reizen met de fiets in het vliegtuig of in de trein?

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
MaartenNeijmeijer
reizen met de fiets in het vliegtuig of in de trein?

Bericht door MaartenNeijmeijer » do jun 13, 2013 6:27 pm

Het is bijna zo ver ik ga een maand lang portes du soleil per fiets verkennen. :o We zullen verblijven op een camping in les gets. De heen reis rij ik gewoon met wat vrienden mee maar aangezien ik langer blijf moet ik terug alleen. Voor de terug reis heb is dus momenteel nog geen geen vervoer. zijn er hier mensen die ervaring hebben met vliegen+fiets of trein+fiets? Dingen als hoe verpak ik me bike en wat zijn de regels rond om het mee nemen van fieten in het vliegtuig of trein. :help: Hoor graag van jullie ervaringen! Natuurlijk ben ik ook benieuwd of en nog meer mensen tussen 07-07-13 en 02-08-13 aanwezig zijn in de zelfde richting.
Groetjes Maarten

morin

Bericht door morin » vr jun 14, 2013 12:10 am

Hee maarten, Ik ben met nog een aantal mensen aanwezig in les gets 1e week van mijn vakantie 14-07 tot 21-7 ongeveer, een maand lijkt me wel behoorlijk lang!!
Voor de rest weet ik niet hoe het met het vliegtuig werkt.

MaartenNeijmeijer

Bericht door MaartenNeijmeijer » vr jun 14, 2013 8:11 am

Maand lang alleen maar fietsen is ook lang. Dus zal ook gaan hiken en dingen in de omgeving doen. Misschien kom ik jullie daar dan nog wel tegen.

Huubonator
Contacteer:

Bericht door Huubonator » vr jun 14, 2013 8:11 am

Als je gaat vliegen pak je bike dan echt goed in! Ik zou geen tas nemen maar een doos.
Pak je hele frame in met buisisolatie. Als je je wielen eruit haalt doe dan hout tussen de vorkpoten en achterbrug. Tie-rap je stuur aan je frame en voorkom losse onderdelen.

Wij zijn met 6 mensen inc. bike met het vliegtuig weggeweest; 4 frames waren beschadigd.......
Voor dhet luchthaven personeel is het gewoon een pakket, ze weten niet dat je liefje erin zit......

MaartenNeijmeijer

Bericht door MaartenNeijmeijer » zo jun 16, 2013 9:46 pm

Thx. Dan weet ik genoeg neem de trein wel.

mool

Bericht door mool » zo jun 16, 2013 9:49 pm

MaartenNeijmeijer schreef:Thx. Dan weet ik genoeg neem de trein wel.
Dat is wel erg snel conclusies trekken. Ik ben ook met vliegtuig met m'n bike geweest, maar zowel ik als mn matties hadden gewoon degelijk ingepakt in kartonne dozen. En alle 4 de fietsen zijn er zonder ook maar 1 krasje uit gekomen.
Ja, het is gooien en smijten met die dingen. Maar als je het beetje degelijk inpakt is er niks aan de hand.

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » di jun 25, 2013 3:17 pm

Wat ik altijd doe is mijn fiets demonteren en in een grote tas stoppen, die net binnen de toegestane afmetingen past. Bij onder andere KLM, Delta Airlines en Transavia is dit gewoon toegestaan volgens hun regels. Van Easyjet mag het officieel niet, maar als je tas gewoon binnen de toegestane afmetingen en gewicht zit, vragen ze nooit wat erin zit en wordt ie gewoon op het vliegtuig gezet. Het vliegveld doet achter de schermen uiteraard wel nog een veiligheidscheck met alle bagage, maar dat is puur om te controleren op veiligheid, dus bommen/wapens/drugs. Dus als er fietsonderdelen in zitten zullen ze 'm echt niet tegenhouden omdat dat niet gevaarlijk is. Ik heb mijn fiets ook gewoon allebei de keren gratis mee kunnen krijgen toen ik met EasyJet vloog.

Zo ben ik 2x heen en terug gereisd naar New York (KLM / Delta Airlines / North West Airlines), naar Milaan (EasyJet), London (Eurolines bussen) en met de trein naar Berlijn.
Nooit betaald voor mijn fiets en nooit problemen mee gehad.

Mijn fiets weegt rond de 9kg, en daarom heb ik altijd genoeg gewicht over voor kleding en overig wat ik mee wil nemen (maximumgewicht van je bagage is meestal tussen de 20kg en 32kg met het vliegtuig, afhankelijk van de maatschappij)

Plaats reactie