Woensdag 1 september a.s.: Klimtijdrit Nuenen/Geldrop/Mierlo

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Gies
Woensdag 1 september a.s.: Klimtijdrit Nuenen/Geldrop/Mierlo

Bericht door Gies » ma aug 09, 2010 6:31 pm

Hallo allemaal,

Op woensdagavond 1 september vanaf 19.00u zal er een klimtijdrit georganiseerd worden op de L'Alpe d'Huez klim bij Golfbaan de Gulbergen te Nuenen/Mierlo/Geldrop (op de grens van).

Dit om geld in te zamelen voor onderzoek naar de ziekte van Duchenne. Ik ga namelijk voor de 5de keer deelnemen aan de 7-daagse mountainbike tocht van Wiltz (Lux) naar Nijmegen (Ned).

Dus voor diegene die dit doel een warm hart toedragen, en ook diegene die zich eens lekker moe willen maken op een woensdagavond: Kom naar de Gulberg.

De makkelijkste manier om er te komen, is om tussen Eindhoven en Helmond de snelweg te nemen (A270), bij Geldrop/Nuenen de snelweg af te gaan, richting Geldrop. Daarna voor het Eindhovens kanaal linksaf (Heikrekel/Vamweg). Aan het einde van de weg de auto ergens parkeren en dan met de fiets langs het Eindhovens kanaal fietsen totdat er een pijl staat om het terrein op te gaan. Ietsje doorfietsen waar het al flink klimmen is en dan ben je bij de start.

Hopelijk tot woensdag 1 september vanaf 19.00u

Frank (Gies) Giesbers

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma aug 09, 2010 7:11 pm

Goede actie!

Ik ga het zeker niet redden, maar ik hoop dat er een hoop mensen op af gaan komen.

Succes!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

trek

Bericht door trek » zo aug 15, 2010 7:57 pm

Hebbie iets meer info Gies?

Afstand, off-road blabla enz?

Gies

Bericht door Gies » ma aug 16, 2010 6:41 pm

Hey Trek,

ik weet de afstand niet, maar de tijdrit duurt zo rond de 4 minuten en het is volledig off road. Het eerste stuk gaat ligt naar beneden, waarna je aan een L'Alpe d' Huez klim gaat beginnen, dus omhoog, scherpe bocht, en weer omhoog (enz.) Als je boven bent, dan gaat het geleidelijk naar beneden richting de start en vlakbij de start ga je haaks naar rechts en begin je aan de eindklim. Deze is kaarsrecht naar boven, maar dan wel effe heavy omhoog. Het is de kunst om snelheid en grip te hebben om bovenaan te komen. Bovenop sta ik je dan helemaal gek te roepen en druk ik vervolgens op het knopje van de stopwatch.
Ik heb erover nagedacht wat ik moet vragen voor de inschrijving. Een toertocht kost meestal 3 tot 4 euro, en omdat het inschrijfgeld volledig naar het goede doel gaat (kijk maar eens op: www.duchenneheroes.nl) denk ik dat 5 euro een mooie prijs is. Als je vervolgens nog een keer wil, dan vraag ik de helf voor de tweede keer (dus 2,50 euro).
Ik hoop dat het lekker druk wordt, want natuurlijk is dit niet alleen voor het goede doel, maar ook voor de fun.

Hopelijk tot woensdag 1 september vanaf 19u. We gaan door tot het niet meer kan vanwege het licht.

Gies

Bericht door Gies » di aug 24, 2010 7:32 pm

Hallo allemaal,

Omdat de zon toch wel erg snel ondergaat, beginnen we een half uur eerder, namelijk om half 7 (18.30u). En het inschrijfgeld verlagen we ook een beetje: voor de eerste keer is het 3 euro, en voor iedere keer dat je je record wil verbeteren, is het 2 euro extra.
Dan is de drempel om deel te nemen iets lager.

Laterrrrrr...............

The Gies-meister :evil:

Gies

Bericht door Gies » vr sep 03, 2010 11:32 am

Hey piepels,

jullie hebben wat gemist. De opkomst was ietsje weinig, maar iedereen was gul voor het goede doel (www.duchenneheroes.nl).
Ik zit al een hele tijd met het idee om een weekend te organiseren met daarin een klimtijdrit, een xc wedstrijd, een marathon/toertocht en nog wat ludieke evenementen waarbij je de MTB nodig hebt.

Zijn er misschien mensen die dit ook leuk vinden en mee willen organiseren.

Groeten,

Gies

Plaats reactie