Donderdag's was ik al met de trein naar Leopoldstal gegaan en heb daar overnacht in een hotel, waar ik om 6:15 vertrokken ben. Na een lekkere warming up vanaf Leopoldstal naar het dromige Velmerstot:

De Exsterstein in het ochtenzonnetje

Ontbijtje bij Hermann

Ik houd van schroterpiste met de juiste hellingshoek (negatief

Poser... met wegwerpcamera kwaliteit.

De route staat heen en terug goed aangegeven met steeds een witte H op een zwart vlak op een boom geschilderd, of een bordje, maar in stedelijk gebied is een detailkaart met straatnamen of gps erg handig en scheelt soms veel zoekwerk. Of ik had me iets beter moeten voorbereiden

Tecklenburg: midden door de winkelstraat rond 20:00, daarna een klim over een trap naar boven en onder een stenen boog door.

Nadat de wielen 10u45m gedraaid hadden, was ik terug bij mijn auto (21:00) die geparkeerd stond op "Die Nasse Dreiecke" te Hörstel met 152,5 km op de teller.
Of ik het verzet goed gekozen heb? Niet alles was naar boven te fietsen, maar ik betwijfel of het wel mogelijk zou zijn met bijv 32×20 oid. In het begin, waar het steil was kon ik nog veel plaatsen naar boven komen waar er geen stenen of boomwortels waren, maar daarna moest ik iets vaker lopen door de vermoeidheid.
Als je me de fietsdag rond 12:00 toen ik de weg weer eens kwijt was of ik de route nog eens een keer wil fietsen .. Nee, nooit meer.
Vraag je me het nu of ik het nog een keer wil fietsen? JA, misschien wel heen en terug in één of twee dagen! (pijn is tijdelijk)