Strandbike opbouwen.
Moderator:Beheerders
Hallo,
Ik ben student fietstechniek, en wil als zijnde project een strandfiets gaan opbouwen met al basis een oud Trek 8000sl frame, dat ik wil gaan laten anodiseren. Nu zit ik met een aantal vragen waarmee ik hoop hier geholpen te worden.
Dit zal ongeveer de setup worden:
Frame:Trek 8000SL van ik denk 1998
Vork: Rock Shox Duke Race ( mits deze nog goed is) anders een starre vork.
Remmen: Magura HS33
Groep: Shimano Deore 10X3 groep, die gedeeltelijk van mijn Cube Acid gaat komen die ik verder upgrade naar XT.
Wielen: Setje Mavic of shimano wielen voor velgremmen.
De vork is eigenlijk mijn grootste vraag, ik heb een oude rock shox duke race vork liggen die ik bij het frame heb gekocht. De revisie setjes zijn nog te koop, ik moet alleen eerst de vork eens opmaken of dit nog wel de moeite waard is natuurlijk. De vork ziet er zo als nieuw uit namelijk, als het niet meer de moeite is, waar moet ik dan op letten bij het kiezen van een starre vork, en is een verende vork op het strand zowiezo wel een goed idee.
Wat zijn nog meer bruikbare tips voor het opbouwen van een strandfiets. Ik wil namelijk mee doen aan Egmond Pier Egmond, als je hier tenminste aan mee kan doen als toerrijder.
Alvast bedankt,
Ik ben student fietstechniek, en wil als zijnde project een strandfiets gaan opbouwen met al basis een oud Trek 8000sl frame, dat ik wil gaan laten anodiseren. Nu zit ik met een aantal vragen waarmee ik hoop hier geholpen te worden.
Dit zal ongeveer de setup worden:
Frame:Trek 8000SL van ik denk 1998
Vork: Rock Shox Duke Race ( mits deze nog goed is) anders een starre vork.
Remmen: Magura HS33
Groep: Shimano Deore 10X3 groep, die gedeeltelijk van mijn Cube Acid gaat komen die ik verder upgrade naar XT.
Wielen: Setje Mavic of shimano wielen voor velgremmen.