BIKEPARK GRONINGEN 2012

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
sneeuwpop
BIKEPARK GRONINGEN 2012

Bericht door sneeuwpop » do apr 05, 2012 8:43 pm

Mensen,

Het seizoen is weer begonnen. Op ons bikepark hebben we op een paak plekken nog wat last van sompige klei, maar er wordt alweer veel gereden (en gemountanboard). We zijn al een tijdje aan het shapen en hebben vorig weekend groot onderhoud gepleegd. Tijd dus voor een nieuw afspraakjes en nieuws topic.

De veranderingen:
Op de 4x zijn de ribbels voor de rockgarden eruit gehaald. In plaats hiervan is een (mini) drop gemaakt.
Op de 4x is de bypass langs de rockgarden aangepast zodat deze voor xc rijders, mountainboarders, maar ook voor downhillers erg leuk is geworden. De proline op de 4x is teruggebracht naar 1 jump (van een meter of 8!)

Op de downhill is de finale jump verhoogd, de lip van de transfer verhoogd en komt er een shore voor snelheidbehoud.

Er is een extra lijntje gemaakt naar een jump die naast de laatste jump van de 4x ligt voor de hoogvliegers onder ons.

Verder hebben we veel energie gestoken in afwatering, zodat (hopen we) er voortaan eerder en langer gereden kan worden, maar het blijft klei.

De plannen:
We proberen dit jaar, in samenwerking met pedalpark een dirtline en een pumptrack te realiseren.
Verder hebben we nog plannen waar we op dit moment nog niks over kunnen melden.

De wedstrijden:
In ieder geval zal de minidownhill editie Groningen op 2 september plaatsvinden. We hopen uiteraard op een grote opkomst.
We zijn bezig een eigen tijdsregistratie te maken. Als die klaar is, gaan we een paar 4x jams inplannen. Deze zullen bij lange na niet zo groots worden als de 4x wedstrijden die jullie bij ons gewend zijn, vanwege financien en de toch wat teruglopende belangstelling.

Internet:
De website van Bikepark Groningen krijgt binnenkort een nieuw jasje en zal dan up-to-date gehouden worden.
Op facebook zijn wij te volgen via: http://www.facebook.com/bikeparkgroningen

See you @Bikepark Groningen
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

woeker

Bericht door woeker » di apr 10, 2012 8:50 pm

de 4x in Groningen is ook voor mountainboarders geschtkt, laat Nicky Geersen zien.
Een pro boarder die zondag op visite kwam om zijn skills te laten zien.http://www.youtube.com/watch?v=57CFkpXkr2s

DaanZeven

Bericht door DaanZeven » do apr 12, 2012 11:17 pm

Mensen,

ik heb sinds eind vorig jaar een 4x fietje in mijn bezit en ik ben nu een aantal keren op de Kardingeberg geweest. Vandaag was ik daar weer en zag ik dat er veel gegraven was. Aangezien ik dus wel eens op de baan rijd wil ik graag mijn steentje bijdragen. Ook lijkt het me leuk om eens wat mensen te leren kennen die al langer met fourcross en downhill bezig zijn. Vraag is dus: wanneer wordt er veel gereden? En wanneer word er gewerkt aan de baan en is mijn hulp dan welkom?

Groeten,

Daan

woeker

Bericht door woeker » do apr 12, 2012 11:35 pm

kom zondag ff langs. kan je kennis maken met de locals en de crew.

Plaats reactie