daarom heb ik altijd genoeg gewicht over voor kleding en overig wat ik mee wil nemen (maximumgewicht van je bagage is meestal tussen de 20kg en 32kg met het vliegtuig, afhankelijk van de maatschappij)