Test VENTANA EL COMANDANTE singlespeed

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
van den Mountainh
Test VENTANA EL COMANDANTE singlespeed

Bericht door van den Mountainh » za jul 11, 2009 1:45 pm

Vandaag bij Adventurebikes op de koffie geweest en veel geluld over bikes (singlespeed) ;)
John en Bart boden mij de EL COMANDANTE aan om te proberen en een verslagje hiervan uit te brengen. Nu is een verslagje maken voor mij niet vanzelf sprekend, maar de bike proberen moet lukken. :arms:
Ik heb eerst even het zadel op de juiste hoogte gezet en de spacers van stuurpen van onder naar boven gezet om wat dieper te zitten.
Eerste indruk van de bike was de vraag of ik hem wel mooi vond. Ik kon hem niet gelijk mooi vinden. :? Maar na de afstelling en de bike in de zon te hebben gezet (bak koffie erbij) :) vond ik hem steeds mooier worden, oke gaat de goede kant op :lol:
Morgen eerste rondje proberen als het weer het toe laat, later meer...
En zoals je kunt zien is hij groener dan mijn gras :D
Afbeelding

ps iemand ervaring met een VENTANA

ott

Re: Test VENTANA EL COMANDANTE singlespeed

Bericht door ott » za jul 11, 2009 6:18 pm

van den Mountainh schreef:Vandaag bij Adventurebikes op de koffie geweest en veel geluld over bikes (singlespeed) ;)
John en Bart boden mij de EL COMANDANTE aan om te proberen en een verslagje hiervan uit te brengen. Nu is een verslagje maken voor mij niet vanzelf sprekend, maar de bike proberen moet lukken. :arms:
Ik heb eerst even het zadel op de juiste hoogte gezet en de spacers van stuurpen van onder naar boven gezet om wat dieper te zitten.
Eerste indruk van de bike was de vraag of ik hem wel mooi vond. Ik kon hem niet gelijk mooi vinden. :? Maar na de afstelling en de bike in de zon te hebben gezet (bak koffie erbij) :) vond ik hem steeds mooier worden, oke gaat de goede kant op :lol:
Morgen eerste rondje proberen als het weer het toe laat, later meer...
En zoals je kunt zien is hij groener dan mijn gras :D
Afbeelding

ps iemand ervaring met een VENTANA
Stond er ook toen ik enkele weken geleden langs kwam tijdens een ritje, toen met BBB zadelpen?

Maar, Korte kettingbladboutjes :cry:
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » za jul 11, 2009 7:58 pm

Is inderdaad een punt van aandacht, had ze er ook al op gewezen. Maar bij gebrek aan wat anders op het moment van monteren van de onderdelen hebben ze dit even zo gedaan. ;)
BBB is nu een raceface evenals de stuurpen.

bartje325i

Bericht door bartje325i » zo jul 12, 2009 12:25 pm

De crank is ook maar tijdelijk. :D

Het TUIG
Contacteer:

Re: Test VENTANA EL COMANDANTE singlespeed

Bericht door Het TUIG » zo jul 12, 2009 1:10 pm

van den Mountainh schreef:ps iemand ervaring met een VENTANA
Ja,de mijne staat mooi te wezen op de piano in de huiskamer. :lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » zo jul 12, 2009 7:20 pm

Na lang wachten en geregeld buienradar te hebben gecheckt, heb ik om 16:30 de VENTANA aangetrapt :)
Wat meteen voelbaar is, is het directe sturen, toen moest ik het bos nog in, dus dat beloofde wat. :arms:
Na wat gewenning de snelheid opgevoerd en de nodige singletacks genomen kan ik stellen dat hij als een mes door de boter gaat (modder) :D
Het frame, in combi met de stalen SALSA vork voelt lekker stijf aan. Bij het staand klimmen heb je genoeg ruimte, bij mijn SINGULAR raak ik soms met mijn knieen het balhoofd en nee ik heb geen X benen :lol:

Dit waren mijn eeste indrukken, as donderdag Doorwerth even aan doen en daar een steil klimmetje pakken kijken hoe dat vergaat. (bij de snelweg omhoog, voor de locals)

oja, hij heeft ongeveer de zelfde kleur als mijn gras gekregen :D :D

Laterrrrrrrrr

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » wo jul 15, 2009 5:58 am

:arms:
Laatst gewijzigd door van den Mountainh op wo jul 15, 2009 6:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » vr jul 17, 2009 7:41 pm

Er is met het laatste bericht iets niet helemaal goed gegaan dus.... :?

Afgelopen dinsdag en niet donderdag zoals beloofd, heb ik het klimmetje bij Doorwerth gedaan. Deze is aardig steil waarbij je er vol tegen aan moet. En hier was de bike ook super, waarbij ik bij mijn Singular het idee heb dat het stuur onder mij komt te zitten en het lijkt alsof je over de bike heen gaat, had ik bij de VENTANA nergens last van. Behalve dan dat het achterwiel enigszins begon door te slippen maar dat zal ongetwijfeld met het verzet (32x18) te maken hebben of mijn vermogen :lol:
Zojuist de VENTANA terug gebracht, en er werd meteen gevraagd welke kleur ze moesten bestellen :D
Er stond ook al een KONA singlespeed klaar, dat dacht ik, deze was voor Bart zelf :(

Bedankt ADVENTUREBIKES voor het lenen/testen van de VENTANA. :arms:

Plaats reactie