Freeride track verdwijnt misschien.... Hulp gevraagd

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
crazyfuck
Freeride track verdwijnt misschien.... Hulp gevraagd

Bericht door crazyfuck » vr okt 26, 2007 6:24 pm

JOE DE MANNEN,
IK heb vandaag de eigenaar (Meysmans) van het stuk grond waar onze trails zich bevinden gesproken. Hij moet de berg wegdoen omdat hij onder druk wordt gezet van het stad. Het stad wordt dan weer onder druk gezet door een actiecomite bestaande uit 250 belachelijke lamzakken uit de buurt daar (actiecomite mechelen zuid natuurpunt). Het stad had er eerst niets op tegen dat die berg er lag aangezien er toch geen vuilnis of andere schadelijke stoffen inzitten. Nu dat comite zegt dat de berg de natuur daar ruîneert. Dat slaagt op niets, het is net natuur!!!
Jong en oud amuseert er zich, vele mensen uit de buurt vinden het net prettig (heb vanddag zelfs navraag gedaan) dus we hebben te maken met een minderheid die geen deftig argument heeft.
En Ik kan er een paar deftige opnoemen: Plaats waar mountainbikes hun ding kunnen doen, wandelaars, stuk natuur, scouts komt er spelen doen, voeg zelf mar toe).
NU, Meysmans wilt de berg eigenlijk niet wegdoen en staat aan onze kant!!! Hij wilt de berg zelf overdragen aan het stad zodat we er iets mee kunnen doen!!! Maar we moeten snel zijn!!! Want hij kan niet zomaar wachten, dat gaat hem teveel geld kosten. Iets wat ik volledig versta.
Ik vraag aan JULLIE om ieder een email naar de stad mechelen te sturen (milieu-dienst en de sport-dienst) en een email naar meysmans zelf, die kan ze dan ook gebruiken voor zijn proces. ALsje verder wilt gaan als dat (en dat zou ik fijn vinden) mag je een (aangetekende) brief naar het stad sturen waarin je rationeel onderbouwt waarom den berg moet blijven.
Ik zelf ga nog een brief opstellen voor ons allemaal + een petitie waarmee ik rond ga gaan in mechelen zuid zodat we daar ook het merendeel van de bewoners aan onze kant ga krijgen. Mensen die me willen helpen met deze petitie zijn zeer welkom. We hebben veel handtekeningen nodig. Wie weet krijgen we het nog in pacht!!!
Ik ga de petitie sowieso rondsturen per mail naar de mensen wiens mail ik heb zodat iedereen in je naaste omgeving die ook kan tekenen.
WE MOETEN SNEL ZIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

www.mechelen.be
http://www.meysmans.be/
den berg ligt aan de ANtoon Spinoy straat in Mechelen-zuid

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr okt 26, 2007 6:37 pm

Hoe heet deze track?

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » vr okt 26, 2007 7:20 pm

NONAME underground track.
Liggen ongeveer al 10 dirts + freeridetrack bestaande uit jumps+ drop-gap van 4 meter ver en 3 diep ;) en dat is nog maar 10 procent van wat ik van plan ben er te doen. Enorm veel potentieel daar.
Eerste mail is van ander forum gepaste... Ik ga proberen morgen een standaardbrief te maken en wat fotootje van de spot plaatsen zodat jullie interesse gewekt is ;)

klein voorbeeldbriefje voor de luie manne ;)

Ik zou graag weten waarom de berg gelegen aan de Antoon Spinoy straat in Mechelen weg moet? Ik heb de eigenaar (de heer Meysmans) gesproken en er is niets vervuilend aan de berg. Het is net een mooi stuk natuur waar jong en oud zijn ding kan doen! De meerderheid van de mensen heeft er niets op tegen behalve een kleine minderheid (actiecomite mechelen-zuid) die beweren dat de berg slecht voor de natuur is. De berg is net natuur en is volledig geïntegreerd in de omgeving... Er kunnen vele sporten beoefend worden en er is een prachtig uitzicht vanop de top. Ook ligt deze berg langs een autosnelweg. Vrij hypocriet om daar dan een natuurgebied van te maken.
Ook weet ik dat het stad eigenlijk nooit een probleem van deze berg gemaakt heeft totdat een actiecomité bestaande uit slechts 250 mensen een hypocriete eis stelt. Wel, ik ken wel wat meer dan 250 mensen die deze berg willen behouden.
Daarom vraag ik u van deze berg te laten liggen.
Laatst gewijzigd door crazyfuck op vr okt 26, 2007 9:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Becksnar

