Specialized Demo 8 zwakte/garantie

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Macjensinator
Specialized Demo 8 zwakte/garantie

Bericht door Macjensinator » vr jun 29, 2012 1:52 pm

Goedemiddag allen,

2 jaar lang ben ik een mega trotse eigenaar van een Specialized Demo 8.2 2010 model. Ik heb erg hard gewerkt om deze te betalen en het was een droom die uit kwam. Het is zo'n mooie fiets dat hij natuurlijk in de woonkamer staat!

Elk jaar ga ik standaard in Les Arcs bike park bike, je kent het wel veel stenen en ruig terrein. Het gaat altijd goed, natuurlijk vliegen er stenen tegen het frame en lak schiet weg. Standaard, dit hoort bij de sport.

Nu was ik afgelopen weekend in Braunlage (Duitsland) Het is een baan niet te vergelijken met Les Arcs, veel minder stenen maar boomwortels. Toch lukte het me om een steen tegen mijn frame te krijgen. Tijdens het schoonmaken kreeg ik bijna een hart verzwakking. Er zitten twee enorme deuken in het frame met in het midden scheurtjes en een gat. Het frame is dus door! Het vreemde is dat ik niet van mn fiets werd gelancheerd, ik bleef gewoon op mijn fiets. Het klonk als elke andere steenslag.

Mijn (top) fietsenmaker Bikes4Fun kijkt er nu naar en ik wacht vol spanning naar het vonnis. Maar wat vinden jullie? Een frame mag toch niet zomaar gaten vertonen? Deuken ok. ik las op dit forum dat de demo hier vaker last van heeft. (het frame is erg laag vergeleken met andere fietsen) Maar dit? Na 2 jaar? Kan toch niet? Zou het onder de frame garantie vallen?

En mocht ik een nieuw frame hebben, kent iemand toevallig een Specialized Demo 8 2010 Maat Medium (Zwart/rood) frame?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Mvg

K-JEns
Innovate or Die

john p

Re: Specialized Demo 8 zwakte/garantie

Bericht door john p » vr jun 29, 2012 3:35 pm

he bekent verhaal
de oplossing
boor 2 kleine gaatje,s waar die gescheurt is 1 aan het begin en 1 aan het eind
laat dat nette,s dicht lassen dooe eimand die dat egt ken
even alu plamuur/vuller er op en dan de kleur

ik heb het zelfde met me demo 8 2007 en rijdt nog steets :D
ik heb nu wel een protector met binneband er op zitte 8)
werkt goed :arms:
SPECIALIZED BIGHIT 05 DH P2 08 dirt/street Fatboy 20 bmx
WWW.keespenders-autobanden.nl

joddi

Bericht door joddi » vr jul 06, 2012 5:01 pm

Misschien wat telaat maar in Les Orres zag ik heel veel bikers met een oude buitenband op de onderbuis rijden.

Plaats reactie