Welke luchtdemper bij lineaire/degressieve vering?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
GTLTS
Welke luchtdemper bij lineaire/degressieve vering?

Bericht door GTLTS » di aug 10, 2010 5:20 pm

Al meer dan een geruime tijd rij ik op een Nicolai Bass TFR rond; een singlepivot met bijbehorende lineaire en zelfs behoorlijk degressieve veerkarakteristiek (Op dit moment met een 222mm Vanilla RC -geen ppd, want die heb je absoluut niet nodig- en een 350 veer). Met andere woorden: je kunt uit het zadel op de pedalen beuken en de vering geeft geen krimp terwijl de demper behoorlijk doorslaat bij een klein dropje.

Als je de verschillende fora en het worldwideweb überhaupt moet geloven zou een luchtdemper een oplossing kunnen zijn. Met name de RS Pearl scheen als een verademing te werken voor Bass-rijders. Nou ben ik zelf niet zo thuis in het demper-gedoe en ben ik allang blij dat ik een oude Vanilla RC behoorlijk kreeg ingesteld. Vandaar mijn vraag. Struinen er hier grote suspensiegoeroe's op het forum rond die meer kunnen vertellen over of dit een mogelijke oplossing is?

Plaats reactie