Erikje op staal (en zóóó blij ermee...)

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Erikje
Berichten:2037
Lid geworden op:do jul 31, 2003 8:13 pm
Erikje op staal (en zóóó blij ermee...)

Bericht door Erikje » za okt 27, 2007 1:38 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
willem12
Berichten:2118
Lid geworden op:vr mei 28, 2004 2:38 pm
Locatie:Hoogland

Bericht door willem12 » za okt 27, 2007 2:55 pm

Mooie bak Erik,
kwaliteit van 29"-ers neemt toe.

Doe je ook nog specs geven doen ?

Nu die versnellings nog dumpen :)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

dré
Berichten:1271
Lid geworden op:zo dec 04, 2005 9:09 pm

Bericht door dré » za okt 27, 2007 3:14 pm

Ziet er goed uit! Eindelijk staal. En nu iderdaad nog singlespeed.

bj
Berichten:116
Lid geworden op:zo mar 25, 2007 11:01 am

Bericht door bj » za okt 27, 2007 3:17 pm

Top Bakkie. Mooie kleur ook

Gebruikersavatar
ott
Berichten:1823
Lid geworden op:ma jun 12, 2006 4:57 pm
Locatie:doesburg

Bericht door ott » za okt 27, 2007 3:58 pm

Heel mooi, :D ik wist dat je iets in staal wou maar ik had nog wel een verend iets verwacht, respect ! orgineel fietsje
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Gebruikersavatar
Het TUIG
Berichten:2812
Lid geworden op:zo okt 12, 2003 10:12 pm
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za okt 27, 2007 4:59 pm

Stoere bak!
Maar wat moet je met die versnellingen? :shutup:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

hubertje
Berichten:1262
Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am

Bericht door hubertje » za okt 27, 2007 5:34 pm

Het TUIG schreef:Stoere bak!
Maar wat moet je met die versnellingen? :shutup:
rijden? ;) :roll:

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Bericht door Faxmulder » za okt 27, 2007 5:44 pm

zo daar heb je weer ff zakgeld voor moeten sparen he :angelnot:

Mooi fietsje hoor Erik!

Have fun

Erikje
Berichten:2037
Lid geworden op:do jul 31, 2003 8:13 pm

Bericht door Erikje » za okt 27, 2007 6:28 pm

Faxmulder schreef:zo daar heb je weer ff zakgeld voor moeten sparen he :angelnot:

Mooi fietsje hoor Erik!

Have fun
To be honest, dat valt nogal mee....

Erikje

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Bericht door DeKerfs » za okt 27, 2007 7:23 pm

Mooi kar Erik! I like that color!! :arms:

tist
Berichten:818
Lid geworden op:zo mei 14, 2006 9:40 pm

Bericht door tist » za okt 27, 2007 10:14 pm

Machtige Bike!!

Mvg TiSt

Erikje
Berichten:2037
Lid geworden op:do jul 31, 2003 8:13 pm

Bericht door Erikje » zo okt 28, 2007 9:31 am

Speclistje dan toch maar... ik dacht dat de foto's duidelijk waren, dus niet.

Eerst het spul waar jullie meeste interesse naar uitgaat :tong
LX voor derailleur en crank
XT shifters en achterderailleur
XTR kabels

Avid BB7 remmen icm XTR hevels

Thomson garnituurtje met een X4 stem en Elite post. Selle Italia zetel.
CaneCreek S3 BH-setje

En dan... Salsa PRO MOTO™ FLAT BAR met 17° bend, 31.8mm clamp, 261 grams at full 710mm width belachelijk comfortabeler gemaakt met Ergon grips.

Michelin XC/AT 2.0 baaandjes om Bonty SuperStock hoepels. (Dat was geloof ik het enige van die Fisher origineel....)

En daar komtie, riders report. Ik ben "gewoon" mijn eigen speeltuin ingegaan,
Afbeelding
de plek waar de bike voornamelijk gebruikt zal worden. Ik ben gewend om daar rond te crossen met een alu bike met voorvering. Een makkelijk (niet technisch) parcours met veel zand, modder, en wortels ( :-{ ). Oftewel, ik had daar wel een vork met 8 cm veerweg nodig om nog comfortabel te blijven biken. Nu dus niet meer.