Bericht door Becksnar » vr okt 26, 2007 8:05 pm

ik zou toch nog ff kijken naar die laatste regel van je gecomposeerde mailtje ;)

u kan u... is namelijk niet een heel mooi begin van een zin ;)
Dit en dat.

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » vr okt 26, 2007 9:01 pm

man mijn hersenen waren een uur geleden al oververhit ;) . Ik ga pinten pakken

DESL

Bericht door DESL » za okt 27, 2007 2:57 am

Ik zou eerder eindigen met iets van :

"Hierbij zou ik u willen verzoeken de mogelijkheden te heroverwegen"

Dat klinkt wat netter en ambtenaren houden nu eenmaal van wat sjieker taalgebruik. ;)

Sterkte met de strijd.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » za okt 27, 2007 9:04 am

ook goed man ;)

Becksnar

Bericht door Becksnar » za okt 27, 2007 12:11 pm

u, doet het altijd goed ;)
Dit en dat.

Lacer

Bericht door Lacer » za okt 27, 2007 6:20 pm

succes man!

ik heb gemaild ;)

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » zo okt 28, 2007 8:12 am

@ iedereen die gemailt heeft, dank u!!!!!!

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo okt 28, 2007 8:50 am

DESL schreef:
"Hierbij zou ik u willen verzoeken de mogelijkheden te heroverwegen"
Nóg beter is: "Hierbij verzoek ik u de mogelijkheden te heroverwegen."

'Ik zou willen...' suggereert dat je het eventueel dus niet doet!!!

(jaja, ik weet het :swear: ; trauma van vroeguh op de middelbare school :oops: )
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Luc

Bericht door Luc » ma okt 29, 2007 9:58 am

Hoe spijtig ik het ook vind voor jullie, maar de info op de website plaatst je eerste post wel in een heel ander licht. Jullie lijken het slachtofffer te gaan worden van illegale praktijken van die Meysmans ... Het lijkt erop dat je geen poot hebt om op te staan om die berg daar te houden, want hij ligt er blijkbaar al een aantal jaren illegaal.
Volgens mij kan je die locatie best laten vallen en proberen samen met het stadsbestuur een nieuwe locatie te bespreken.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » ma okt 29, 2007 12:46 pm

vanavond op RTV, morgen in de gazet van Antwerpen!

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » do nov 01, 2007 6:38 pm

Deze zaterdag (3-11) van 10u30 tot 14u jam.
Media is aanwezig.

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » do nov 01, 2007 6:49 pm

route

Route naar de Mechelse dirt JAM
Vanuit het station (circa 10 minuten fietsen, 15 minuten te voet)
De grote brug (over de vaart) overgaan en de Postzegellaan (onder spoorwegbrug door) volgen. Bij het eerste kruispunt naar rechts gaan en rechtdoor de europalaan volgen. Op het einde van de Europalaan naar links gaan en Geerdegem-schonenbergstraat volgen voor 100 meter, dan direct naar rechts en je bent in de A.Spinoy Straat. Hier volgen tot aan de E19, en de brug onder door gaan. Richtingsaanwijzers volgen.
Vanaf de E19, neem afrit Mechelen-ZUID. Je volgt dan de B101 die uitkomt op de Brusselse steenweg (gaat via een brug), dan kom je direct aan een kruispunt met lichten, hier moet je naar links gaan en rechtdoor het volgende kruispunt (zonder lichten) over, je komt dan uit in de Europalaan. Dan de zelfde weg als boven beschreven volgen.

Plaats reactie