Vraagje, betreft voorvork.

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Lipton
Vraagje, betreft voorvork.

Bericht door Lipton » di jan 25, 2011 10:04 pm

Hoi,

Om te beginnen me eigen eerst maar is even voorstellen! Ik ben Tim, 16 jaar oud en kom uit Nistelrode. Al vanaf me 6de fanatieke mountainbiker, en al een paar keer wezen downhillen in Winterberg (Daar een bike gehuurd). Nu ligt er hier in de omgeving, heel wat mooi's waar wel een paar leuke jumps enzo gebouwd kunnen worden. Wil nu totdat, ik geld genoeg heb om een echte downhill fiets te kopen een beetje hier in de omgeving licht freeriden ofzo.

Ben volgende week jarig, en bestel dan wat dingetjes voor me fiets. Andere pedalen, ander stuurtje andere banden etc. Heb al een dirthelm, wat FOX shirtjes en FOX handschoenen. Heb nu deze fiets, wil hier wat van proberen te maken. Deze carbon voorvork, zat er op voor in de winter eerst altijd met een Rock Shox Dart 2 gereden:
Afbeelding

Tijdje terug een Rock Shox Tora 2011 gekocht, deze vork komt op me fiets:
Afbeelding

Nu heb ik over deze vork een vraagje: er zit aan de onderkant een hendeltje zeg maar. Daarbij staat Rebound met een konijntje, en een schildpad erbij. Nu weet ik dat Rebound wil zeggen, terugslag maar wat willen het konijntje en de schildpad dan precies zeggen?
Afbeelding

Tips en advies, zijn verder erg welkom!

Groetjes,
Tim

Sven

Bericht door Sven » di jan 25, 2011 10:07 pm

Hoi Tim, welkom!

Qua rebound houden het konijntje en de schildpad de mate van snelheid van het terugveren in. Dat wil dus zeggen, wil je een vork die stuiterig terugreageert bij een bump (konijn) of wil je een vork die bij meerdere hobbels achter elkaar niet voldoende terugveert en daardoor snel aan 't eind van zijn veerweg komt?(schildpad).

De juiste modus vinden dus!

chillozz

Bericht door chillozz » di jan 25, 2011 10:09 pm

snelle of trage terugslag van de vering ;)
dus de terugkomende weg van de vering kun je hiermee instellen wil je hem snel terug laten komen of wat minder snel 8)
ik zelf heb hem vrij snel staan maar ik heb wel een rs reba
probeer het onder het rijden uit dan merk je vanzelf wat je het fijnste vindt
suc6 en veel plezier
psn:chillozz
come and beat me ;)

have fun

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di jan 25, 2011 10:55 pm

Te snel laten terug komen ga je stuiteren, te langzaam teruglaten komen rij je onder in je veerweg en dus strijkt die niet alles glad. Proberen zonder te laten stuiteren hoog in je veerweg te rijden.

Lipton

Bericht door Lipton » do jan 27, 2011 11:05 am

Hmm, dat is dus even een kwestie van zelf uitzoeken wat het fijnste is. Als me voorvork, en me andere stuur enzo erop staat maak ik nog wel een foto en zet ik die hier neer :) .

Lipton

Bericht door Lipton » zo feb 06, 2011 2:25 pm

Hoppa heb er wat nieuwe dingen op zitten :) .
Afbeelding
Afbeelding

Me bike, ziet er in een keer veel vetter uit zo! Ik ga hem dadelijk is even in het bos uittesten!

Lipton

Bericht door Lipton » ma feb 07, 2011 8:05 pm

Gister de bike even uitgeprobeerd, en wat fietst ie heerlijk zeg zo! Echt een wereld van verschil, met die andere vork en stuur!

Plaats reactie