Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Velodrome Lurcy Levis ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirty Pages Café
Auteur Bericht
BOSS

BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2009 9:28 pm    Onderwerp: Velodrome Lurcy Levis Reageer met quote

Tussen Lyon en Orleans ligt het dorpje Lurcy Levis gelegen in de streek Auvergne; 600 inwoners, 4 bakkers, 3 pizzerias, een brocante genaamd Titi en een circuit waar je voor een paar euro's helemaal los kan gaan met je auto of motorfiets.

Lurcy Levis ligt in een agrarische omgeving, vnl. graan en vleeskoeien en behoorlijk wat houtindustrie. Op een steenworpafstand ligt nl. het Foret de Troncais, het grootste eikenbos van Frankrijk. De plaatselijke houtzagerij is wereldberoemd aangezien ze het hout leveren voor de vaten van de exclusiefste merken cognac.
De koeien zijn van het merk Charolais en smaken het best met een glaasje rood.

Allemaal leuk en aardig maar wat doet dit op een fietsforum?
Lurcy Levis beschikt sinds 1897 over een eigen Velodrome(wielerbaan). Aan de rand van het dorp, naast een schitterende 18-holes midgetgofbaan(ik schat deze ook uit 1897) ligt het "Velodrome de Lurcy Levis".
Een betonnen baan van 250 meter lang, of kort zo je wilt, omringd door hoge bomen. De baan is uiteraard niet overdekt.
Navraag bij de bakker leerde mij dat dit het oudste Velodrome van Frankrijk is en nog steeds gebruikt word door "coureurs pro".
Elke ochtend op weg naar de bakker reed ik er even langs om te kijken of het hek open was. De eerste week had ik pech maar in het 2e weekend kwamen er dansgroepen naar het dorp voor optredens in.....het Velodrome! Vrijdagmiddag was het hek open maar was men een podium aan het opbouwen voor de dansgroepen. Fietsen op het velodrome was dus niet mogelijk, damn!
Maandagmiddag werd het podium weggehaald en maandagavond vernam ik van mijn buurman dat het hek niet op slot was...........
Dinsdagochtend nadat we een stuk gefietst hadden door het licht glooiende landschap voerde onze route heel toevallig langs het Velodrome......Het hek was nog open!!!
Als een kind zo blij.........en menig rondje gemaakt. Uiteraard Dirty Pages style dus op de MTB.

dussssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
BartGast

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2009 12:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mooie authentieke kiekjes hoor Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirty Pages Café
Pagina 1 van 1

Ga naar: