Ben er even uitgeweest wat betreft onderdelen dus vandaar de onderstaande vraag (ter voorbereiding op nieuw project.
Ik hoor uit de "wandelgangen" dat XTR tegenwoordig vooral licht is maar daardoor ook minder betrouwbaar als XT.
Iemand hiermee ervaring?
Oz
Betrouwbaarheid XTR 2009?!
Moderator:Beheerders
Dat heb ik ook in diverse wandelgangen gehoord. Ik heb alleen ervaringen met de pre-2009 XTR en dat werkt goed (Derailleurs, dualcontrol shifters, v-brakes). Wat ik gehoord heb is dat de slijtage en de wiellagering en cassette body matig tot slecht is. Ik rij wel met 2008 XT cranks, omdat die XTR cranks te belachelijk duur zijn.
Naar het schijnt is vooral de 1998 en 1995 XTR erg "robust" is en in veel gevallen in nog steeds in goed werkende orde. Schijnbaar nog uit de tijd dat er met kwaliteit gewerkt werd.
Uiteraard heeft XTR wel wat meer looks, maar ik denk dat je met good old XT toch ook geen modderfiguur slaat. Misschien kan je het beste van beide combineren? XTR schakel en rem materiaal en XT slijtage spul en de naven van derde (Chris King, DT-Swiss, Tune)
mzzl
Gène
Naar het schijnt is vooral de 1998 en 1995 XTR erg "robust" is en in veel gevallen in nog steeds in goed werkende orde. Schijnbaar nog uit de tijd dat er met kwaliteit gewerkt werd.
Uiteraard heeft XTR wel wat meer looks, maar ik denk dat je met good old XT toch ook geen modderfiguur slaat. Misschien kan je het beste van beide combineren? XTR schakel en rem materiaal en XT slijtage spul en de naven van derde (Chris King, DT-Swiss, Tune)
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Excuus. Wat informatie vergeten....
Als eerste heb ik voldoende ervaring met oude XTR (2003 en eerder). Heb nu al diverse oudere XTR in gebruik. Ben echter tijdje eruit geweest.
Op de nieuwe fiets wordt alleen het versnellingsdeel XTR (shifters en derailleurs).
Setup die ik in gedachten heb is als volgt:
- Tune cranks (heb ik nog liggen) met Race Face bladen
- Magura Marta SL remmen
- CrossMax SL's (heb ik nog liggen)
- XTR shifters
- XTR voor-derailleur
- XTR achter-derailleur
Als eerste heb ik voldoende ervaring met oude XTR (2003 en eerder). Heb nu al diverse oudere XTR in gebruik. Ben echter tijdje eruit geweest.
Op de nieuwe fiets wordt alleen het versnellingsdeel XTR (shifters en derailleurs).
Setup die ik in gedachten heb is als volgt:
- Tune cranks (heb ik nog liggen) met Race Face bladen
- Magura Marta SL remmen
- CrossMax SL's (heb ik nog liggen)
- XTR shifters
- XTR voor-derailleur
- XTR achter-derailleur