Tuurlijk, je moet wat harder trappen met een bike die volledig uit leidingwerk van een loodgieter bestaat i.p.v. hi-tec alu, alhoewel het eindgewicht mij alleszins meevalt (12,2 kg). Maar ik doe niet mee met wedstrijden, ik hoef geen records te vestigen, de mijne is lang genoeg, ben geen haantje (etc. etc. etc.) maar bike alleen omdat ik het leuk vind. Dus snelheid is geen issue. Wat wél een issue is, is comfort, en jongens, heb ik die even gevonden!!

Zo'n stalen bike is gewoon comfortabel, klaar. Het lijkt wel een oude MG B, waarbij je als je door een gat in de weg rijdt eerst de voorkant ziet bewegen, dan de ruimte tussen de portieren en de B-stijl groter en weer kleiner ziet worden en dan nog de achterkant ziet golven...... Ik denk een beetje vergelijkbaar met een softtail van Trek met 1 cm veerweg achterin, alleen zit er bij deze bike geen RockShox SID achterop.

Met mijn Gary Fisher had ik "last" van de voorvork, sommigen hebben mij wel capriolen zien maken doordat het stuur moeilijker om ging, en op een bepaald punt alsnog omklapte waardoor je serieus wat controle mist. Bochtje sturen was niet beperkt door de grip van de banden maar het omslagpunt van het stuur. Bij deze vork heb ik er geen last meer van en kan MotoGrandPrix style weer plat door de bocht en zijn de banden weer de beperkende factor. Dat is wat mij het meeste is opgevallen.

Oh ja, voor mij geen Singlespeed mensen!

Erikje

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » zo okt 28, 2007 9:39 am

vetjes hoor... Mooie kleuren en de verhoudingen kloppen wel..
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Siert
Berichten:14
Lid geworden op:zo aug 05, 2007 11:14 pm

Bericht door Siert » zo okt 28, 2007 1:32 pm

Erikje schreef:Het lijkt wel een oude MG B, waarbij je als je door een gat in de weg rijdt eerst de voorkant ziet bewegen, dan de ruimte tussen de portieren en de B-stijl groter en weer kleiner ziet worden en dan nog de achterkant ziet golven......
Sorry voor de offtopic maar je vraagt er zelf om; Ik heb regelmatig met zo'n ding gereden en alhoewel ik geen coureur ben (neem aan jij ook niet?) deel ik dat gevoel niet.

De MG.B is een van de weinige auto's die als cabrio is ontworpen en waarvan pas later een dichte (GT) versie is gemaakt. De zelfdragende carroserie was toen nog een relatief nieuw fenomeen maar juist bij deze MG is de stijfheid wel direct in het ontwerp mee genomen.

Dat de panelen vaak slecht passen is een heel ander verhaal maar heeft wat mij betreft niets met de stijfheid te maken. Ik heb wel eens gelezen dat een GT beter zou moeten sturen vanwege een hogere stijfheid maar om een gewone B nou slap te noemen lijkt me overdreven.

Anyway, je punt is duidelijk :-)

sedatif
Berichten:375
Lid geworden op:do jun 21, 2007 5:38 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door sedatif » zo okt 28, 2007 1:36 pm

Siert schreef:
Erikje schreef:Het lijkt wel een oude MG B, waarbij je als je door een gat in de weg rijdt eerst de voorkant ziet bewegen, dan de ruimte tussen de portieren en de B-stijl groter en weer kleiner ziet worden en dan nog de achterkant ziet golven......
Sorry voor de offtopic maar je vraagt er zelf om; Ik heb regelmatig met zo'n ding gereden en alhoewel ik geen coureur ben (neem aan jij ook niet?) deel ik dat gevoel niet.

De MG.B is een van de weinige auto's die als cabrio is ontworpen en waarvan pas later een dichte (GT) versie is gemaakt. De zelfdragende carroserie was toen nog een relatief nieuw fenomeen maar juist bij deze MG is de stijfheid wel direct in het ontwerp mee genomen.

