op zoek naar een nieuw fs frame
Moderators:JJ, Beheerders
Beste mede dp-er,
Graag wat advies.
Ik rij al een tijdje op een c'dale prophet mx met sl shock (dus 110mm veerweg). Dit is een heerlijke speelfiets maar niet bepaald een fiets voor lange xc-ritten.
Ik ben dus op zoek naar een ander frame. Eentje die toch sterk/stijf genoeg is om een beetje mee te ""spelen" (lees erg lichte freeride), maar toch ook een goede zitpositie geeft voor lange ritten in de ardennen bijvoorbeeld.
Wat raden jullie me aan? Ik ben op zoek naar alleen een frame!
groet B.
Graag wat advies.
Ik rij al een tijdje op een c'dale prophet mx met sl shock (dus 110mm veerweg). Dit is een heerlijke speelfiets maar niet bepaald een fiets voor lange xc-ritten.
Ik ben dus op zoek naar een ander frame. Eentje die toch sterk/stijf genoeg is om een beetje mee te ""spelen" (lees erg lichte freeride), maar toch ook een goede zitpositie geeft voor lange ritten in de ardennen bijvoorbeeld.
Wat raden jullie me aan? Ik ben op zoek naar alleen een frame!
groet B.
alias Anton Bollebakker: no show, all go!
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
-
-
hallo,
Mischien is mijn fuel ex7 een optie
Over de prijs kunnen we het nog wel eens worden.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=44032
Groetjes.
Mischien is mijn fuel ex7 een optie
Over de prijs kunnen we het nog wel eens worden.

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=44032
Groetjes.
-
sissywax schreef:Een focus of cube niks voor jou?
Moeeeehaaaaa, de leukste thuis?
Hoe is het met de kleine, volldeig hersteld?
Eigenlijk zouden ze een tazer fs in large moeten maken... dat zou perfect geweest zijn. Ben bang dat een tazer vp teveel veerweg heeft.
Ik ben bang dat een flux te slap is en een 5-spot weer teveel veerweg heeft...
Ik vindt het heel lastig, eigenlijk ben ik op zoek naar een frame met:
4 tot 5" veerweg
24 "bovenbuis
korte zitbuis
flauwe balhoofdhoek +/- 68
lage BB
Wat komt er in de buurt? (liefst ook nog een beetje exotisch...)
Volgens mij hoeft het niet aan je frame te liggen.
Ik heb ook een Prophet SL en eerlijk gezegd vind ik het een zeer prima XC/AM apparaat. (Afgezien vd bolt on achteras en demperlengte* is het verschil toch niet zo groot?)
Misschien inderdaad iets met de vork doen?
*Toch nog even over de demperlengte. Het verschil tussen een gewone Prophet en de SL is de inbouwlengte vd demper. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat het bevestingsoog op het frame dan net effe anders zit. En dat kan je geometrie behoorlijk verpesten als je de verkeerde demper gebruikt. Welke stand op de swingarm gebruik je FR of XC?
Ik heb ook een Prophet SL en eerlijk gezegd vind ik het een zeer prima XC/AM apparaat. (Afgezien vd bolt on achteras en demperlengte* is het verschil toch niet zo groot?)
Misschien inderdaad iets met de vork doen?
*Toch nog even over de demperlengte. Het verschil tussen een gewone Prophet en de SL is de inbouwlengte vd demper. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat het bevestingsoog op het frame dan net effe anders zit. En dat kan je geometrie behoorlijk verpesten als je de verkeerde demper gebruikt. Welke stand op de swingarm gebruik je FR of XC?
Commençal Meta 5.5?Bernard schreef:Wat komt er in de buurt? (liefst ook nog een beetje exotisch...)
4 tot 5" veerweg - 5.5"
24 "bovenbuis - 23.3" in maatje L
korte zitbuis - 475mm (niet bepaald kort volgens mij)
flauwe balhoofdhoek +/- 68 - check
lage BB - check
Zeer fijn voor XC (zolang het niet zo'n stadsfiets-compatible route is), en leuk om mee te spelen.
Of 'ie geschikt is voor lichte freeride kan ik moeilijk zeggen, de één heeft het dan over drops to flat van 2 meter, voor de ander begint dit al bij een bunnyhop over een boomstam.
Volgens mij kunnen de meesten beter aan jou vragen wat goed is.
Gezien je bike verleden weet je denk ik precies wat je nodig hebt.
Maar wat had je gedacht van een Giant trance X0. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de bike krijgt lovende recensies. Daarnaast is de prijs voor een frame nog redelijk.
Zou ik zelf in de markt zijn voor een 26" full susser zou ik me toch nog eens bedenken voor ik de DW 5 spot zou kopen. De DW 5.5 spot is een fantastiche bike maar ik vond de 5" horst link bike met romic demper fijner rijden (zeker voor nederlandse doeleinden).
Wil je exotisch:
intense spider 2 (alhoewel de 5.5 evp me nooit heeft kunnen bekoren)
Foes xct 4 of 5
Turner flux
Succes!
Gezien je bike verleden weet je denk ik precies wat je nodig hebt.
Maar wat had je gedacht van een Giant trance X0. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de bike krijgt lovende recensies. Daarnaast is de prijs voor een frame nog redelijk.
Zou ik zelf in de markt zijn voor een 26" full susser zou ik me toch nog eens bedenken voor ik de DW 5 spot zou kopen. De DW 5.5 spot is een fantastiche bike maar ik vond de 5" horst link bike met romic demper fijner rijden (zeker voor nederlandse doeleinden).
Wil je exotisch:
intense spider 2 (alhoewel de 5.5 evp me nooit heeft kunnen bekoren)
Foes xct 4 of 5
Turner flux
Succes!
Volgens het Duitse Bike magazine fietst de Tomac Carbide SL beter dan de Flux met DW link, dus is de Snyper (de 140mm fiets van Tomac) misschien ook wel een goede keuze. En exclusief. De headangle is iig al 68.5 graden. Alleen de maatvoering is een beetje maf. Van de medium is he TT erg kort (577mm) en van de large is ie weer erg lang (606mm).
Dit weekend ga ik met een dw flux proef rijden... ik denk dat dit in samenstelling met een fox talas redelijk in de buurt komt.... maar om daar zeker van te zijn...
Intense spider is niet mijn ding. Het frame moet ook nog een beetje smoelen!
Bart, volgende week wil ik graag eens op jouw fro een stukje trappen! Ben benieuwd...
Een Tomac trekt me totaal niet. Op een fuel ex heb ik van het weekend een stukje getrapt, maar die voelde erg slap...
Zo'n meta 5 smoelt goed, maar ben er niet erg mee bekend...
Intense spider is niet mijn ding. Het frame moet ook nog een beetje smoelen!
Bart, volgende week wil ik graag eens op jouw fro een stukje trappen! Ben benieuwd...
Een Tomac trekt me totaal niet. Op een fuel ex heb ik van het weekend een stukje getrapt, maar die voelde erg slap...
DeKerfs schreef:... en zal waarschijnlijk voor jou ook aanvoelen zoals de Fuel EX in dat opzicht...Bernard schreef: Op een fuel ex heb ik van het weekend een stukje getrapt, maar die voelde erg slap...
Is inderdaad niet het stijfste frame op de markt.
Voorkant van de fiets is gewoon in orde, maar de achterbrug kan naast op- en neer ook van links naar rechts

(ik merk dat bij een 2007 model. De nieuwere modellen zouden stijver zijn, maar of dat ook zo is..?)