Footjam tailwhip

De fijne kneepjes van het mountainbiken. Stel hier je vragen om de rijtechniek onder de knie te krijgen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Kevin vroegop
Footjam tailwhip

Bericht door Kevin vroegop » ma feb 08, 2010 2:18 pm

Hey, ik ben sinds gister een footjam tailwhip aant oefenen maar het wil echt helemaal niet lukken, Het evenwicht houden op je voorwiel is niet het probleem maar met de kick die ik me bike geef krijg ik hem niet helemaal rond.

Hij blijft dan op de helft hangen en het lukt me gewoon bijna niet om hem rond te krijgen.

Hier een lijstje wat ik doe: (misschien doe ik iets verkeerd)
1-ik kom aanrijden stapvoets.
2-ik ga met me rechtervoet op me voorwiel staan aan de linkerkant van me frame.
3-ik geef een kleine tik met me linkervoet achterlangs tegen me frame aan.

En ook staan me trappers verkeerd als ik hem soms nog wel rond krijg, Maar is dat met me rem te regelen? Zoja, Op welke punt moet ik me achterrem inknijpen?

Grtz Kevin

Whouz

Bericht door Whouz » ma feb 08, 2010 4:06 pm

Zoek wat filmpjes op pinkbike en youtube. Daar kan je meestal meer mee dan wat verhaaltjes van mensen.
Hard kicken werkt wel.. En met je armen voor je fiets uitdraaien zodat die een klein zwiepje krijgt net als bij een normale tailwhip...
Good luck.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » di feb 09, 2010 10:44 am

welke voet sta je voor? je moet iig zorgen dat je em met je voorste voet opvangt als je em landt (dus als je links voor staat moet je em naar rechts kicken en omgekeerd)

voor de rest: gewoon oefenen ;)

streeter

Bericht door streeter » za apr 03, 2010 7:07 pm

van die kleine tik mag je een forse duw maken. Je moet eens proberen om je stuur iets naar je toe te trekken als de bike op de helft is. zo til je het achterwiel wat omhoog zodat de bike sneller doordraait. Het is even oefenen maar zodra je het door hebt is het zo moeilijk niet meer!

De fiets wegduwen hoef je btw niet aan de achterkant van je frame te doen, maar gewoon tegen de crank arm.
Ditch the bitch, let's go riding

Simple bmx

Plaats reactie