welke zouden jullie nemen??

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

redbullgsxr
welke zouden jullie nemen??

Bericht door redbullgsxr » do okt 04, 2007 4:01 pm

hoi ik wil een bike gaan kopen om vooral in het bike park groningen te gaan biken! doordat mijn vorige mountainbike gejat is mag ik van de verzekering een nieuwe bike uitzoeken!! helaas zit ik daarom wel vast aan 1 bepaalde winkel die de volgende merken kan leveren:
kona , cube, cannondale, umf. de bikes die ze daar verkopen en in mijn prijsklasse zijn:
umf hardy 1,
de cannondale chase 3,
kona stuff,
cube drop zone.
ik vind persoonlijk momenteel de chase 3 toch wel 1 van de mooiste, maar dat is wel een single speed, en ik vraag me af of dat ook een beetje goed is voor de fourcross, en af en toe naar winterberg. welke zouden jullie nemen???

freek-073

Bericht door freek-073 » do okt 04, 2007 4:43 pm

CUBE dus zoiezo niet !!!! (uitroepteken) De stuf is wel goed qua frame maar de afmontage is minder ik zou dus dan voor de cannondale of UHM 1 gaan succes ;)

jumper Jerre

Bericht door jumper Jerre » do okt 04, 2007 4:51 pm

ik zou voor de UMF hardy 1 gaan zeker voor fourcross en de afmontage is ook goed

Musicsoul

Bericht door Musicsoul » do okt 04, 2007 5:18 pm

Ligt die Umf hardy 1 niet een stuk hoger kwa prijs, in vergelijking tot de andere bikes? (kan ook aan mij liggen)
It's hard to be a gangsta with a basket on your bike

Reprox

Bericht door Reprox » do okt 04, 2007 7:55 pm

C-dale Singlespeed..

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Bericht door #4 » do okt 04, 2007 9:47 pm

idd Chase is wel vet ding en in allerlij maten verkrijgbaar geloof ik?
I bet you won't fall on your face... Your belly will hold you in place
Rollin' on 24's

redbullgsxr

Bericht door redbullgsxr » vr okt 05, 2007 2:24 pm

Musicsoul schreef:Ligt die Umf hardy 1 niet een stuk hoger kwa prijs, in vergelijking tot de andere bikes? (kan ook aan mij liggen)
ik kan die umf voor 1000e krijgen omdat in jan de nieuwe modellen uit komen!! zijn er meer mensen die fourcross rijden met single speed?? en kun je daar ook goed mee biken in winterberg?? het is niet zo dat ik gelijk wil gaan meedoen aan fourcross wedstrijden, maar ik wil met de bike die ik ga kopen goed op de kardinge berg kunnen biken, en af en toe bezoekje aan winterberg, en zo nu en dan wat street!

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » vr okt 05, 2007 3:57 pm

Met SS kun je je wel aardig redden in Groningen/Winterberg, maar als je echt volle bak wil zijn een aantal gears toch wat makkelijker.

Aan de frames van Kona, Cannondale en UMF zal het niet liggen, prima framepjes, de Cube heb ik geen ervaring mee, maar dat zal ook wel aardig gaan.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Reprox

Bericht door Reprox » vr okt 05, 2007 4:01 pm

redbullgsxr schreef:
Musicsoul schreef:Ligt die Umf hardy 1 niet een stuk hoger kwa prijs, in vergelijking tot de andere bikes? (kan ook aan mij liggen)
ik kan die umf voor 1000e krijgen omdat in jan de nieuwe modellen uit komen!! zijn er meer mensen die fourcross rijden met single speed?? en kun je daar ook goed mee biken in winterberg?? het is niet zo dat ik gelijk wil gaan meedoen aan fourcross wedstrijden, maar ik wil met de bike die ik ga kopen goed op de kardinge berg kunnen biken, en af en toe bezoekje aan winterberg, en zo nu en dan wat street!
Gronigen is best te rijden met SS, maar als je beter wilt presteren moet je gears gaan rijden. Je komt dan nog wel door de kwalificaties als je mazzel hebt of gewoon goed rijd.

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Apocalypse

Bericht door Apocalypse » ma okt 08, 2007 8:13 pm

Als er hier toch advies in wordt gewonnen...welk frame vinden jullie beter voor dirt/ park biken (north shore) en wat street? De ns suburban of de ns bitch?

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di okt 09, 2007 9:43 pm

Apocalypse schreef:Als er hier toch advies in wordt gewonnen...welk frame vinden jullie beter voor dirt/ park biken (north shore) en wat street? De ns suburban of de ns bitch?
Bitch =+> kan je lekker 180mm ingooien als je puur voor freeride wil gaan ! zelf dirt/street ik met men bitch
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

xxMartenxx

Bericht door xxMartenxx » wo okt 10, 2007 8:32 pm

Ik zou voor de kona stuff gaan! vette bike! goede afmontage en kwaliteits frame ideaal voor 4x en dirt! mooie allround bike :o

Ik doe daar ook alles op me kona cowan.. is het zelfde frame dus :)
Mvg,

Marten van der Wal
Bikepark Heerenveen Crew

hallobike
Contacteer:

Bericht door hallobike » do okt 11, 2007 3:16 pm

zouw je langzamerhand niet eens een beslising nemen wand anders is die garantie alweer voorbij :lol: :roll: :beer:

redbullgsxr

Bericht door redbullgsxr » do okt 11, 2007 4:40 pm

hallobike schreef:zouw je langzamerhand niet eens een beslising nemen wand anders is die garantie alweer voorbij :lol: :roll: :beer:

heb toevallig net de umf hardy 1(2007) bestelt dit vooral ook door de lange levertijd van de andere modellen! ach ja toch een leuke bike voor een beginner! http://international.umf-bikes.net/index.php?p=103 ik heb volgende week dus de hardy 1 2007

Apocalypse

Bericht door Apocalypse » do okt 11, 2007 6:41 pm

Heb een witte ns bitch besteld. Even wachten tot hij binnen is en dan opbouwen en belangrijker, biken!

hallobike
Contacteer:

Bericht door hallobike » vr okt 12, 2007 4:11 pm

is het deze ?

Afbeelding

redbullgsxr

Bericht door redbullgsxr » vr okt 12, 2007 5:04 pm

dit is hem
Afbeelding

dirty harry

Bericht door dirty harry » za okt 13, 2007 8:37 am

mooie fiets :D
alleen ik vindt de geo verneukt

redbullgsxr

Bericht door redbullgsxr » za okt 13, 2007 8:49 am

dirty harry schreef:mooie fiets :D
alleen ik vindt de geo verneukt
volgens mij is dit de foto van de grootst leverbare maat, die heb ik niet! vind ook de achterkant een beetje lijken op een xc! had helaas niet veel keus doordat ik vast zat aan 1 bepaalde fietsenwinkel, omdat mijn giant xtc(xc) gejat was! en daar konden ze niet bijzonder veel leveren, en lange levertijden! dan had ik tot jan moeten wachten op een chase, of de nieuwe hardy 2008!! had ik niet zoveel zin in!! nu heb ik de hardy 1 voor leuke prijs en hoop ik maar dat de achterkant er beter uitziet dan op de foto, want anders neem ik hem niet denk ik!!
Afbeelding
Afbeelding

ziet er bij deze 2 stuk beter uit en zijn ook model 2007

b-dirt

Bericht door b-dirt » za okt 13, 2007 11:11 am

neem gewnnon een staal frame ik rij op mij blk mrkt gwn in winterberg en dat gaat echt super

dus neem gwn die hardy stalen weet niet hoe die heel maar steal is real you know 8)

peace ;)

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » za okt 13, 2007 3:23 pm

hardy steel rijdt opzich wel relaxt, maar je moet er wel een vork van 100mm in doen, omdat de stuurhoek anders helemaal verneukt is (die waarop ik heb gereden in bikepark bischofsmais had een stance 80mm, end at reed voor geen meter)

en een stuur met veel rise is ook aan te raden omdat ie een best hoge bb heeft

de hardy steel is zeker een aanrader voor 4x, en dirt ook nog wel, maar als je gaat streeten raad ik em af

en dat frame ziet er ook echt eng uit, behalve de hele dunne buizen zit de headtube ongelovelijk lomp vast (de onderbuis en TT komen allebei uit in de bovenste helft vd HT, dus de onderste helft vd HT is 5cm lege ruimte, wat volgens mij heel makkelijk scheurt)

redbullgsxr

Bericht door redbullgsxr » di okt 23, 2007 10:50 pm

nou dit is em geworden

Afbeelding

Afbeelding

Musicsoul

Bericht door Musicsoul » wo okt 24, 2007 12:10 am

mooi fietsje hoor!
It's hard to be a gangsta with a basket on your bike

redbullgsxr

Bericht door redbullgsxr » wo okt 24, 2007 5:44 pm

vrouwtje thuis van werk ff snel happie en ik denk knal ff naar de kardinge berg om fietsie uit te poberen! halve wege is een basketbal pleintje met stoep eromheen denk kan ik gelijk ff mijn bunnyhop skillz uittesten! klapte ik net nog met mijn achterband op de hoek van de stoep, met als gevolg lekke band!! :swear: :swear: :swear: :swear: :swear: :swear:

dirty harry

Bericht door dirty harry » wo okt 24, 2007 6:52 pm

redbullgsxr schreef:vrouwtje thuis van werk ff snel happie en ik denk knal ff naar de kardinge berg om fietsie uit te poberen! halve wege is een basketbal pleintje met stoep eromheen denk kan ik gelijk ff mijn bunnyhop skillz uittesten! klapte ik net nog met mijn achterband op de hoek van de stoep, met als gevolg lekke band!! :swear: :swear: :swear: :swear: :swear: :swear:
dus je kan al zo hoog bunny hoppen _

_

Gesloten