Dat de panelen vaak slecht passen is een heel ander verhaal maar heeft wat mij betreft niets met de stijfheid te maken. Ik heb wel eens gelezen dat een GT beter zou moeten sturen vanwege een hogere stijfheid maar om een gewone B nou slap te noemen lijkt me overdreven.

Anyway, je punt is duidelijk :-)
Ik vergelijk het altijd maar zo (quote van m'n oom)

een cabrio is voor tennismoeders en gaat de bocht om als de nieuwe revu (dun, slap en rommelig). Een dichte sportwagen gaat de bocht om als een telefoonboek.


Anyway, elke cabrio zou eigenlijk gewoon dicht moeten zijn, dan hoeven mensen je muziek niet te horen, je kop niet te zien EN je pruik waait niet af.

Maar goed, de GT (je hebt er zo nu en dan een redelijk vlotte tussen zitten) rijden best o.k. voor een brits ding.

Hubert !
Berichten:1573
Lid geworden op:wo okt 02, 2002 11:43 am
Locatie:Amersfoort

Bericht door Hubert ! » zo okt 28, 2007 2:36 pm

Mooie bak Erik!

Laatste foto is mooi!

Veel plezier er mee!

Mr Elsworth
Berichten:231
Lid geworden op:do aug 24, 2006 10:54 pm

Bericht door Mr Elsworth » zo okt 28, 2007 2:45 pm

Een heeele mooie met inderdaad een gave kleur.

2 kleine vraagjes:
Zie ik bij deze nonracer toch nog een wielmagneetje voor tellertje zitten ;)
Andere vraag; dat liket wol Appelscha, jou achtertuin.

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Bericht door Sven » zo okt 28, 2007 2:49 pm

Beauty, erikje.
Erg mooie foto's en goede riders-report.
Er kan wel worden getwijfeld over uitspraken over MG-B's, maar je punt is duidelijk.

Mooi!

Erikje
Berichten:2037
Lid geworden op:do jul 31, 2003 8:13 pm

Bericht door Erikje » di okt 30, 2007 11:28 am

Antwoordjes:

1) MGB,
zou ik zo fijngevoelig zijn dat ik het gemis aan stijfheid wél voelde bij een MG B.... heb er 4 jaar 1 gehad (helaas wel rubber bumper AKA USA.

2) Achtertuin,
Ja klopt, Canadameer bij Appelscha

3) Teller magneet
Sorry, zat er nog op van die Fisher..... Mea Maxima Culpa

Erikje

Gebruikersavatar
Burnhard
Berichten:162
Lid geworden op:vr mar 16, 2007 3:30 pm
Locatie:Verlserbroek

Bericht door Burnhard » di okt 30, 2007 1:11 pm

Mooie fiets E
waanzinnige kleur!!!

waarom verft surly eigenlijk haar fietsen in zo'n mooie kleur? :?

ook leuke achtertuin heb je!
The essence of being human is being able to direct your own life!

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » di okt 30, 2007 1:44 pm

Is geen surly maar een singular.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
Burnhard
Berichten:162
Lid geworden op:vr mar 16, 2007 3:30 pm
Locatie:Verlserbroek

Bericht door Burnhard » di okt 30, 2007 1:48 pm

???

oh, sorry, daar moet nog een woordje NIET tussen.

dus, waarom verft Surly haar fietsen niet in die mooie kleur en altijd in die wat alternatieve, noorse sokken achtige kleuren als bruin en legergroen,
The essence of being human is being able to direct your own life!

sedatif
Berichten:375
Lid geworden op:do jun 21, 2007 5:38 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door sedatif » di okt 30, 2007 2:41 pm

Burnhard schreef:???

oh, sorry, daar moet nog een woordje NIET tussen.

dus, waarom verft Surly haar fietsen niet in die mooie kleur en altijd in die wat alternatieve, noorse sokken achtige kleuren als bruin en legergroen,
waarom verpakken ze alles in papieren zakken? Ik denk dat het met het milieuvriendelijke te maken heeft. Weinig opsmuk, niet vervuilende gassen enzo. Zijn gewoon een stelletje bomenknuffelaars! :D

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » di okt 30, 2007 2:56 pm

Ach en simpele makkelijk kleuren zijn ook wat goedkoper. En Surly framesets zijn echt betaalbaar.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie