fox 36 bushings vervangen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
yeahyeahyeah
fox 36 bushings vervangen

Bericht door yeahyeahyeah » di sep 01, 2009 1:01 pm

Ik heb hier een fox 36 float RC2 uit 2007 waarvan de vorkpoten lichtjes zijn beginnen te verkleuren nog geen aluminium kleur zichtbaar (wel in de vorm van de bushings lichtere plekken). Heb zelf de vork helemaal uit elkaar gehaald en kan nu dus bij de bushings. Denk dat ik dit zelf niet kan vervangen, heb ook op andere posts gezocht op dit forum en hoorde dat zeker de onderste bushings moeilijk te bereiken/vervangen zijn. Verder heb ik geen idee waar ik zelf die bushings kan kopen. Iemand een idee regio Rotterdam?

Dus nu heb ik Samba Suspension center gebeld en die vertelden mij dat ik als mijn vorkpoten (t-stuk) versleten zijn dat ik dan best ofwel een nieuwe vork koop (kreeg een aanbieding voor een 2009 voor 900 euro wat volgens mij nog steeds te duur is) ofwel een nieuw t-stuk laat monteren + bushings + wipers= 455 euro)

Mijn idee was enkel de bushings (en wellicht de dustwipers) te vervangen. Bushings kosten 90 euro (montage nog eens 25) en dustwipers kosten 40 euro (zou ik die best vervangen?)=155 euro. En dan wat vaker de vorkolie verversen (weet nu immers toch hoe die in en uit mekaar moet).

Heb af en toe het idee dat de fietsenmakers/service centers gewoon zo veel mogelijk geld willen verdienen, dus hoop hier op het forum wat objectievere info te krijgen over wat ik het best zou doen.

PS> Hoorde in Les Gets van een fietsenmaker daar dat fox bepaalde bushings gebruikt die lichter zijn maar deze slijtage in de hand werken (hij had het dan over de nieuwe fox 40). Iemand kennis of dit een fabeltje is of op alle fox bushings van toepassing is?

Alvast bedankt!

Sneeck

Bericht door Sneeck » di sep 01, 2009 5:15 pm

Mocht het t-stuk echt versleten zijn dan gooi je wel geld weg natuurlijk, dan heb je steeds sneller last van slijtage en speling.

Wat je ook kan doen is deze kopen :angelnot:

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=23475

Mooie "aanbieding" van Sabma zeg. haha

Plaats reactie