Ingar Wilhelmsen +47 22579748
info@styrkeproven.com
MTB-Krachtproef – 6 daagse etapperit
Start in Trondheim maandag 16 juni, finish op 21 juni in Oslo, op dezelfde dag en tijd wanneer de roadies binnenkomen van hun Trondheim-Oslo. In de loop van deze 6 dagen zullen de deelnemers 630 spannende en vermakelijke kilometers hebben afgelegd in misschien de mooiste delen van Noorwegen.
Een paar van de etappes brengen de deelnemers in het hooggebergte met mooie uitzichten, het parcours volgt paden waar iedere mountainbiker blij van wordt. De lengte van de etappes ligt tussen de 60 en 140 km.
De MTB-krachtproef wordt afgelegd in teams van 2 personen en heeft 6 verschillende klasses: heren, dames en mixed, van beide ingedeeld in: cumulatieve leeftijd boven en onder de 80 jaar.
De etappes zijn:
Maandag 16. juni Trondheim – Oppdal (140 km)
Dinsdag 17. juni Oppdal – Tynset (120 km)
Woensdag 18. juni Tynset – Koppang (110 km)
Donderdag 19. juni Koppang – Hafjell (60 km)
Vrijdag 20. juni Hafjell – Brandbu (120 km)
Zaterdag 21. juni Brandbu – Oslo (80 km)
Het onderstaande heb ik van het forum van de de noorse collega-site van DP en is onofficiele informatie van insiders.
Als het goed is zijn de kosten rond de NOK 6000,- (€750) Daarvoor krijg je dan:
-Startkontingent
-Ontbijt en Diner + revitailering op het parcours en bij de finish van de etappe
-Overnachting maandag tot zaterdag
-Infovergadering in Tr.heim
-Diner/hotelovernachting zondag 15.juni - maandag 16.juni
-Bag met "spannende" inhoud
-Transport van je spullen tussen de etappes
-Servicestations
-Fietsparkering met bewaking
-T-shirt
Daarnaast betreft het een solide organisatie met veel ervaring die achter het geheel staat. Ze organiseren sinds 40 jaar de cyclo trondheim-oslo, een tocht van 540 km voor roadies die door de meesen op 1 dag wordt afgelegd. Daar doen duizenden deelnemers aan mee!
Zie ook: http://www.styrkeproven.no/show_news.asp?newsid=168 voorlopig alleen nog informatie in het noors. Ik ga er vanuit dat het een en ander binnenkort ook in het Engels wordt aangekondigd.
Ik heb me in ieder geval aangemeld

--
Groeten,
Theo Lakerveld