Welke frame maat?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
seriousIIa
Contacteer:
Welke frame maat?

Bericht door seriousIIa » ma nov 10, 2008 10:32 am

Vraagje, heb een gave Kona Coiler Dee-lux gezien van iemand hier op het forum. Maar twijfel nog een beetje over de maat.

Ben zelf 1.87 meter en ca 95 kg.

De fiets heeft een maatje M.

Komt dit goed? of moet ik eigenlijk op zoek naar een L? Dit word nl mijn eerste FS fiets. Tot op heden rijd ik op een Cannondale Beast of the East, ook een klein framepje maar voor mij niet als echt probleem mits je niet gaat XC-en.

Doel van de nieuwe FS is raggen in het bikepark groningen en op zijn tijd naar winterberg en misschien de alpen.

Gr Bowy

Timmos

Bericht door Timmos » ma nov 10, 2008 2:58 pm

ik zou zeggen neem een l.

Maar anders neem je contact op met de verkoper en vraag je of je keer mag langskomen om een rondje te rijden.

Succes ;)

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » ma nov 10, 2008 9:36 pm

Ik denk ook dat het een L moet worden. Ik ben zelf 1.81m (70kg)en kwam wel weg met een L maar ik houd van kleine frames vanwege de wendbaarheid en meer vrijheid bij het springen en zou uiteindelijk toch voor een M gekozen hebben. Jij bent én langer én stukje zwaarder dus denk ik a je met een L het beste uit de voeten kan.
Al met al zou je idd eens bij een dealer naar binnen moeten stappen of ergens proefritje maken.
succes
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

Apocalypse

Bericht door Apocalypse » ma nov 10, 2008 10:38 pm

Ben zelf de verkoper, dus partijdig, maar toch zo objectief mogelijk. L is zeker handiger als je er ook XC mee wilt rijden, maar ben zelf 1.86m en heb dus een M (M= trouwens 17" bij het bouwjaar).

Ben het eens met eerder commentaar over wendbaarheid...voor parkgebruik zeker een M (voor mezelf dan) en voor XC en AM toch eerder een L (M fietst dan toch een stuk minder lekker).

hubertje

Bericht door hubertje » ma nov 10, 2008 10:39 pm

hmzwz.. ik ben 1m 83 en rijd met een S... Misschien moet ik eens een ander frame zoeken. Verschil zit'm allicht vooral in stabiliteit?

Apocalypse

Bericht door Apocalypse » ma nov 10, 2008 10:47 pm

Ligt ook aan maat en tt lengte natuurlijk. M is bij die coiler 17", dus vrij groot....tt is niet heel erg lang, denk vergelijkbaar met een nieuwere S.

seriousIIa
Contacteer:

Bericht door seriousIIa » di nov 11, 2008 10:12 am

Erik,

Volgens mij moet ik toch nog maar even langsrijden om een rondje te trappen met de zadelpen op de juiste hoogte. Neem ik mijn inbusje wel mee. Jij de bandenpomp? ;)

Bel je van de week wel effe. word waarschijnlijk vrijdag oid.

Gr Bowy

Apocalypse

Bericht door Apocalypse » di nov 11, 2008 7:17 pm

Hij zal vast niet ineens deze week verkocht worden, dus vrijdag is geen probleem.

Plaats reactie