Baanpadden in een raceframe...

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
529
Baanpadden in een raceframe...

Bericht door 529 » zo apr 25, 2010 12:59 am

Hallo! Ik ben een een koga fanaat en ben bezig met een koga miyata fixed gear conversion van een oud roadspeed frame uit '79. Dit frame schreeuwt om baanpadden! Na een beetje onderzoek gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat de horizontale padden die er nu in zitten vervangen kunnen worden door track ends (heb gekeken op hubjobs.co.uk, best te betalen...). Ik heb begrepen dat hier veel (amateur)framebouwers zitten. Nu zoek ik iemand in de buurt van Utrecht die me hiermee kan helpen, natuurlijk in ruil voor bier, keiharde knaken, roept u maar!

529

Bericht door 529 » zo apr 25, 2010 4:12 pm

wat een rust hier op DP, tis zeker lekker weer :D

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » zo apr 25, 2010 5:13 pm

je wil baanpads?
Als horizontale pads (dan denk ik aan die schuine?) dan half link chain en klaar is klara?!
Cannondale F4000 SL , Stevens Gran Turismo , NYC-Bikes fixie , GT fixie

529

Bericht door 529 » zo apr 25, 2010 11:16 pm

Dat is inderdaad een optie, sterker nog; ik denk dat ik met mijn huidige verzet zelfs geen half-link nodig heb maar het lijkt me een interessant project om er nieuwe padden in te zetten en het ziet er natuurlijk beter uit...

marten

Bericht door marten » ma apr 26, 2010 7:52 am

529 schreef:Dat is inderdaad een optie, sterker nog; ik denk dat ik met mijn huidige verzet zelfs geen half-link nodig heb maar het lijkt me een interessant project om er nieuwe padden in te zetten en het ziet er natuurlijk beter uit...
of je hebt een educatie met het frame verkloot, het wiel scheef, de zithoek extra lui, de verf een drame en en en :D
/Marten

529

Bericht door 529 » di mei 04, 2010 8:11 pm

Yep, allemaal waar, maar het levert wel een uniek frame op. Kan er iemand een handje helpen?

529

Bericht door 529 » vr mei 07, 2010 1:07 pm

Niemand? Help :(

dré

Bericht door dré » vr mei 07, 2010 2:54 pm

lecadre en m-gineering kunnen het vast wel doen tegen betaling. Zitten allebei ongeveer even ver van utrecht. Ver dus :)
Misschien nog iemand in Wageningen (breedbikes ofzo) maar dat weet ik niet zeker

Als je het niet zelf kan zou ik gewoon een nieuw frame van on-one kopen. Is tie ook gelijk gelakt en voor ca. 150 euro (of is de euro nog verder gekelderd?) kan je niet tobben toch? Padjes er in zetten kost denk ik minstens 75 euro, frame en vork poedercoaten ook.
Nog beter: Gewoon je horizontale padden houden, kost niks, werk net zo goed en makkelijker een wieltje verwisselen. Cool-factor? Is fixed rijden nog "cool" dan?

yubaba

Bericht door yubaba » do mei 13, 2010 12:33 pm

dré schreef:lecadre en m-gineering kunnen het vast wel doen tegen betaling. Zitten allebei ongeveer even ver van utrecht. Ver dus :)
Misschien nog iemand in Wageningen (breetbikes ofzo) maar dat weet ik niet zeker

Als je het niet zelf kan zou ik gewoon een nieuw frame van on-one kopen. Is tie ook gelijk gelakt en voor ca. 150 euro (of is de euro nog verder gekelderd?) kan je niet tobben toch? Padjes er in zetten kost denk ik minstens 75 euro, frame en vork poedercoaten ook.
Nog beter: Gewoon je horizontale padden houden, kost niks, werk net zo goed en makkelijker een wieltje verwisselen. Cool-factor? Is fixed rijden nog "cool" dan?

Plaats reactie