29er Racing Ralph met notubes?
Moderators:JJ, Beheerders
Beste Bikers,
Ik heb een mooi setje wielen met ztr355 velgen en rijd nu nog met Crossmarks, met binnen banden. Rijdt prima, maar wil iets meer grip in de bochten en tubeless proberen.
Ook (hoe luxe;-) heb ik nog een set nieuwe racing ralphs 29ers bb liggen en zou deze graag tubeless willen rijden. Maar...Nu lees en hoor ik allemaal verhalen dat deze niet echt werken met Notubes set-up (veel lekken aan de zijkant).
Hebben jullie hier ervaring mee? Zouden de nieuwe rocket Ron's beter tubeless te maken zijn?
Alvast ebdankt voor jullie reactie!
Mvg Rolf
Ik heb een mooi setje wielen met ztr355 velgen en rijd nu nog met Crossmarks, met binnen banden. Rijdt prima, maar wil iets meer grip in de bochten en tubeless proberen.
Ook (hoe luxe;-) heb ik nog een set nieuwe racing ralphs 29ers bb liggen en zou deze graag tubeless willen rijden. Maar...Nu lees en hoor ik allemaal verhalen dat deze niet echt werken met Notubes set-up (veel lekken aan de zijkant).
Hebben jullie hier ervaring mee? Zouden de nieuwe rocket Ron's beter tubeless te maken zijn?
Alvast ebdankt voor jullie reactie!
Mvg Rolf
Heb geen relevante ervaring met de 29er versies, maar ik vond de 26" versie van de Rocket Ron wat dun aan de zijkanten. Los van t feit dat ze daardoor mogelijk ook niet echt makkelijk dicht te krijgen zijn, vraag ik me af hoeveel stijfheid er nog over blijft bij het tubeless rijden op lage spanning, met alle gevolgen van dien.
Gewoon doen, Racing Ralphs kunnen gewoon dicht gemaakt worden.
De sidewalls zijn vermoedelijk hetzelfde als Rocket Ron's, dus dat maakt niets uit. Pak dan het grotere volume van de Ralphs.
Ik had bij mijn Ralphs (eveneens op 29er 355's) wel wat moeite met de banden te laten ploppen, want ze zaten niet erg strak. Met de banddraden eenmaal goed in de velgranden, sealden ze zonder veel problemen.
Voorwaarden:
- Gebruik de juiste shake techniek om de zijwanden nat te krijgen.
- Gebruik voldoende sealant (meer dan aanbevolen voor 26" uiteraard).
De sidewalls zijn vermoedelijk hetzelfde als Rocket Ron's, dus dat maakt niets uit. Pak dan het grotere volume van de Ralphs.
Ik had bij mijn Ralphs (eveneens op 29er 355's) wel wat moeite met de banden te laten ploppen, want ze zaten niet erg strak. Met de banddraden eenmaal goed in de velgranden, sealden ze zonder veel problemen.
Voorwaarden:
- Gebruik de juiste shake techniek om de zijwanden nat te krijgen.
- Gebruik voldoende sealant (meer dan aanbevolen voor 26" uiteraard).
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik heb er een seizoen zonder problemen mee gereden (Racing Ralph 2.4 op flow velgen).
Mat lang genoeg schudden en voldoende sealant zou het moeten lukken. aan het begin zullen de zijwangen flink pruttelen ...
JJ
Mat lang genoeg schudden en voldoende sealant zou het moeten lukken. aan het begin zullen de zijwangen flink pruttelen ...
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Ja, doen!! Ik rijd nu al meer dan een jaar met deze combi en het bevalt me zéér goed! Ik zou niet meer anders willen. Wat ik wel heb gedaan is 1,5 keer de hoeveelheid latex tov van wat men aangeeft (hoeveelheid latex = volgens mij gebasseerd op 26 inch). Nu blijven mijn banden veel beter luchtdicht. Als je vaak rijdt dan hoef je niet heel erg veel lucht bij te pompen. Als je 1 keer per maand rijdt, dan wel even je bandenspanning makijken voor je gaat rijden.
Heb ze al verschillende malen met succes ingezet, zowel op Arch als op Crest velgen (in 26 inch ook op 355 en Olympic), gaat vanzelf.
In het begin lekken ze wel wat lucht langs de flanken (porien), maar dat stopt na een tijd ook wel. Als een band weer wat lucht begint de verliezen vul ik wat notubes bij (via ventiel).
Ik gebruik zelfgemaakte latexoplossing (1 deel vloeibare latex, 1 deel antivries, 2 delen water), is ongeveer een kwart goedkoper dan Notubes en werkt evengoed. Heb er nu al een jaar ervaring mee.
Bij een nieuwe band gebruik ik vaak wat meer latex in de oplossing om sneller de flanken te verzadigen.
In het begin lekken ze wel wat lucht langs de flanken (porien), maar dat stopt na een tijd ook wel. Als een band weer wat lucht begint de verliezen vul ik wat notubes bij (via ventiel).
Ik gebruik zelfgemaakte latexoplossing (1 deel vloeibare latex, 1 deel antivries, 2 delen water), is ongeveer een kwart goedkoper dan Notubes en werkt evengoed. Heb er nu al een jaar ervaring mee.
Bij een nieuwe band gebruik ik vaak wat meer latex in de oplossing om sneller de flanken te verzadigen.
Heb ook een setje 355's met RR 2.25 banden met latex erin. Heeft voor mij al een aantal jaar erg goed gewerkt. Nog nooit een lekke band met de combinatie en ook geen leeglopers.
De RaRa heeft dikkere zijkanten dan de RoRo .De laatste heeft namelijk meer het karkas van een Furious fred en niet van een rara.
Gewoon doen dus, keertje lucht erin met compressor en hij plopt erg makkelijk vast in de velg, geen last van burpen en na een aantal dagen ook geen luchtverlies meer.
De RaRa heeft dikkere zijkanten dan de RoRo .De laatste heeft namelijk meer het karkas van een Furious fred en niet van een rara.
Gewoon doen dus, keertje lucht erin met compressor en hij plopt erg makkelijk vast in de velg, geen last van burpen en na een aantal dagen ook geen luchtverlies meer.
Ik rij 26" XC717's met 2.1" Racing Ralph's ghetto style met Cafe latex. Ik rij altijd met wat meer druk, vanwege de stootlekken. Ja ook in de ghetto style is me een stootlek wel eens gelukt. Afgelopen weekend nog de lek gereden met de voorband, uiteindelijke druk verlies was 0.3 bar en niet hoeven te stoppen. Wel de fiets en mezelf kunnen ontlatexen daarna. Ghetto style was de eerste keer (20" biba gebruiken i.p.v. speciaal velg lint of tape), maar werkt goed. Ik heb wel een klein ritje gemaakt om het spul goed te verdelen in de band.
Kortom gewoon rijden en rij met wat meer druk om stootlekken te voorkomen in rotsige stukken. In vlakke zanderige stukken kan je de druk minderen.
succes
Kortom gewoon rijden en rij met wat meer druk om stootlekken te voorkomen in rotsige stukken. In vlakke zanderige stukken kan je de druk minderen.
succes
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Nu het hier over RR gaat wou ik vragen of er iemand eens de breedte wil doorgeven van een 2.4 versie , is om te zien of ie past in men inbred 29'' , on one zegt dat een 2.4 juist moet lukken 

bezoek ons gastenkamer www.breadandbutter.be
Efkens de ruimte tussen men achterbrug gemeten en kom op +/- 65 mm , beetje krap vindt ik , dus beter een 2.25 nemen en voorraan een 2.40
Ik rij een 29er scandel.profi schreef:Nu het hier over RR gaat wou ik vragen of er iemand eens de breedte wil doorgeven van een 2.4 versie , is om te zien of ie past in men inbred 29'' , on one zegt dat een 2.4 juist moet lukken
2.4 RR om NoTubes Arch.
Dit pas nog maar net tussen de achterbrug. Heb wel problemen met schakelen voor.
Als ik hem op de granny heb bestaat de kans dat de derailleur tegen de band loopt.
Rij gelukkig met gripshift zodat het iets bij te stellen is.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Er zit een schroefje op je derailleur waarmee je dat kunt instellen, dat weet zelfs ik als singlespeederbabbel schreef:Rij gelukkig met gripshift zodat het iets bij te stellen is.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Zover was ik gelukkig ook al.JJ schreef:Er zit een schroefje op je derailleur waarmee je dat kunt instellen, dat weet zelfs ik als singlespeederbabbel schreef:Rij gelukkig met gripshift zodat het iets bij te stellen is.
JJ

Moet de ketting wel vrij op het binnenblad kunnen blijven lopen.
Dit is niet het geval.
Tik beter de dure op de kop, want de goedkope zit minder draad in de karkas= stijver=minder soepel=meer rolweerstand en net voor minder rolweerstand kocht je een 29'r dacht ik????vanLoon schreef:Vanaf vanmiddag 14u (stipt) behoor ik ook tot het gilde der grote wielen. Mijn vraag: waar kan ik het best (goedkoop) een setje Schwalbe RR op de kop tikken?
Dus de RR bij chainreaction aan 43.52 euro is beter dan die van bikediscount aan 29.90 euro , nochtans dezelfde bandEL PERRO schreef:Tik beter de dure op de kop, want de goedkope zit minder draad in de karkas= stijver=minder soepel=meer rolweerstand en net voor minder rolweerstand kocht je een 29'r dacht ik????vanLoon schreef:Vanaf vanmiddag 14u (stipt) behoor ik ook tot het gilde der grote wielen. Mijn vraag: waar kan ik het best (goedkoop) een setje Schwalbe RR op de kop tikken?