Op dit moment is mijn XC bike dringend aan vervanging toe, en aangezien de Voltage erg weinig wordt gebruikt (staat nu bijvoorbeeld al stil vanaf de zomervakantie) is het misschien een goed idee om beide bikes te vervangen door 1 do-it-all bike. Bijvoorbeeld een nieuw model Stumpjumper FSR of iets vergelijkbaars.
De bike is in erg goede/perfecte staat! Zoals hierboven beschreven is de bike erg weinig gebruikt, maar bovendien perfect onderhouden. In de 1,5 jaar dat ik de bike heb, heb ik de bike (naast het normale onderhoud) diverse malen compleet gedemonteerd om schoon te maken en te onderhouden.
Ideale bike voor freeride (vliegt echt perfect), maar is ook op downhill tracks helemaal in zijn element. Luchtdemper en luchtvork monteren, en je kan hem zelfs als enduro gebruiken.
Speclist >>> items in rood zijn nu gemonteerd, maar staan niet op de foto's.
frame: Scott Voltage FR30 2010, L (ISCG05 + ISCG old)
shock: Rock Shox Vivid 5.1 (241 mm)
headset: FSA Orbit Xtreme Pro 1.5"
fork: Rock Shox Totem coil 1.5" (mission controle demping)
wheels: Hope Pro II + Mavic EX723 + Schwalbe Big Betty
bottom bracket: Shimano Saint
crank: Shimano Saint
shifter: Shimano Saint
derailleur: Shimano Saint
brakes: Shimano Saint (zwarte leidingen)
chainguide: E13 LS1 + taco
grips: ODI Ruffian
handlebar: Race Face Atlas FR
stem: Thomson Elite X4 1.5"
saddle: WTB Rocket V pro
pedals: Superstar Components Mag Lite CNC
seatpost: Scott
seatclamp: Scott
Extra info/onderdelen:
- De vork is een 2009 model, deze heb ik echter nieuw gekocht en (vanwege het stilstaan) meteen een service beurt laten gegeven.
- Naast de shockmount die nu gemonteerd zit, heb ik ook de andere 2 shockmounts (monteren van kortere/langere demper) bij de bike.
- Een (op 2 lagers na) complete serviceset voor alle lagers, assen, bussen, bouten e.d. horende bij de achtervering.
- Enige beschadigingen zijn beschadigingen aan de lak (erg weinig) en krasjes op stuur/stuurpen.
- De complete bike weegt net iets meer dan 16 kg.
Prijs:
- Tussen de €2250 en €2500! Bike is eigenlijk in nieuwstaat! Serviceset en shockmounts zijn samen ook al rond de €250 waard. Je koopt bovendien een bike waar echt niks meer aan hoeft te gebeuren, hij is gewoon af! Aankoopbewijs/garantiebewijs heb ik ook nog. Andere prijs/mening, niet geschoten is altijd mis!
Foto's: